Vad är bäst farang ol eller Thailänsk ol ???

Det är en helt OK öl, helt klart bättre än alla standardöl i Thailand. Provade den senast jag var i Thailand för två veckor sedan.

IMG_9327.jpeg

Har också provat Carabao’s vanliga lager, riktigt tråkig, samt deras Dunkel. Den senare var OK men nog inget jag kommer köpa igen.

IMG_9283.jpeg

Om jag en dag skulle få dålig ekonomi så skulle jag kunna leva på nudlar, somtam och padkrapaow resten av livet hellre än att spara in på mina lördagsöl. Thailändska standardöl funkar på stranden eller i en bar med vänner, men skulle aldrig köpa dem hemma. Bra importerade öl är väldigt dyra men det finns bra thailändsk öl som bryggs i Kambodja och Vietnam som är lite mindre dyrare (dock dyra) men framförallt allt fler öl som bryggs på licens i grannländerna och inte kostar mycket mer än en Heineken. En halvliters Stella, absolut ingen finöl men ändå hyfsad klass, kostar exempelvis bara 79 Baht. Beer Lao har många hyfsade öl och tycker deras IPA är helt OK.

Outlaw och Spacecraft är exempel på thailändska craft beer som bryggs i Kambodja och är riktigt bra. 100-150 Baht för en liten flaska gör dock att marknaden är liten.

Brewlander är Singaporeanskt och gör riktigt bra öl; typ 100-150 Baht för en liten flaska.
Hej

Samma här, har också provat Carabao Lager och Dunkel men ingen av dom föll mig riktigt i smaken, Tawandang Weizen var klart bäst.

Mvh isan lover

Det ser ju otroligt gott ut.
Det finns nog ingen som kan posta en bild på mat som ser lika god ut.
Jag har en gammal bekant som plåtade mat för kokböcker för rätt många år sedan innan digital redigering hade slått igenom och funkade.

Han sa att ingen mat i kokboken gick att äta.

Det var färg och klarlack och fan och hans moster de hade kört in för att det skulle bli bra på bild.

Liknande trådar

Tillbaka
Topp