Ekonomin som pensionär i Thailand

Det låter bra Mr Jo, en mycket nära vän till mig här i Pattis , En Amerikan ,har just förlorat allt efter 13 år med samma Thaikvinna , orsak ,spel och dobbel samt alkohol ,, inga andra kända orsaker , käringen har spelat bort allt bakom hans rygg , har hänt två nära vänner tidigare i detta land , hur kan sådant hända i ett land med fungerande rättssystem ,,, sk ..Advokater köps av de som företräder lånehajarna samt även av Thaisen som har skulderna , så man skall nog välja partner väldigt noga , och kanske inte heller gifta sig ...
Han blev av med Condo , Hus Bil m.m. rubbet som stubbet .
Stackars karl säger jag ............

Det låter bra Mr Jo, en mycket nära vän till mig här i Pattis , En Amerikan ,har just förlorat allt efter 13 år med samma Thaikvinna , orsak ,spel och dobbel samt alkohol ,, inga andra kända orsaker , käringen har spelat bort allt bakom hans rygg , har hänt två nära vänner tidigare i detta land , hur kan sådant hända i ett land med fungerande rättssystem ,,, sk ..Advokater köps av de som företräder lånehajarna samt även av Thaisen som har skulderna , så man skall nog välja partner väldigt noga , och kanske inte heller gifta sig ...
Märkligt detta och det tycks hända hela tiden.
I Svedala brukar det vara Rasken istället som lurar rika kvinnor, omvänt system fast samma samma.
Världen är fullastad med skurkar. Gäller att lyssna på varningar och inte satsa mera än vad man kan vara beredd att lämna utan för mycket nostalgi, om det skulle visa sig att man har gjort fel val.
Fast lite måste man ju tänka innan haspen slår på. :cool:

Märkligt detta och det tycks hända hela tiden.
I Svedala brukar det vara Rasken istället som lurar rika kvinnor, omvänt system fast samma samma.
Världen är fullastad med skurkar. Gäller att lyssna på varningar och inte satsa mera än vad man kan vara beredd att lämna utan för mycket nostalgi, om det skulle visa sig att man har gjort fel val.
Fast lite måste man ju tänka innan haspen slår på. :cool:
Jo du har rätt , men Rasken eller "Sol och våraren " är nog inte lika vanlig i Swedala som Thaidamer utan moral i detta land , men att inte satsa mer än man kan förlora är nog klokt ...

Inget rättssystem skyddar dig från att bli blåst av någon utan pengar? Den biten får man nog hantera själv.

Finns det något att hämta och man stämmer vederbörande. så hjälper rättssystemet till.

Bra och skilja etik och moral för det kan vara (vet inte ponerar) moraliskt rätt att lura en farang i Thailand.
Lite som i muslimska länder är det helt ok att lura de otrogna, enligt koranen kan du slå ihäl dom som inskränker ditt land i alla fall.
Rätt intressant detta kanske någon vet.

Etik och moral handlar alltså om vad som är gott och ont, rätt och fel. Men det är viktigt att skilja på vad som är rätt och fel enligt juridiska lagar och ur ett etiskt perspektiv.
Att något är rätt enligt lagen innebär inte automatiskt att det är rätt enligt etiken och kan vara tvärtom kanske också. Det finns t.ex. ingen juridisk lag mot otrohet men många skulle nog anse att det är omoraliskt och alltså etiskt fel att vara otrogen mot sin partner. Det är en ganska grundläggande moralregel i många kulturer...
Nu får någon annan ta över men jag är alltså inte helt övertygad om hur det betraktas kulturellt i Thailand alltså moraliskt sett att lura en farang. Etiskt är det helt fel förstås.

