Rösta på ditt favoritflygbolag mellan Sverige och Thailand

Rösta på ditt favoritflygbolag mellan Sverige och Thailand?

• Emirates

Röster: 4 5.3%
  • Norwegian

Röster: 20 26.3%
  • Thai

Röster: 33 43.4%
  • Finnair

Röster: 15 19.7%
  • Air Berlin

Röster: 0 0.0%
  • Malaysian Airlines

• Air China

• Lufthansa

Röster: 2 2.6%
  • British Airways

• Övrigt

Röster: 2 2.6%

• Totala väljare
    76

Du skrev ju att den slutsatsen var nog ingen vild gissning.
Nu blev bara ditt inlägg citerat men min fråga var även till @Phonta är det så hans fru bestämmer eller ;)

Nä ingen vild gissning utan kanske blir så av naturliga skäl. Jag har arbetat nästan 30 år i restaurangbranschen, väldigt många blir tillsammans med någon just från restaurangbranschen, skådespelare hittar någon inom sitt gebit, läkare blir ihop med sjuksköterskor osv.

Själv träffade jag min första fru, som var kallskänka!

Alltså, vi blir ihop med Thai och kanske det blir mest naturligt med Thai, bara en tanke behöver ju givetvis inte vara så för alla. Nu tror jag att jag har förklarat mig:D;)

Gissar det har en del med språket att göra också att thai vill flyga Thai varit lite samma med damen men efter vi åkt 2 ggr med baggarna så skulle det även funka för hon åka själv med dom, hennes mamma gick ju bort för 1,5 år sen precis efter vi kommit hem till Sverige men fanns ingen snabb resa med dom då så vart thai, men i år när en släkting skulle komma på besök var det hon som ville jag skulle boka med baggarna å det hade jag garanterat inte fått göra för 3 år sen.

Hittar du ett bolag som tar sig snabbare från Arn till Bkk, så säg till. Då byter jag direkt.
nej , det är det snabbaste , men enligt min bedömning ingen ordning , sista gången jag flög med dem var förra året och då i November ,, jag satt och funderade över hur i helv. det kunde bli is runt en av nödutgångarna ,, värre och värre blev det , de som satt där hade filtar runt benen ,, kallt som fn efter golvet ,, tror fn det tänkte jag , det är ju minus 60-80 grader utanför ,, kollade lite noggrant , inte rörde bara kikade , flygvärdinnan blev djäkligt sur när jag påpekade att det kanske är läge att kolla detta inför nästa flyg tillbaka ,, tätningen , den inre hade "kalvat" i sitt spår , om den yttre skulle haverera så kan de inte hålla trycket i kabinen ,, kul tänkte jag ,, så det är sant då , detta med ett taskigt underhåll av Thai kärrorna , även deras dotterbolag för inrikesflyg har ju det skrivits en hel del om , Fraktflyget fick ju inte flyga till vissa destinationer innan de hade blivit godkända , detta sedan det upptäcktes allvarliga brister i deras säk rutiner ... ,I Loggböckerna stod det tillex att roderfunktionen inte var ok , detta flög de med ett antal ggr ,, skitkul om de får hård "crosswind " när de skall landa , då går det åt HELV . riktigt ,, Så nej tack ,, jag flyger inte deras kärror mer ....

,men styrman kanske har dubbla Buddha amuletter ,, då skall det kompensera , eller kanske inte ,, :)

nej , det är det snabbaste , men enligt min bedömning ingen ordning , sista gången jag flög med dem var förra året och då i November ,, jag satt och funderade över hur i helv. det kunde bli is runt en av nödutgångarna ,, värre och värre blev det , de som satt där hade filtar runt benen ,, kallt som fn efter golvet ,, tror fn det tänkte jag , det är ju minus 60-80 grader utanför ,, kollade lite noggrant , inte rörde bara kikade , flygvärdinnan blev djäkligt sur när jag påpekade att det kanske är läge att kolla detta inför nästa flyg tillbaka ,, tätningen , den inre hade "kalvat" i sitt spår , om den yttre skulle haverera så kan de inte hålla trycket i kabinen ,, kul tänkte jag ,, så det är sant då , detta med ett taskigt underhåll av Thai kärrorna , även deras dotterbolag för inrikesflyg har ju det skrivits en hel del om , Fraktflyget fick ju inte flyga till vissa destinationer innan de hade blivit godkända , detta sedan det upptäcktes allvarliga brister i deras säk rutiner ... ,I Loggböckerna stod det tillex att roderfunktionen inte var ok , detta flög de med ett antal ggr ,, skitkul om de får hård "crosswind " när de skall landa , då går det åt HELV . riktigt ,, Så nej tack ,, jag flyger inte deras kärror mer ....

,men styrman kanske har dubbla Buddha amuletter ,, då skall det kompensera , eller kanske inte ,, :)
Låter som en trist flight.

För mig, som i princip pendlar mellan Sverige och Thailand, är det restiden som är viktigast. Brukar sova 6-8 timmar på flighten. Flyger gärna också med Norwegian, men de har dåliga starttider i Bkk.
Men flygbyten skyr jag som pesten, skulle isf vara finnarna som åtminstone är på vägen.

Jo har flugit en gång med dem och ja helt ok, tradig flygplats dock, kanske ändrat nu, var ett tag sedan jag flög med dem.
Flygit med finnair några gånger men dom har väl uppdaterat mediasystemet nu inte sålängesen dom låg på samma standard som Air France och flygplatsen är dötrist.
Dom ligget och tävlar på botten ;)

Flygit med finnair några gånger men dom har väl uppdaterat mediasystemet nu inte sålängesen dom låg på samma standard som Air France och flygplatsen är dötrist.
Dom ligget och tävlar på botten ;)
Jamen nu var det ju min bedömning , och den var inte baserad på om det fanns lekland på flygplatsen eller om det senaste avsnittet av kalle Anka eller piff och Puff finns på datorn i stolsryggen ,utan om flygsäkerheten som jag sätter främst :)

Humor ,, Johan Humor !!:):):):) Thaitjejer flyger helst Thai Air och massor med Tofflar bara köper detta Humor !!!
:):)
Ja men nu var frågan fortsatt vad du grundade på att dom helst flög thai, toffelbiten förstod jag men inte hur du kommit fram till att dom helst flyger Thai?
Flyger Svenskar helst SAS?

Thai är definitivt inte billigast Berra , och skall man som jag ta med sig något extra bagage , specialbagage , då är Norwegian överlägsna
:thumbsup:
Har aldrig sagt att dom är billigast men ibland är det så. Man får se till helheten också. Skall man flyga inrikes till Suvan från Udon Thani får man ta med sig samma baggagevikt på Thai Smile. Annars hade övervikten blivit dyr.

Men allt beror på när man skall resa, flygpriser är en färskvara.

Har aldrig sagt att dom är billigast men ibland är det så. Man får se till helheten också. Skall man flyga inrikes till Suvan från Udon Thani får man ta med sig samma baggagevikt på Thai Smile. Annars hade övervikten blivit dyr.

Men allt beror på när man skall resa, flygpriser är en färskvara.
Övervikten ligger mellan 45-50b/kg inrikes i Thailand och det klarar de flesta ;)

Thai är definitivt inte billigast Berra , och skall man som jag ta med sig något extra bagage , specialbagage , då är Norwegian överlägsna
:thumbsup:
Mina sista resor med Thai har jag betalat 14k och under för 4 Pers, 30kg bagage plus handbagage, hade 15kg övervikt när vi åkte hem i maj, no problem sir;)övervikten satt inte på mig:Dutan låg i resväskan.

Liknande trådar

Tillbaka
Topp