Vad gäller trafficking och all annan typ av vanstyre och korruption så tycker jag att här gör ju nuvarande styre något som tidigare styren har negligerat.
Även sådant som inte har diskuterats internationellt har dom börjat åtgärda.
Thailand genomgår en förändring och kan ta lång tid, Rom byggdes inte på en dag men det här är väl det första styret som verkligen börjat med att ta tag i dessa problem.
Hade omvärlden brytt sig så mycket så hade man nog vart lite högljuddare gällande yttrandefriheten.
Vad gäller restauranger så är jag väl lite out of date, finns en sådan tråd här sen innan, blir inte att vi går ut så mycket och äter längre på bättre Restaurang.
Var ute med Långeman och brt666 på News men det var första gången sen i Februari som vi var ute och åt på bättre restaurang.
Nu när man bor på Öst sidan blir det mer sällan, någon måste köra om man vill ta ett glas till maten, längre distans, innan var vi mer ute flera gånger i veckan och lyxa till det med god mat.
Restauranger är ju färskvara, tex. par Svenska restauranger som jag klassat som bra innan har gått ner i standard den ene i Jomtien va farsan och dom på i Februari och allt va så dåligt, fick fel mat, dålig service och smaka inte bra, den restaurangen gav jag 4.5 av 5 i betyg i den tråden innan.
Tycker idag att News håller ett jämt mått med bra personal och maten är aldrig en besvikelse så tar vi oss in till stan för en middag åker vi dit.
Fast finns ju så mycket restauranger, vill du ha äkta Italiensk mat och ingen "turist Italiensk", mat lagad av Italienare, ta dig till Soi Beukaw, vid Israelens motorbike shop gå ner i den mörka gränden du ser inte restaurangen från huvudgatan, längst ner ligger en liten Italiensk restaurang som nästan bara Italienarna känner till.
Kanonmat om dom finns kvar jag har inte varit där på par år.
Tänk på om du går dit bara att Italienare har inte pasta till maten som vi tror dom har, du får beställa pasta till om du skall ha det.
Bästa Pizzan tycker jag är Don`s på Pratumnak soi 5.
På Thaprayya soi 11 ligger en Restaurang jag velat prova länge men glömt av det.
Du går ner på gatan och när du känner att här finns inget så fortsätter du och gå lika långt igen, där ser du en Vit mur med en valv ingång inga skyltar kanske några lyxbilar
Cafe des Amis Restaurant har inte ätit där för när vi gick det dit var det fullbokat och dom sa att man får minst boka 5 dagar i förväg för att få ett bord, dom måste ju leva på ryktet så antar att det är bra för dit hittar man inte annars
https://www.google.se/maps/place/Ca...dbc0a75c8c280884!8m2!3d12.91327!4d100.8732992