Kanske inte fel av en farang att tänka så , lika barn leka bäst , Thaidamer kollar ju alltid på en man i ordningen , Ekonomi , dvs hus alt condo , bankmedel ,bil,MC civilstånd ,barn och sen kanske spritförtäring ,hälsa och sist utseende.
kanske skulle vi göra samma sak ,vore inte så dumt , att göra som Thaikvinnnan , först kolla upp allt och först sedan "bli kär" verkar ju vara en bra deal :rolleyes:
Problemet då är att samtliga Bardamer blev utan fast sällskap :( Men vad spelar det för roll , flertalet här tycks ju haft lyckan att träffa en kvinna med utbildning och rik familj mm i alla fall så verkar det inte vara många som äktat en glädjekvinna som säljer sin kropp på en bar 55555

Heh, du tog orden ur munnen på mig:). Jag hade tänkt vara singel längre än jag var, men den dealen som dök upp kunde jag inte avstå ifrån. Vi är alla olika (som tur är) och jag prioriterar det du beskrev ovan men jobb o tillgångar. Det är till och med så att jag känner mig som en "sällskapsdam" ibland när vi kryssar runt på olika konferenser. Gå runt och se snygg/representabel ut, le och hälsa på hennes kolleger, slippa betala notan var gång när vi äter med annat sällskap (som jag fick göra i det förra förhållandet), helt enkelt vara en "toy boy" ibland. Helt ok för mig. I gengäld så slipper jag försörja familjen och kan åtnjuta många fördelar.
Så ja, jag är nog lite som en bartjej i tänket o det skäms jag inte för:).

Vad gäller bartjejer så tror jag inte dom behöver oroa sig. Känner en hel del som gift sig med en. Dom jag träffat är helt underbara tjejer. Förvisso så är killarna reko och jag tror att det är A och O. Stenbordskillarna med ständigt en öl i näven brukar det gå lite sämre för, sen finns alla storys på nätet men det får man ta med en nypa salt.

Minns ni snacket som gick förr med att kvinnan skär av snoppen på sin otrogne man?:D

Heh, du tog orden ur munnen på mig:). Jag hade tänkt vara singel längre än jag var, men den dealen som dök upp kunde jag inte avstå ifrån. Vi är alla olika (som tur är) och jag prioriterar det du beskrev ovan men jobb o tillgångar. Det är till och med så att jag känner mig som en "sällskapsdam" ibland när vi kryssar runt på olika konferenser. Gå runt och se snygg/representabel ut, le och hälsa på hennes kolleger, slippa betala notan var gång när vi äter med annat sällskap (som jag fick göra i det förra förhållandet), helt enkelt vara en "toy boy" ibland. Helt ok för mig. I gengäld så slipper jag försörja familjen och kan åtnjuta många fördelar.
Så ja, jag är nog lite som en bartjej i tänket o det skäms jag inte för:).

Vad gäller bartjejer så tror jag inte dom behöver oroa sig. Känner en hel del som gift sig med en. Dom jag träffat är helt underbara tjejer. Förvisso så är killarna reko och jag tror att det är A och O. Stenbordskillarna med ständigt en öl i näven brukar det gå lite sämre för, sen finns alla storys på nätet men det får man ta med en nypa salt.

Minns ni snacket som gick förr med att kvinnan skär av snoppen på sin otrogne man?:D
Det är komplicerat att prata om kärlek för det finns så mycket känslor inblandad i dessa feågor.
Jag kan ändå inte riktigt fatta hur man blir kär sådär bara, en del tycks ha sök knappen på hela tiden. Jag försöker ha den i off läge för det mesta.
Jag är ingen expert inom detta område och har kraschat två gånger.
Eller med eftertanke så kanske ändå för alla experter som uttalar sig om t ex missbruk är nästan uteslutande gamla alkoholister eller knarkare.
I mitt fall lyckades jag inte fånga en rik tjej för hon har rätt mager lön men hon är smart och go och det räcker för mig.

De jag känner som råkat illa ut är bra killar utan några som helst sociala problem , skötsamma utan droger utan onormal alkoholkonsumtion

Det där med kärlek är oerhört komplicerat. Jag trodde aldrig att det skulle hända mig, inbiten ungkarl som jag var, 52 år gammal. Men när jag fullständigt drunknade i ett par varma, bruna ögon förändrades allt. Hon kommer inte från någon fin familj, hade inget välbetalt jobb och rörde sig inte i dom fina kretsarna. Hon hade heller inte jobbat i någon bar.

