Medicinska problem för oss män / gubbar

Vaxproppar går väl knappast på försäkringen.
Jag har aldrig haft någon vaxpropp tidigare som gjort att jag tappat hörseln och om jag fortsatt inte hör på höger öra kan det ju vara något annat som orsakar hörselnedsättningen som är kraftig på mitt högra öra. Att någon med rätt kompetens börjar att kolla vad de kan se är en lämplig start om det inte går över av sig självt.

Frugan som lätt får inflammationer i sina öron har tyvärr dålig erfarenhet då hon gått till olika läkare här lokalt. De har gett henne mediciner som inte hjälpt ett skvatt trots deras kliniker skall ha bl.a. problem med öronen som sin specialitet…

Jag har aldrig haft någon vaxpropp tidigare som gjort att jag tappat hörseln och om jag fortsatt inte hör på höger öra kan det ju vara något annat som orsakar hörselnedsättningen som är kraftig på mitt högra öra. Att någon med rätt kompetens börjar att kolla vad de kan se är en lämplig start om det inte går över av sig självt.

Frugan som lätt får inflammationer i sina öron har tyvärr dålig erfarenhet då hon gått till olika läkare här lokalt. De har gett henne mediciner som inte hjälpt ett skvatt trots deras kliniker skall ha bl.a. problem med öronen som sin specialitet…
Jag har en liten usb-kamera man kan använda för att själv titta in i sitt eget öra och se om det är fullt med vax eller annat skit. Klart nyttig pryl

Du har kanske fått en cementplugg i örat under byggtiden? Låter som ett skämt men en kompis som jobbade på Cementas fartyg ett tag drabbades faktiskt av det problemet. Spolning hjälpte.

Har försökt att tryckutjämna många gånger men det släpper inte. Väntar någon eller några dagar och släpper det inte och jag börjar höra okej på högra örat så blir det att ta nästa steg.
Jag fick det en av mina första resor hit.
Åkte till läkare i England efter kom ombord.
Inget ovanligt i tropiska miljöer med hög luftfuktighet sa läkaren.
Mjuknar och sen stelnar.
Fick olja att droppa i örat och borta på någon dag.
Var typ som vanlig matolja som man droppade i örat.
Är väl bara att åka till vilket sjukhus som helst, det ser dom ju lätt.

Nä men jag är noga med att upp och gå. Brukar stå 10-15 minuter då och då vid toaletterna, där det finns plats, och häva mig upp på tårna ett gäng gånger. Det får igång blodcirkulationen i benen och blodet pumpas tillbaka. Tycker det funkar kanon och slipper svullna fötter.
Samma här , Bokar alltid en gångplats så man kan gå upp o röra sig typ vid toaletterna o köra lite bengympa ...

Andvänder ni stödstrumpor på långflygningar?
Jag tar alltid av mig skorna när jag satt mig i sätet (har ingen fotsvett):)
Första resorna använde jag inga och fötterna svullnade upp så man knappt fick på sig skorna.
Sedan dess har jag använt stödstrumpor och aldrig haft några problem med svullna fötter.
:laugh2::laugh2:
1732655564124.jpeg

Ja jag har också använt stödstrumpor mycket på långflygningar och de funkar och bokar alltid gångplats så att jag kan röra mig så ofta och så mycket som jag är i behov av.

Försöker dricka mycket vatten, juice etc (inte alkohol) så jag helt enkelt tvingas gå upp lite då och då och pinka. Att ge kroppen mycket vätska är dessutom bra på flera sätt. Den torra luften i flygplan gör att man behöver mer vätska än normalt.

Det känns något bättre idag tycker jag med örat även om det fortfarande känns som jag har ett lock och hör dåligt på höger öra. Jag har bett frugan åka och köpa vaxlösande medel att droppa ett par dagar och blir det inte bättre då så får jag ta en tur till en doktor som får titta in i öronen och ta bort eventuellt vax samt spola ur örat.

Det känns något bättre idag tycker jag med örat även om det fortfarande känns som jag har ett lock och hör dåligt på höger öra. Jag har bett frugan åka och köpa vaxlösande medel att droppa ett par dagar och blir det inte bättre då så får jag ta en tur till en doktor som får titta in i öronen och ta bort eventuellt vax samt spola ur örat.
Rådet jag fick av engelska läkaren, par droppar olja, låta det rinna in och gnugga in det genom att massera in det och sen ligga med det örat som är lock i nedåt typ 15-30 minuter, så det rinner ut.

Du har kanske fått en cementplugg i örat under byggtiden? Låter som ett skämt men en kompis som jobbade på Cementas fartyg ett tag drabbades faktiskt av det problemet. Spolning hjälpte.
Jeg har hatt vaxpropper i begge orene , og var til dokter som sente meg til en Ore Nese Hals spesialist . Pris 50 Baht + medisin , som var ei olja på ei spesial flska , 2 -3 dråper i hvert ore hver kveld i 7 dager , og så til bake til spesialisten tok vekk waxproppane fra oret mitt .Og nye 50 baht , Jeg har ingen sjukforsikring så jeg betaler Hospitalet kontant og mye av medisinen jeg kjoper på Hospitalet sitt apotek er halve prisen av svenske apotek . Så vi har ingen ting å klage på her i Thailand .

Jeg har hatt vaxpropper i begge orene , og var til dokter som sente meg til en Ore Nese Hals spesialist . Pris 50 Baht + medisin , som var ei olja på ei spesial flska , 2 -3 dråper i hvert ore hver kveld i 7 dager , og så til bake til spesialisten tok vekk waxproppane fra oret mitt .Og nye 50 baht , Jeg har ingen sjukforsikring så jeg betaler Hospitalet kontant og mye av medisinen jeg kjoper på Hospitalet sitt apotek er halve prisen av svenske apotek . Så vi har ingen ting å klage på her i Thailand .
Jag tycker du klagar på svenskar hela tiden.

Liknande trådar

G
Svar
1
Visningar
2 K
Wanpen
W
A
Svar
0
Visningar