Rösta på ditt favoritflygbolag mellan Sverige och Thailand

Rösta på ditt favoritflygbolag mellan Sverige och Thailand?

• Emirates

Röster: 4 5.3%
  • Norwegian

Röster: 20 26.3%
  • Thai

Röster: 33 43.4%
  • Finnair

Röster: 15 19.7%
  • Air Berlin

Röster: 0 0.0%
  • Malaysian Airlines

• Air China

• Lufthansa

Röster: 2 2.6%
  • British Airways

• Övrigt

Röster: 2 2.6%

• Totala väljare
    76

Jag flög med Thaiairways från Köpenhamn sist jag beställde en resa själv gick gör smidigt att ta sig från Göteborg.
Morgontåget från Göteborgscentral direkt till Kastrup stannade på flygplatsen så bara att gå rakt in i terminalen.
Var det snabbaste och billigaste alternativet om man räknade in ta sig till Landvetter, incheckning, mellanlandning Helsingfors vilket skulle ta längre tid och bli dyrare.
Ja fritt valj som man säger, buss/tåg undviker jag helst så tar hellre en mellanlandning isf.
Dessutom segt på väg hem och behöva sega sig på ett tåg.

Ta Finnair tex. där kan de iaf. finska, svenska, engelska och thai så bör la räcka?
Men som sagt alla väljer ju vad som passar bäst för de, här från götet är finnair smidigast och bra pris på extraväskor ;)
Svenska är nuförtiden inte obligatorisk språk i skolor. En del läser det frivilligt i skola. Finsktalande talar hellre engelska dock finns det rysktalande. Det är minoriteten finlandssvenskar som talar svenska. Så man kan träffa flygpersonal som inte kan svenska.

Svenska är nuförtiden inte obligatorisk språk i skolor. En del läser det frivilligt i skola. Finsktalande talar hellre engelska dock finns det rysktalande. Det är minoriteten finlandssvenskar som talar svenska. Så man kan träffa flygpersonal som inte kan svenska.
Rättelse : Jag var lite snabb här, svenska är fortfarande obligatorisk, men kommer att bli frivilligt.

Ge inte Air Berlin i konken, såg de i kväll på Kastrup och nu flög dem med passagerare. Är det en konkursförvaltare som håller dem vid liv, eller vad hände?

Ge inte Air Berlin i konken, såg de i kväll på Kastrup och nu flög dem med passagerare. Är det en konkursförvaltare som håller dem vid liv, eller vad hände?
Tyska regeringen håller dom i luften. Det blir i Nov som ljusen slocknar om inget annat händer.

Senast redigerad av en moderator:

Liknande trådar

Tillbaka
Topp