Hur är vädret där du befinner dig nu??

Kollar vad SMHI lovar för väder till påsk,ser tyvärr ut att kunna komma en hel del snö.
Hade själv hoppats på mera sol..Men det är ju fortfarande några dagar kvar dit så kan ju ändras.

Screenshot_20240324-201812_Chrome.jpg

• Like
Reactions: Nox
@Norrpilen s termometer ser ut att vara en termometer med alkohol och inte kvicksilver. Du som är så noga med detaljerna.
No shit Sherlock, det tog tid att uppfatta. Jag kan meddela att det är stört omöjligt hitta en kvicksilver.termometer idag. De är förbjudna sedan 1992.

Har man rört sig utanför.byn eller satt på TVn.torde man uppfattat talesättet om kvicksilvret, rör det sig nedåt blir det kallare. Och vise versa.

Vilket leder oss in på dagens Äkta väder, ej internetvädret, det är.fortfarande rätt tidigt runt kl 9 så kvicksilvret har inte först sig nämnvärt över 30 grader. På Anders Celsius skala. Men det kommer krypa uppåt. Lätt molnighet och svag vind.

17113323655481457068893564190958.jpg

No shit Sherlock, det tog tid att uppfatta. Jag kan meddela att det är stört omöjligt hitta en kvicksilver.termometer idag. De är förbjudna sedan 1992.
Nä det har jag påpekat förut. Du som är sen på att uppfatta.

Hur tror du att ”Internet” temperaturen mäts? Någon AI som hittar på något?

Nä det har jag påpekat förut. Du som är sen på att uppfatta.

Hur tror du att ”Internet” temperaturen mäts? Någon AI som hittar på något?
Jag tror nog de flesta har noterat att det påpekas titt som tätt så det behövs nog inte upprepas att det gjorts.

Faktum är fortfarande att kvicksilver termometern förbjöds långt tidigare. Innan internet slog igenom faktiskt.

Jag har förklarat tidigare skillnaden mellan det äkta lokala vädret som man har utanför fönstret och internetvädret som alla kan kolla upp på just..... Internet.

Jag kollar:
16,5 C i trädgården
18,9 C i gatuplanet
17,0 C på takterassen
Det är som värst 2,8 graders skillnad. Där ryker Parisavtalet!

Jag kollar:
16,5 C i trädgården
18,9 C i gatuplanet
17,0 C på takterassen
Det är som värst 2,8 graders skillnad. Där ryker Parisavtalet!

Vi har normalt alltid 2 grader svalare här uppe på övervåningen än nere på markplan både på altanen och i vardagsrummet. Enligt Anders Celsius och gamla hederliga alkohol-termometrar med röd färg i.

Jag tror nog de flesta har noterat att det påpekas titt som tätt så det behövs nog inte upprepas att det gjorts.

Faktum är fortfarande att kvicksilver termometern förbjöds långt tidigare. Innan internet slog igenom faktiskt.

Jag har förklarat tidigare skillnaden mellan det äkta lokala vädret som man har utanför fönstret och internetvädret som alla kan kolla upp på just..... Internet.
Internetvädret 55555 :laugh2: :beer:

Internet väder & allt om snack om Anders Celsius.. Här kommer den riktigt lokala temperaturen just nu...
Men imorgon ska det visst bli mycket varmare & även snö,Kung Bore kämpar med att hålla sig kvar än ett tag.

20240326_044356.jpg
Helt rätt, så där ska det se ut, här ser man vad kvicksilvret visar lokalt, äkta, enligt Anders Celsius skala. Inget internet väder!

Stort tack för att du delar med dig av din lokala upplevelse.!

Internet väder & allt snack om Anders Celsius hit och dit.. Här kommer den riktigt lokala temperaturen just nu...
Men imorgon ska det visst bli mycket varmare & även snö,Kung Bore kämpar med att hålla sig kvar än ett tag.

20240326_044356.jpg
Riktiga termometrar är väl i stort sett förbjudna överallt och finns bara hos antikhandlare.

Alkohol och elektronik har tagit över.

Liknande trådar

Tillbaka
Topp