Medicinska problem för oss män / gubbar

Som jag skrev, jag äter minimalt med dessa. Jag vet vad jag äter och även vet jag att paracetamol inte är nyttigt på något sätt , dock bättre än ex Iprem , Alkohol är ingen risk att jag tar ihop med en värktablett, jag äter kanske en värktablett varannan månad för min whiplash. Så överdosering är knappast aktuell ;) En cream som kallas Defilen är väldigt bra. 1%Diklofenak för ev muskelvärk efter träning samt vid nackvärk. vetekudde för Micron samt denna diclofenakräm funkar för det mesta utan värktablett
Har inte skrivit någonting om överdosering, utan att de allra flesta mediciner kan ha biverkningar.

Fick just höra att en annan svensk här i Rayong, i min ålder, som är nere här vintertid som vi, fick en hjärtinfarkt igår och var nu på bättringsvägen på sjukhuset. 3 st stentar hade han fått inopererade direkt och han var nu så bra att han skulle få komma hem imorgon !
Mycket bra men hur är det med försäkring en sång gång

När jag gick upp i morse så kändes det som att det slagit lock i ena örat och konstaterade att jag hör väldigt dåligt på det örat.
Kollade på 1177.se etc. att man kan få plötsliga hörselförluster och oftast då bara på ett öra och att det vanligtvis går över av sig självt. Men så långt idag så hör jag bara okej med det andra örat…Får se imorgon om det blivit någon förändring? Det gör inte ont utan det har liksom bara blivit som jag stoppat något i örat. Kan det vara en vaxpropp måntro? Har försäkring så kan ringa SOS International om det inte bli bättre och hamnar väl då troligtvis på Bangkok Hospital som ligger bara 5-6 km bort.

När jag gick upp i morse så kändes det som att det slagit lock i ena örat och konstaterade att jag hör väldigt dåligt på det örat.
Kollade på 1177.se etc. att man kan få plötsliga hörselförluster och oftast då bara på ett öra och att det vanligtvis går över av sig självt. Men så långt idag så hör jag bara okej med det andra örat…Får se imorgon om det blivit någon förändring? Det gör inte ont utan det har liksom bara blivit som jag stoppat något i örat. Kan det vara en vaxpropp måntro? Har försäkring så kan ringa SOS International om det inte bli bättre och hamnar väl då troligtvis på Bangkok Hospital som ligger bara 5-6 km bort.
Tat lugnt , Lock för örat är ju inte på något sätt livshotande, kan vara en vaxpropp, pröva att tryckutjämna som man gör på flyget. Absolut inget farligt, känns det som lock för örat så går det över, Annars så nyttja det mens det kvarstår, sitt med den döva sidan mot din partner så slipper du höra det du inte vill :laugh2: Eller gå till närmaste vårdcentral så spolar de örat, och de kan även kika på trumhinnan, om den är röd och inflammerad. Låt det gå nån dag. så länge du inte har värk så är det inte farligt

Tat lugnt , Lock för örat är ju inte på något sätt livshotande, kan vara en vaxpropp, pröva att tryckutjämna som man gör på flyget. Absolut inget farligt, känns det som lock för örat så går det över, Annars så nyttja det mens det kvarstår, sitt med den döva sidan mot din partner så slipper du höra det du inte vill :laugh2: Eller gå till närmaste vårdcentral så spolar de örat, och de kan även kika på trumhinnan, om den är röd och inflammerad. Låt det gå nån dag. så länge du inte har värk så är det inte farligt
Har försökt att tryckutjämna många gånger men det släpper inte. Väntar någon eller några dagar och släpper det inte och jag börjar höra okej på högra örat så blir det att ta nästa steg.

Har försökt att tryckutjämna många gånger men det släpper inte. Väntar någon eller några dagar och släpper det inte och jag börjar höra okej på högra örat så blir det att ta nästa steg.
Haft lock för örat måmga ggr, likaså frugan, frugan springer direkt till vårdcentralen så spolar de, ibland hjälper det iband inte om det är en virus som tillfälligt ger lock för örat, trumhinnan kan vara lite spänd eller svullen , då blir det dessa symptom.

Vaxproppar går väl knappast på försäkringen.

Liknande trådar

G
Svar
1
Visningar
2 K
Wanpen
W
A
Svar
0
Visningar