Möblera sitt hem i Thailand.

Jo jag har tänkt samma tanke så har inte tänkt ha nåt luftutrymme under.
Tänkte en gjuten grund i olika nivåer sen kompositplank på den.
Betong med klinker blir mycket lättare att hålla rent, kommer ju annars bli fullt av skit mellan plankorna.
Trallgolv gör sig inte alls i Thailand, målar du dom dessutom bruna som på bilden bränner du sönder fötterna på dom.
Lägg klinker och se till att dom lägger fall mot en brunn vid yttrerkant tomt.

Frugan tycker en tom trähydda i Isaan är snyggt, hon ser bara massa saker ivägen, nä öppen yta som är lätt at dra en kvast över och matta på golvet, det är nog mer hennes stil ;)
Samma med min tjej, pytteliten trähydda är hennes melodi, lätt å städa.

Betong med klinker blir mycket lättare att hålla rent, kommer ju annars bli fullt av skit mellan plankorna.
Trallgolv gör sig inte alls i Thailand, målar du dom dessutom bruna som på bilden bränner du sönder fötterna på dom.
Lägg klinker och se till att dom lägger fall mot en brunn vid yttrerkant tomt.
Det blir klinkers eller sherawood, blir inget hålutrymme under och inte som planerat innan och tak över uteplatsen, har en färdig plan. Sett hur grannar har gjort som jag tyckte blev bra.
Dom kom och hade kontraktet klart sist jag var hemma och vi skulle börjat för 3 veckor sen, fått godkännt från villagen etc..
Men dom var dubbelt så dyra än firman grannen hade använt så vi cancelera och skall nu prata med den firman istället.

Jag vart nöjd med kaklingen av köket, blir inte riktigt lika bra på foto som i verkligheten.
Var lite orolig först när jag såg frugans foton att det skulle bli toalettkänsla men blev mycket bättre i verkligheten än fotona visar så riktigt nöjd.

20190315_194344.jpg

20190315_193414.jpg

20190315_193323.jpg

20190315_194331.jpg

20190315_193557.jpg

Jag vart nöjd med kaklingen av köket, blir inte riktigt lika bra på foto som i verkligheten.
Var lite orolig först när jag såg frugans foton att det skulle bli toalettkänsla men blev mycket bättre i verkligheten än fotona visar så riktigt nöjd.

20190315_194344.jpg

20190315_193414.jpg

20190315_193323.jpg

20190315_194331.jpg

20190315_193557.jpg
Det är tur för frugan å pojkarna att du får ingen toalettkänsla i köket.:eek:
Den känslan ska man ha på toan:p
Men snyggt är det @PanPan :wai:

Som sagt, riktigt smakfullt och snyggt med en touch av elegans. Grattis!
Det är tur för frugan å pojkarna att du får ingen toalettkänsla i köket.:eek:
Den känslan ska man ha på toan:p
Men snyggt är det @PanPan :wai:
Ja tack, som sagt blev mycket bättre irl än det ser ut på fotona, tycker jag.
Nu är jag helt klar med huset på insidan, det vart det sista, inget mer jag kan komma på som behövs eller som vi saknar.

Svara @Nam Falang här då.
Måste vart längesen du kolla kök?

Boonthavorn har inga Kvik kök nu iallafall och personalen var väldigt kunnig, inga problem och helnöjd.
Idag är det Index Living som har sämst kök.
Det Kvik som ligger vid Big-C Sukhumvith är en Kvik butik med farangpersonal, hur ett Indexkök kunde vara dyrare än ett Kvik förstår jag inte då Kvik kök är svindyra och klassen högre än Ikea.

Dom som har säljer köken inne på boonthavorn och installerar heter kitchen express.
Boonthavorn är ju ett varuhus med många butiker och kitchen express heter köksbutiken, vitvaror har dom ett stort utbud av, billigast är electrolux sen finns det riktigt dyra märken med.

http://www.kitchenexpress.th.com/download.php

Bästa köken tycker jag nu runt Pattaya är Boonthavorn, Kvik, och home pro men Kvik är för dyrt.
Indexköken lpg på samma nivå som för 9 år sen så var helt ointressant.

Vi använde SMEG vitvaror, lite högre standard än Electrolux men som sagt fanns mycket bättre men då stack det iväg i pris och funktioner jag inte behövde eller någonsin skulle använda.

20190517_170557.jpg

20190517_170839.jpg

20190517_170557.jpg

20190517_170839.jpg

20180903_160109.jpg

Senast ändrad:
Svara @Nam Falang här då.
Måste vart längesen du kolla kök?

Boonthavorn har inga Kvik kök nu iallafall och personalen var väldigt kunnig, inga problem och helnöjd.
Idag är det Index Living som har sämst kök.
Det Kvik som ligger vid Big-C Sukhumvith är en Kvik butik med farangpersonal, hur ett Indexkök kunde vara dyrare än ett Kvik förstår jag inte då Kvik kök är svindyra och klassen högre än Ikea.

