Hur är vädret där du befinner dig nu??

Sen var det kurant som skrev 30m/s dra bort 10 så är vi nära ok kusten hade lite jobbigare. Men snöstormar är vanliga. Har i
eftermiddag jobbat ca 5 tim för att få bort snön. Bra träning för hela kroppen inte bara en muskel
När det blåser 30 m/s på nordsjön jobbar hela kroppen bara på att hålla dig kvar i kojen när du försöker få en blund på frivakten ;)

Tror jag säkert aldrig provat och vill inte heller
Nä det är inte för alla och senaste åren har det inte varit ovanligt om än inte vanligt att vi fått rida genom oväder på +45 m/s och vågor +15m några gånger varje vinter.
Men slipper skotta och byta vinterdäck, en del av jobbet.

Nä det är inte för alla och senaste åren har det inte varit ovanligt om än inte vanligt att vi fått rida genom oväder på +45 m/s och vågor +15m några gånger varje vinter.
Men slipper skotta och byta vinterdäck, en del av jobbet.
Fast en stor del ombord är från Norge och bor så till så dom har den vanan med när dom kommer hem.

Konstigt inlägg menar du att man blir en karl om man spyr för sjösjuka
Du hade antagligen varit så rädd så du hade inte ens tänkt på sjösjuka.
Foto från min värsta storm när jag var på Navion Hispania 2013.
Då var tom vi sjövana pissnödiga.

Screenshot_20241122_235931_Facebook.jpg

Här har vi fått drygt 10 cm snö, ovanligt mycket för att vara i november. Idag skall vi få några enstaka plusgrader men imorgon och måndag skall termometern orka upp till mellan 10 och 13 grader. Samt regn inatt och imorgon så bye bye snö.

23 grader vid kl 07, kändes kyligt, nu kommer vintern.
Men nu vid 08 uppe i 26 grader och ok temp att träna och promenera i.

Liknande trådar

Tillbaka
Topp