Men ett varmt hjärta har hon och en familj som jag älskar. Dessutom har hon gett mig två härliga bonusbarn samt en egen liten son på snart 4 år. Vad mer kan man begära? Så pensionär i Thailand, tveklöst med dom förutsättningarna. :love_transparent:

Jag säger stackars karl till alla som köper hus mm och skriver på sin fru/flickvän. Bara en dåre tror att kärlek är för evigt.
Ge aldrig upp kontrollen över pengar ni inte har råd att förlora hur bra er relation än känns. Folk blir ofta förstummade över hur lätt oförutsedda saker kan inträffa som påverkar deras relation och hur snabbt det kan gå.
Att börja om på ny kula och tjäna ihop nya slantar är inte så lätt när man kommit lite till åren och utan slantar är livet i Thailand inget paradis. Har hört gubbar som säger att ja ja, jag har ju allid min pension. Ja eller hur, och den stiger ju i takt med inflation mm lr...

Jag säger stackars karl till alla som köper hus mm och skriver på sin fru/flickvän. Bara en dåre tror att kärlek är för evigt.
Ge aldrig upp kontrollen över pengar ni inte har råd att förlora hur bra er relation än känns. Folk blir ofta förstummade över hur lätt oförutsedda saker kan inträffa som påverkar deras relation och hur snabbt det kan gå.
Att börja om på ny kula och tjäna ihop nya slantar är inte så lätt när man kommit lite till åren och utan slantar är livet i Thailand inget paradis. Har hört gubbar som säger att ja ja, jag har ju allid min pension. Ja eller hur, och den stiger ju i takt med inflation mm lr...
Jag har lite svårt att tycka synd om en vuxen karl som köper saker till en kvinna mot vaddå, sex, trygg ålderdom eller vad som helst.
Det finns jättemånga som spelar bort sin egendom eller super, köper sex direkt på gatan och får aids............finns miljoner sätt att förlora pengar, köpa en för dyr bil :rolleyes:
(det finns ju en sådan kärleksstory också som rullar på har jag läst)
Personligen tycker jag det är vettigare att satsa på en kvinna än supa och på köpet förlora sin hälsa. Kanske förlorar man sina pengar men har i alla fall hälsan kvar.
Jag har levt länge som singel och är idag glad för varje dag som jag får leva med min Noi, morgondagen vet ingen om. "Din tid är nu", sjunger Jan, min är nu.
Men för tusen gubbar tänk först och handla sedan.
Försök se detta positivt, fan lurar inte bakom varje hörna ens i Thailand.
Och alla vänner och fiender glöm inte bort humorn, jag tycker man tar saker lite för tungt här ibland om man nu får tycka så :wai:

Jag har lite svårt att tycka synd om en vuxen karl som köper saker till en kvinna mot vaddå, sex, trygg ålderdom eller vad som helst.
Det finns jättemånga som spelar bort sin egendom eller super, köper sex direkt på gatan och får aids............finns miljoner sätt att förlora pengar, köpa en för dyr bil :rolleyes:
(det finns ju en sådan kärleksstory också som rullar på har jag läst)
Personligen tycker jag det är vettigare att satsa på en kvinna än supa och på köpet förlora sin hälsa. Kanske förlorar man sina pengar men har i alla fall hälsan kvar.
Jag har levt länge som singel och är idag glad för varje dag som jag får leva med min Noi, morgondagen vet ingen om. "Din tid är nu", sjunger Jan, min är nu.
Men för tusen gubbar tänk först och handla sedan.
Försök se detta positivt, fan lurar inte bakom varje hörna ens i Thailand.
Och alla vänner och fiender glöm inte bort humorn, jag tycker man tar saker lite för tungt här ibland om man nu får tycka så :wai:
Ska man tolka det som att du menar att supa ihjäl sig och pöka barbrudar eller satsa på en tjej och köpa hus till henne är dom enda alternativen som finns?
Jag har iaf inte valt något av dem.

