Ännu en hundattack i Thailand, 2 årig flicka mister troligen synen på ett öga.

Tja vi hade/har en vietnamesiska som drev nå slags dog foundation i Khao lak.
Var inte så lyckat hon for omkring och gav mat från moppen till hundarna, vilket resulterade i flertal olyckor då hundar kom springande efter moppar i tron att dom skulle få mat. Dumheterna tog dock slut efter hon fått nån slags tillsägelse. Som sig brukligt tar sin tid då inte vet vem kan stötta sig med.
På tal om Phuket måste väl vara över 30 år sedan så hade man nån slags avskjutning av stray dogs, Om jag förstod rätt så satte dom ihop ett gäng snutar som inte var så starka i den buddiska tron. Skiten gavs till en pissig krokodilfarmen som låg in i Phuket town på den tiden.
Men nog tycker jag att det är jävligt irriterande, obehagligt och farligt och som tillika orsakar dom en hel del tragiska moppe olyckor .
Men framförallt kan reta mig på dessa turister och även long stay som matar dessa.
Varför kan dom åka mata och rida på nån gammal fd amfetamin missbrukande elefant som ändvänds i skogsbruket. Nu är det väl inte så många kvar så det är väl väl nån avkomma född med drog relaterade hjärnskador. Överlag djur och thai främst då i kommersiellt syfte fungera jävligt dåligt. Å andra sidan svenskar som sätter sig på höga stolar än si än så, ger månadsbidrag till djurens rätt.
Så var det nog si och så i sverige då vi använde hästar inom skogen och jordbruket för inte så länge sedan.

O redan för 15årsedan. Dyraste semester orten i Thailand
Hej

Googlar man på ämnet så står det snabbt klart att Phuket klassas som den dyraste turistorten i landet och på andra plats placerar många Koh Samui, dessutom klagar många på taxichaufförerna och kriminalitet på Phuket.
Billigaste turistorten i Thailand verkar fortfarande vara Pattaya, men även Koh Chang anses vara billigare än Phuket.

Mvh isan lover

Hej

Googlar man på ämnet så står det snabbt klart att Phuket klassas som den dyraste turistorten i landet och på andra plats placerar många Koh Samui, dessutom klagar många på taxichaufförerna och kriminalitet på Phuket.
Billigaste turistorten i Thailand verkar fortfarande vara Pattaya, men även Koh Chang anses vara billigare än Phuket.

Mvh isan lover
Öh, det behöver man inte googla på. Det har skrivit här ett otal gånger. Fiskebyn billigast, Phuket dyrast.

Vad som dock fortfarande är ett mysterium är Bangsean, det är bara Einar som har erfarenhet av stället och informationen som nått fram här är inte helt entydig när det gäller prisnivån....

Öh, det behöver man inte googla på. Det har skrivit här ett otal gånger. Fiskebyn billigast, Phuket dyrast.

Vad som dock fortfarande är ett mysterium är Bangsean, det är bara Einar som har erfarenhet av stället och informationen som nått fram här är inte helt entydig när det gäller prisnivån....
Hej

Ja jag har också uppfattat det så, men en del behöver nog lite underlag till ett sånt påstående för att kunna ta till sig och förstå det.

Mvh isan lover

Vad det gäller Phuket och priser, inbillar mig att mellan Makro och övriga landet skiljer det inte så mycket. Reflekterar inte så mycket på matpriser på tex street food. Men det kan hända det är 20 till 40 baht dyrare inne i phuket town och en somtam i Rawai är dyrare än andra delar av landet. Jag mer nöjd med att det smakar bra. Går man sedan på bättre restaurang så kostar det väl ungefär samma på alla andra större turistorter. Hotell är väl lite dyrare, brukar bo i Rawai hos några vänner som har bungalows. Så det är väl kompis pris. Jag uppskattar fortfarande en tur till Phuket men är ganska nöjd då jag kommer hem till Khao lak. Trafiken är ju tuff från avfarten till flygplatsen och in åt ön och åter.Trafiken var väl anledningen till att vi sålde i Chalong. Men orkar man att lyssna på kärringar och deras version av matpriskollen, så skiljer det säkert nån baht på torkad fisk, & bläckfisk grönsaker frukt osv. Taxi maffian har varit är och förblir banditer i Phuket. Men hur som helst så blir det några besök då jag kommer ned på Måndag och 5 veckor framöver.

Hej

Man överfölls av Soi Dogs på promenad i Pattaya.