Dom som har säljer köken inne på boonthavorn och installerar heter kitchen express.
Boonthavorn är ju ett varuhus med många butiker och kitchen express heter köksbutiken, vitvaror har dom ett stort utbud av, billigast är electrolux sen finns det riktigt dyra märken med.

http://www.kitchenexpress.th.com/download.php

Bästa köken tycker jag nu runt Pattaya är Boonthavorn, Kvik, och home pro men Kvik är för dyrt.
Indexköken lpg på samma nivå som för 9 år sen så var helt ointressant.

Vi använde SMEG vitvaror, lite högre standard än Electrolux men som sagt fanns mycket bättre men då stack det iväg i pris och funktioner jag inte behövde eller någonsin skulle använda.

20190517_170557.jpg

20190517_170839.jpg

20190517_170557.jpg

20190517_170839.jpg

20180903_160109.jpg

Jo det var några år sedan nu som vi tittade på kök. Runt 2013-2014. Kvik köket vi först beställde var av väldigt enkel model. Inga softstängande lådor eller dörrar, ingen diskmaskin. När vi valde köket från Index jackade vi upp standarden lite därav högre pris. Jag hade gärna velat ha Kvik köket men vid den tiden var servicen väldigt bristfällig på Boonthavorn. Säkert bättre idag. Frugan har hört att dom kanske skall öppna en Boonthavorn här i Bang Saray. Blir bra då vi redan har Home Pro.

Så här ser vårt Index kök ut. Matbordet är också från Index.

F5B4350D-4D9F-4939-8AD5-FB8B0BE017C9.jpeg

B9E8DB42-047E-467F-95AC-5BB560B103C7.jpeg

Jo det var några år sedan nu som vi tittade på kök. Runt 2013-2014. Kvik köket vi först beställde var av väldigt enkel model. Inga softstängande lådor eller dörrar, ingen diskmaskin. När vi valde köket från Index jackade vi upp standarden lite därav högre pris. Jag hade gärna velat ha Kvik köket men vid den tiden var servicen väldigt bristfällig på Boonthavorn. Säkert bättre idag. Frugan har hört att dom kanske skall öppna en Boonthavorn här i Bang Saray. Blir bra då vi redan har Home Pro.

Så här ser vårt Index kök ut. Matbordet är också från Index.

F5B4350D-4D9F-4939-8AD5-FB8B0BE017C9.jpeg

B9E8DB42-047E-467F-95AC-5BB560B103C7.jpeg
Här är Kvik Thailands hemsida.
Butiken ligger utanför Home Mart jämter Big-C Sukhumvith.

Liten butik, var när jag var där faranger som visade köken, men var hemskans dyrt.

Här är Kvik Thailands hemsida.
Butiken ligger utanför Home Mart jämter Big-C Sukhumvith.

Liten butik, var när jag var där faranger som visade köken, men var hemskans dyrt.
Min kökvrå på min condo är på längden som @Nam Falang har sin ugn.
Vill ha som han har (ugn) men kommer aldrig att laga mat i denna condo:eek:
Detta måste jag kolla upp. Jobbigt liv jag har @PanPan

Min kökvrå på min condo är på längden som @Nam Falang har sin ugn.
Vill ha som han har (ugn) men kommer aldrig att laga mat i denna condo:eek:
Detta måste jag kolla upp. Jobbigt liv jag har @PanPan
Ja men vitvaror får du nog kolla någon annanstans, det såg jag inget av där.
Bästa urvalet på vitvaror såg jag på Boonthavorn allt från billigt till dyr lyx.
Vi har SMEG ugn, men jag lagar ju mat i köket.
Kan du inte bara köpa en ram som ser ut som en ugn ;)
Dom hade toalettstolar för över 1 miljon baht där med, det hade väl passat din condo ;)

20190721_113208.jpg

20190721_113219.jpg

Ja men vitvaror får du nog kolla någon annanstans, det såg jag inget av där.
Bästa urvalet på vitvaror såg jag på Boonthavorn allt från billigt till dyr lyx.
Vi har SMEG ugn, men jag lagar ju mat i köket.
Kan du inte bara köpa en ram som ser ut som en ugn ;)
Dom hade toalettstolar för över 1 miljon baht där med, det hade väl passat din condo ;)

20190721_113208.jpg

20190721_113219.jpg
Okej ,det är så att jag köper min condo full möblerat
Inredaren vet vad jag vill och tar hand om saken.
Jag tänkte mest om den skulle bli såld att köparen, kanske skulle vilja ha en sån i köket?

Vad gör den stolen ? @PanPan
Torkar den assen och hissar upp kallingarna och säger färdig.:clap_tranparent:
Den öppnar toalett locket automatiskt, flushar dig i baken och ja jag vet inte alla funktioner mycket möjligt det var torkluftström efter flushing.
Fanns massa olika toalettstolar där och många riktigt dyra.
Skulle jag installerat en sådan toalett i varje badrum hemma hade toalettstolarna kostat mer än huset ;)

Liknande trådar

H
Svar
71
Visningar
7 K
Hans Svensson
H
M
Svar
0
Visningar