Rösta på ditt favoritflygbolag mellan Sverige och Thailand

Rösta på ditt favoritflygbolag mellan Sverige och Thailand?

• Emirates

Röster: 4 5.3%
  • Norwegian

Röster: 20 26.3%
  • Thai

Röster: 33 43.4%
  • Finnair

Röster: 15 19.7%
  • Air Berlin

Röster: 0 0.0%
  • Malaysian Airlines

• Air China

• Lufthansa

Röster: 2 2.6%
  • British Airways

• Övrigt

Röster: 2 2.6%

• Totala väljare
    76

Mina sista resor med Thai har jag betalat 14k och under för 4 Pers, 30kg bagage plus handbagage, hade 15kg övervikt när vi åkte hem i maj, no problem sir;)övervikten satt inte på mig:Dutan låg i resväskan.
14,000 för fyra personer = 3,500 kr / person ,antar att det är nåt barn i detta, går att åka för dom slantarna på Norwegian och under det , beror på när man åker , men jag betalar iof gärna lite mer för att slippa åka med Thai Air. :) Flög Norwegian BKK till Stockholm 18,000 inkl. mat i våras .

14,000 för fyra personer = 3,500 kr / person ,antar att det är nåt barn i detta, går att åka för dom slantarna på Norwegian och under det , beror på när man åker , men jag betalar iof gärna lite mer för att slippa åka med Thai Air. :) Flög Norwegian BKK till Stockholm 18,000 inkl. mat i våras .
Ja det är 2 barn som ger 400kr i rabatt, helt klart går det att hitta billiga resor om man är lite om och kring sig vilket jag oftast är:) skulle jag nu hitta likvärdigt pris på Norweigen skulle jag inte tveka att flyga med baggarna;)

14,000 för fyra personer = 3,500 kr / person ,antar att det är nåt barn i detta, går att åka för dom slantarna på Norwegian och under det , beror på när man åker , men jag betalar iof gärna lite mer för att slippa åka med Thai Air. :) Flög Norwegian BKK till Stockholm 1800 kr inkl. mat i våras .

Inte 18,000 som jag först skrev , 1800 kr ,vilket är grymt billigt normalt runt 3000 kr

Gissar det har en del med språket att göra också att thai vill flyga Thai varit lite samma med damen men efter vi åkt 2 ggr med baggarna så skulle det även funka för hon åka själv med dom, hennes mamma gick ju bort för 1,5 år sen precis efter vi kommit hem till Sverige men fanns ingen snabb resa med dom då så vart thai, men i år när en släkting skulle komma på besök var det hon som ville jag skulle boka med baggarna å det hade jag garanterat inte fått göra för 3 år sen.
Ta Finnair tex. där kan de iaf. finska, svenska, engelska och thai så bör la räcka?
Men som sagt alla väljer ju vad som passar bäst för de, här från götet är finnair smidigast och bra pris på extraväskor ;)

Ja det är 2 barn som ger 400kr i rabatt, helt klart går det att hitta billiga resor om man är lite om och kring sig vilket jag oftast är:) skulle jag nu hitta likvärdigt pris på Norweigen skulle jag inte tveka att flyga med baggarna;)
Segt ta sig till Norge alt. Danmark bara tycker jag, gött bara ta sig till Landvetter och sedan snabbt stopp i Helsinki.

Ta Finnair tex. där kan de iaf. finska, svenska, engelska och thai så bör la räcka?
Men som sagt alla väljer ju vad som passar bäst för de, här från götet är finnair smidigast och bra pris på extraväskor ;)
Här från norr har det tidigare iaf behövts en övernattning i sthlm eller helsinkik med finnarna så dom har därför gått bort direkt.

Nja, det har varit riktigt dåligt med svenska kunskaper när jag har åkt med dom.

Håller med dig, synd att det inte går direktflyg annat än charter från Landvetter.
I vårt fall är det bekvämligheten att slippa mellanlanda med 2 små kids som styr för tillfället.
Skönt att det inte finns...??
Flera Goutlauburgare i Thailand gör ju att man skulle få fundera på Vietnam..

Funny.gif

Segt ta sig till Norge alt. Danmark bara tycker jag, gött bara ta sig till Landvetter och sedan snabbt stopp i Helsinki.
Kan ju flyga med baggarna från Arlanda, eller flyger inte Norwegian från Landvetter till Arlanda? Eller passar det sämre tidsmässigt?

Kan ju flyga med baggarna från Arlanda, eller flyger inte Norwegian från Landvetter till Arlanda? Eller passar det sämre tidsmässigt?
Jo det finns anslutningsflyg från Landvetter för att sedan flyga direkt till BKK från Sthlm.
Men har inte hittat priser som varit bekväma med baggarna.

Senast redigerad av en moderator:
Jag flög med Thaiairways från Köpenhamn sist jag beställde en resa själv gick gör smidigt att ta sig från Göteborg.
Morgontåget från Göteborgscentral direkt till Kastrup stannade på flygplatsen så bara att gå rakt in i terminalen.
Var det snabbaste och billigaste alternativet om man räknade in ta sig till Landvetter, incheckning, mellanlandning Helsingfors vilket skulle ta längre tid och bli dyrare.

För min del blir det tveklöst Thai. Har erfarenhet av BA, Finnair och Lufthansa också men Thai är oftast billigast. Ytterligare en aspekt är att man får ha 30 kg bagage där medans Norwegian bara accepterar 20 kg mot extra avgift. Direktflyg från Köpenhamn är också värdefullt, särskilt när frugan och ungarna reser ensamma.

Thai har bra priser vår och höst .
kampanjer 1 månadsbiljetter annars dyrt bolag,och berusade personer
Jag har rest med Thai i 15 år gått över till Norwegian,ingen fylla och bråk man får betala för starka drycker.
Lovfare ingår 20 kg , extra bagage kostnader är någon hundralapp för 20 kg i liten kostnad man får ha med sig 64 kg totalt ,44 kg ink.handbagage
Och biljetter till goda priser finns året om i lågpriskalendern så man anpassar priset själv.
Finns då pengar över för att betala inrikesflyget,jämfört med dyra biljetter i ekonomiklass,utanför kampanjer
Flyget är för mig en transportsträcka från a-b sedan börjar semestern.

Thai har bra priser vår och höst .
kampanjer 1 månadsbiljetter annars dyrt bolag,och berusade personer
Jag har rest med Thai i 15 år gått över till Norwegian,ingen fylla och bråk man får betala för starka drycker.
Lovfare ingår 20 kg , extra bagage kostnader är någon hundralapp för 20 kg i liten kostnad man får ha med sig 64 kg totalt ,44 kg ink.handbagage
Och biljetter till goda priser finns året om i lågpriskalendern så man anpassar priset själv.
Finns då pengar över för att betala inrikesflyget,jämfört med dyra biljetter i ekonomiklass,utanför kampanjer
Flyget är för mig en transportsträcka från a-b sedan börjar semestern.
Precis min uppfattning också. Extra bagage kostar ca 300 kr dock.

Hur fick du till 64 kg? Kan du ta med 24 kg i handbagage?

Precis min uppfattning också. Extra bagage kostar ca 300 kr dock.

Hur fick du till 64 kg? Kan du ta med 24 kg i handbagage?
Säkert en liten felskrivning, men två personer har 2*10kg + typ datorväska 2*2 kg.
24kg är både rätt och fel.

Senast redigerad av en moderator:

Liknande trådar

Tillbaka
Topp