1714126821081-jpeg.162809

Mvh isan lover

1714126821081.jpeg

Hej

En pitbull blandras hund attackerade 5-åring i Udon Thani, flickan vårdas fick djupa sårskador i ansiktet och i närheten av ena ögat.

1718349229831.jpeg

A five-year-old girl from Ban Phue District, Udon ThaniProvince, suffered serious head injuries following an attack by a mixed-breed dog late yesterday afternoon.
Posted Monday at 03:34 AM

The dog, a cross between a Pit Bull and a local Thai dog, bit the girl outside her residence, leading to immediate medical attention at Ban Phue Hospital for deep wounds to her head and near her left eye.

Somlith, the girl’s 48-year-old grandmother, recounted that the incident happened in a common area in front of their house, inhabited mainly by relatives.

After picking her granddaughter up from school, she allowed the children to play together. As the children were unwell and didn’t attend school, they spent the afternoon playing outside. In the evening, a relative brought her two-year-old son to join the play, unwittingly triggering the attack.

"The dog suddenly jumped and bit my granddaughter's head," Somlith explained. "The relative quickly put down her child and rushed to protect my granddaughter from further bites. Everyone worked to chase the dog away, but the sight of the wounds was shocking."

The dog, named Tang, belongs to a family relative who insisted it had never shown aggression before. "Tang has always been friendly, even with strangers delivering goods," the owner said, speaking on condition of anonymity.

"On the day of the incident, I was at home. My mother took my son to play with his cousins at their house. Tang likely became protective of my son."

Somlith described the immediate response to the attack. Blood soaked through the child’s clothes, prompting an emergency services call. The relative responsible for Tang vowed to cover all medical expenses.

"My mother was devastated and cried almost the entire night. We are deeply saddened by the injury to our niece. This morning, I visited her and assured the family we would cover all medical costs," stated Tang’s owner.

The family has decided to keep Tang but will chain him to prevent any future incidents. This decision comes after consulting with relatives to avoid further complications.

Mvh isan lover

Senast ändrad:
Hej

Ännu ett fall där kamphundar dödade en människa, den här gången i Khon Kaen där en 70-årig man dödades av tre s.k kamphundar,

Three American Bully Dogs Maul 70-Year-Old to Death in Khon Kaen; Owner Offers Compensation​

By Kittisak Phalaharn
Friday, 26 July 2024, 19:56

1722146010267.jpeg

On July 25th, 2024, at 3:00 PM, Mr. Prasert Sipak, 33, arrived at Srinagarind Hospital to claim the body of his father, Mr. Lek Sipak, 70, who was fatally attacked by three American Bully dogs in their village in Phu Wiang, Khon Kaen, on the night of July 24th.

Mvh isan lover

Mmmm den har säkert den döda 70-åringen nytta av :rolleyes:
Hej

Det är ju bra att dom anhöriga får hjälp med begravningen men för den stackars man som blev ihjäbiten är det ju ingen tröst, frågan är väl om man ska tillåta den här typen av hundar överhuvudtaget och om man nu tillåter den här typen av hundar vilket ansvar ägaren i så fall har.

Mvh isan lover

Hej

Det är ju bra att dom anhöriga får hjälp med begravningen men för den stackars man som blev ihjäbiten är det ju ingen tröst, frågan är väl om man ska tillåta den här typen av hundar överhuvudtaget och om man nu tillåter den här typen av hundar vilket ansvar ägaren i så fall har.

Mvh isan lover
Ja problemet kommer eskalera i Sverige med. Vilken idiot som helst får äga en hund.

Bad hjälper det den som dött? Är det inte bättre att vara lite proaktiv?

Ägaren har fullt ekonomiskt ansvar och kan även bli åtalad för brott, vållande till kroppskada, misshandel och även mord.

För mig får man gärna avliva samtliga sk kamphundar idag, gärna igår, de har inget i ett modernt familjesamhälla att göra.

Ägaren har fullt ekonomiskt ansvar och kan även bli åtalad för brott, vållande till kroppskada, misshandel och även mord.

För mig får man gärna avliva samtliga sk kamphundar idag, gärna igår, de har inget i ett modernt familjesamhälla att göra.
Jag gillar ”den fria människan” MEN det innebära ansvar. Tar man inte sitt ansvar skall det stå dig dyrt. Frihet kan fortfarande betyda reglering via strikta lagar.

Liknande trådar

Tillbaka
Topp