medelön per dag I Thailand för thaitjejer

 
Bor hon i BKK och jobbat några år tror jag nog säkert hon kan ha en lön på 20 000 vilket ger 1000 baht om hon jobbar fem dagar i veckan (vilket iofs inte många gör), Har en kompis i BKK som iofs jobbar hårt och bossar pt ganska många, hon tjänar runt 40 000. En annan kompis i Thailand jobbar på bank hon har 15 000 men kan efter ytterligare tio år komma upp i 30 000. Risarbeter eller dagsarbete i Isaan kanske ligger på 6-8000.

Min svåger som jobbar på fabrik tjänar omkring 12 000 i Rayong på treskiftsarbete. Tungt och jobbigt!
 
Dom har aldrig träffats.
Hon informerar på kontaktsite att hon förlorar 1000 per dag om de träffas.

Tror att detta är ett finare sätt att meddela honom hur mycket hon vill ha i ersättning
under den planerade träffen, oavsett vad hon jobbar med nu.
 
Dom har aldrig träffats.
Hon informerar på kontaktsite att hon förlorar 1000 per dag om de träffas.

Tror att detta är ett finare sätt att meddela honom hur mycket hon vill ha i ersättning
under den planerade träffen, oavsett vad hon jobbar med nu.


Bosse du hann före mig, klart att det är kostnaden som falangen skall betala / dag + allt annat under tiden Guld mm.
 
En polare här nere (Engelsman) jobbar som Engelsklärare på en privatskola , 32000 thbt /månad .

Så glöm att en Thai som gör 1000thbt om dagen söker farang på internetsite , i alla fall MYCKET ovanligt ... Hon räknar nog tyvärr med en kund per dag ...sorry ,men kanske bra att inse sanningen ...
 
En polare här nere (Engelsman) jobbar som Engelsklärare på en privatskola , 32000 thbt /månad .

Så glöm att en Thai som gör 1000thbt om dagen söker farang på internetsite , i alla fall MYCKET ovanligt ... Hon räknar nog tyvärr med en kund per dag ...sorry ,men kanske bra att inse sanningen ...

Men farang Engelsklärare tjänar ju väldigt dåligt, ligger ju på snitt 30k på vanlig privatskola och statlig skola, vissa till och med 15k norr ut så är väl inte bästa jobbet att jämföra med, dom går ju nästan på thailöner.

Är väl bara dom stora internationella skolorna farang lärarna får bra löner, där har jag läst på Thaivisa, tråd där farang lärare skrev dom olika lönerna för olika skoltyper för farang i Thailand att dom tjänade riktigt bra.
Men det är ju dessa internationella skolor som det kostar 500.000-1.000.000 om året för eleverna. Men där är det ju utbildade lärare, där räcker det inte komma in som farang och kunna Engelska ;)

Behövs ju oftast inte ens en lärarutbildning för att bli farang Engelsklärare på en privatskola eller statlig Thaiskola.

En Amerikan uppe i byn fick 15.000 bath i månaden som Eng. lärare.

Tror ju inte jag heller att hon tjänar några 1000 bath om dagen ;)
Men reagera mest på att kan inte träffas varje dag, så hade nog vart nyfiken på vad hon jobba med och gjorde dom dagarna hon inte kunde träffas ;)
 
Senast redigerad av en moderator:
Iofs så stämmer det väl som hon påstår, hon tjänar 1000 baht/dag dom dagar hon tjänar nåt..
 
 

Liknande trådar

A
Svar
1
Visningar
2 K
A
 
Tillbaka
Topp