jag gillar inte thaimän är ett kodord för "jag är tillsammans med en thaiman"

Har frågat många fina tjejer varför dom inte har pojkvän.
Svaret är nästan undantaglöst
No like Thai men.

Min erfarenhet i frågan är att uttrycket kommer från kvinnor som har haft en otrogen man, gått ifrån både hus o barn, samt inte bidar till barnens försörjning .
Eller så har de helt enkelt supit upp det mesta av inkomsten.

Men många av de kvinnor som råkat ut för detta väljer att leva ensamma, med sina barn i stället för att finna en ny partner . Ock då kan man ju ut trycka sig som så inga mer Thaimän.

Min erfarenhet i frågan är att uttrycket kommer från kvinnor som har haft en otrogen man, gått ifrån både hus o barn, samt inte bidar till barnens försörjning .
Eller så har de helt enkelt supit upp det mesta av inkomsten.

Men många av de kvinnor som råkat ut för detta väljer att leva ensamma, med sina barn i stället för att finna en ny partner . Ock då kan man ju ut trycka sig som så inga mer Thaimän.
Så ser jag också på det. Har även träffat kvinnor som lever så, så tragiskt att från att ha träffat sin kärlek så visar det sig att han är ett svin. Kvinnan blir hellre nunna än träffar en ny man, snacka om avsmak på män..

Sen brukar kvinnor med hög utbildning som gjort karriär vara ganska ovillig att gifta sig med en thaiman som kommer leva på hennes pengar. Vissa av dessa lever med en tjej istället. Ganska vanligt i storstäder i Thailand har jag förstått.

Dock så gillar merparten av alla thaikvinnor thaimän, bara att lyfta blicken och titta sig omkring ...

Sedan kan man väl säga för att balansera det hela lite.
Finns också ett uttryck aldrig mer en falang.

Liknande trådar

Tillbaka
Topp