Ska man tolka det som att du menar att supa ihjäl sig och pöka barbrudar eller satsa på en tjej och köpa hus till henne är dom enda alternativen som finns?
Jag har iaf inte valt något av dem.
Ja om du tolkar det så. Man väljer ju själv ungefär som fan läser bibeln :mad:
Andra hittar en glädjebudskap i samma bok.

Ja om du tolkar det så. Man väljer ju själv ungefär som fan läser bibeln :mad:
Andra hittar en glädjebudskap i samma bok.
Var ju därför jag frågade istället för att som andra ta för givet och lägga ord i munnen på dig.. ;)

Men det var dom här raderna som jag reagerade på och som jag tyckte var dom enda som faktiskt sa nåt om vad du tyckte.

"Personligen tycker jag det är vettigare att satsa på en kvinna än supa och på köpet förlora sin hälsa. Kanske förlorar man sina pengar men har i alla fall hälsan kvar."

Jag kan inte se varför man ska förlora sina pengar för att man satsar på en kvinna?
Måste ju innebära att man då köper hus och dyl till henne för sina pengar eller hur menade du?

Var ju därför jag frågade istället för att som andra ta för givet och lägga ord i munnen på dig.. ;)

Men det var dom här raderna som jag reagerade på och som jag tyckte var dom enda som faktiskt sa nåt om vad du tyckte.

"Personligen tycker jag det är vettigare att satsa på en kvinna än supa och på köpet förlora sin hälsa. Kanske förlorar man sina pengar men har i alla fall hälsan kvar."

Jag kan inte se varför man ska förlora sina pengar för att man satsar på en kvinna?
Måste ju innebära att man då köper hus och dyl till henne för sina pengar eller hur menade du?
Vad bra, fast hela inlägget är min mening men rekommenderade inte att förlora sina pengar på en kvinna om nu någon läser mitt inlägg på det sättet.
Men i vilket fall, jag personligen väljer hellre att satsa på en reko kvinna än en för dyr bil t ex. Som jag också skrev. Pengarna är borta liksom bilen ganska snart men kvinnan serdu har du kvar med lite tur.:)
Hoppas detta inte blir för komplicerat för de flesta.
Egentligen menar jag att gör f...an hur ni vill men glöm inte glädjen och humorn i livet. :xmas_smiley:

Vad bra, fast hela inlägget är min mening men rekommenderade inte att förlora sina pengar på en kvinna om nu någon läser mitt inlägg på det sättet.
Men i vilket fall, jag personligen väljer hellre att satsa på en reko kvinna än en för dyr bil t ex. Som jag också skrev. Pengarna är borta liksom bilen ganska snart men kvinnan serdu har du kvar med lite tur.:)
Hoppas detta inte blir för komplicerat för de flesta.
Egentligen menar jag att gör f...an hur ni vill men glöm inte glädjen och humorn i livet. :xmas_smiley:
Igen då så tolkar jag dig (tycker det är klockrent) att du med att satsa på en kvinna anser att det är förenat med att satsa en massa pengar på henne som typ då köpa ett hus. Just det där begriper och håller jag inte med om.
Förstår inte alls varför man måste satsa ekonomiskt på sin tjej, räcker det inte att man försörjer henne och ger henne ett bra liv, måste man verkligen köpa hus el dyl också? Förstår som sagt inte den grejen och just där som jag säger stackars karl som tror att man måste köpa sin tjej. Inget personligt menat nu men vad är problemet med att ha en relation med en reko tjej utan att satsa hårt på henne ekonomiskt? Får man inte en reko tjej utan att köpa henne eller hur menar du eg? Utveckla gärna.

5555 ja jämföra satsa på en kvinna eller köpa en dyr bil 555555.
Låter som att köpa den eller det.

Liknande trådar

H
Svar
14
Visningar
2 K
Hans Svensson
H

Tillbaka
Topp