Existensminimum för pensionär i Sverige

EV måste bo på fel ställe? Här på Phuket har inte maten blivit dyrare på 3 år,snarare billigare. Växelkursen är nog ganska normal om man ser på dom senaste 6 åren jag bott i paradiset, men för norrmännen blir det väl aldrig bra nog.

När jag ser på prisarna i Phuket , så är väl dom dyrast i hela Thailand ,och när jag tittar på priser
i Pattaya så är det 20 % billigare . Här är priser Phuket . 1 glas vatten 60 Baht , det är dyrare en
stor Chang .
www.phuketguiden.se/om-phuket/priser-pa-phuket.aspx

P1070839.JPG

P1070840.JPG

Prisarna jag såg var från 2013 - 2014 - 2o15 , jag tog prisarna från 2015
Alla tidningar skriv om Phuket och höga priser på matvaror , men det billigt å hyra lägenhet
cirka 50 % av ferangar har flytta , så det är mycket lägenheter som är tomt .
Och nå kommer det fult med kineser till Phuket .
Priser Phuket , se foto

P1070844.JPG

P1070845.JPG

Nå är halv parten av ferangane flytta från Phuket , Se foto .

P1070846.JPG

P1070852.JPG

Finns inget som gör mig mer förbannad här nere än frikostiga farang, dom fattar inte vad dom ställer till med för thai folket.
Likadant med de som ger flera hundra till tiggare. När de får lika mycket som en dagslön av en förlorar de intresset för att försörja sig på ett annat sätt. Har inget problem med att de sitter och ber om pengar men givare som ger orealistiska belopp förstår inte vilka problem som de ställer till med för markägare som får se sin mark ockuperad av illegal bosättare. Dessutom lockar de ytterligare att komma som mycket väl hade kunnat ta ett jobb någon annanstans, t. ex. nöja sig med att komma på sommaren för att plocka bär.

Här i Rejmyre har vi inga tiggare utanför vår Coopbutik , vet inte varför ,kanske för att ingen djäkel ger dem en krona ..
har hört att byborna kommit överens om att "svälta ut dem " , detta omtalades på ett byalagsmöte , kan bara säga . DJÄKLIGT SMART ...;) Däremot har vi Rumänska kringresande som gärna hälsar på i sommarstugor mm när ingen är hemma . Nu har vi infört grannsamverkan och nattpatrullering .. Inga bilbränder här dock , dessa som gillar sånt hålls i skinnet på annat sätt , de är 16 st ,vi i byn är 900 Svenskar och finnar , ingen ide att ställa till det ,,,,

Aha vad bra att du har svar på din egna fråga.
Mitt svar på din fråga är att har man en bra pension ska man inte ha bostadsbidrag.
Att ta emot bidrag är väl bara sossarna som gör och det är ju inte du.
Bidrag. Det är väl jättebra. De som har mycket bör väl få mer. Sååå är verkligheten.
Titta på en sådan sak som barnbidraget, varför är inte det inkomstbeprövat.

Senast ändrad:

Liknande trådar

H
Svar
14
Visningar
2 K
Hans Svensson
H

Tillbaka
Topp