Vad gillar du för Thai musik ? Reggae?

Reggae från Afrika, Lucky Dube

Sista framträdandet:

Sorry! lite OT, han fick ett kort liv, ihjäl skjuten av släkting när pengarna började komma in på kontot..
Helt underbart!!! :wai::wai::wai:
Lucky Dube kör raggae musik i den högre klassen!!! F...n vad bra!!! Vilket gung... !!
Raggae av världklass... Tack Jo-Be !!! Har missat honom innan.. Och jag har gillat raggae i hela mitt liv...

Helt underbart!!! :wai::wai::wai:
Lucky Dube kör raggae musik i den högre klassen!!! F...n vad bra!!! Vilket gung... !!
Raggae av världklass... Tack Jo-Be !!! Har missat honom innan.. Och jag har gillat raggae i hela mitt liv...
Nu stavar du ju fel igen @Pepsi , det heter Reggae vetja! ;) ;) :wai: :wai:
Visst är det härlig musik, annat än dagens techno och eländes oljud.

Här är en av mina favoriter!! The Congos från Jamaica..
Skall lyssnas på en fet stereo.. Njut!!!

Kanske inte musikinlägg för en moral tant i Sverige... ;)
Men ett skönt gung hemma hos ett gäng i Jamaica.. :afro:
555555 :thumbsup::thumbsup::thumbsup:

Kanske inte musikinlägg för en moral tant i Sverige... ;)
Men ett skönt gung hemma hos ett gäng i Jamaica.. :afro:
Mao nit noi???
555555 :thumbsup::thumbsup::thumbsup: (glömde filmen innan)

Tråden har ju ändå seglat ut i olika musikstilar lite grand, gör ju inget!

En som är bland de stora och som är grym är ju Santana och här finns alla musikstilar med!

På tal om att spåra ut ... :) Var skall vi sova i natt ?
Måste visa ett klipp av PERIKLES.. Sångaren "Lunkan". Den mörkhåriga killen är en gammal vän.
Vi växte upp tillsammans och gick i samma klass i hela grundskolan. Efter det hade vi ett kollektivt musikhus där vi spelade tillsammans. Han är ett musikaliskt geni.. Redan i 4:e klass behärskade han de flesta instrument.
En dj....el på att spela Thin Lizzy... Han kan alla deras låtar utan till... :) Och spelat deras låtar på olika konserter.
Nu spelar de mest dans musik.. Men även rock/reaggae om man vill.
En gooo Skåning !! :thumbsup:

En nostalgisk låt... Inte Thai... Men va f..n Den är sååååå dj...a gooo!!!:thumbsup::thumbsup:
Det blir en låt för ett jubileum idag.. ( Admin vet ) Skånsk musik!!!! njung paan
I morgon party hasip sii... 5555555

En nostalgisk låt... Inte Thai... Men va f..n Den är sååååå dj...a gooo!!!:thumbsup::thumbsup:
Det blir en låt för ett jubileum idag.. ( Admin vet ) Skånsk musik!!!! njung paan TS...
I morgon party... hasip sii pii... 5555555 Börjar nog idag.... ;)

Någon mer än jag som tycker denna låten med Job2Do påminner om Nationalteaterns om bara min älskade väntar?
Gick inte att bara ladda upp musikfil på youtube så fick lägga upp låten med en badfilm när jag badar i Koh sameth ;) 5555.
Spelade den för en kompis när vi bilade söderut och frågade han vilken låt det påminde om, han sa samma "om bara min älskade väntar"

Någon mer än jag som tycker denna låten med Job2Do påminner om Nationalteaterns om bara min älskade väntar?
Gick inte att bara ladda upp musikfil på youtube så fick lägga upp låten med en badfilm när jag badar i Koh sameth ;) 5555.
Spelade den för en kompis när vi bilade söderut och frågade han vilken låt det påminde om, han sa samma "om bara min älskade väntar"
Där har du en stor poäng Jonas!!! Stora likheter.. Det är ju så med många låtar. Man kopierar en utländsk låt och gör en hit med den. Nu vet jag inte vem som skrev den första..? Om det var Job2Do eller Nationalteatern?
Tror Nationalteatern hade sin på 70-talet. Men Job kanske gjorde sin innan..
Men som med Peps Persson. Många av hans låtar är från andra i USA. Omskrivna till svenska.
Samma med kal p dal. De flesta av hans låtar var knyckta från USA musiker. :)
Men va fan ... Om det blir en bra cover så bara att njuta av musiken.. :wai:
Skulle varit kul att ha texten från Job och Nationalteatern och jämföra..

Där har du en stor poäng Jonas!!! Stora likheter.. Det är ju så med många låtar. Man kopierar en utländsk låt och gör en hit med den. Nu vet jag inte vem som skrev den första..? Om det var Job2Do eller Nationalteatern?
Tror Nationalteatern hade sin på 70-talet. Men Job kanske gjorde sin innan..
Men som med Peps Persson. Många av hans låtar är från andra i USA. Omskrivna till svenska.
Samma med kal p dal. De flesta av hans låtar var knyckta från USA musiker. :)
Men va fan ... Om det blir en bra cover så bara att njuta av musiken.. :wai:
Skulle varit kul att ha texten från Job och Nationalteatern och jämföra..
Fick kolla på nätet och står såhär, Men bara om min älskade väntar", en översättning av låten "Tomorrow Is a Long Time" av Bob Dylan.
Men som sagt var hade ju varit kul att veta om det är samma låt som Job2Do har gjort en Thaiöversättning till också ;)

Fick kolla på nätet och står såhär, Men bara om min älskade väntar", en översättning av låten "Tomorrow Is a Long Time" av Bob Dylan.
Men som sagt var hade ju varit kul att veta om det är samma låt som Job2Do har gjort en Thaiöversättning till också ;)

Kanske en utmaning till LYCO..?? :) Han är en baddare på översättningar långt över min nivå...
Jag hade alla Bob Dylands texter och notor i en bok innan, jag köpt i London i en musik affär 1979.. Men en vän som var ett musik geni var så taggad på boken, och tjatade på mig i flera år, så jag sålde den billigt till honom för ett par år sedan.. Dum som man är.. Den hade säkert vara guld värd idag... :( Men han blev glad... Han spelar alla instrument.
Han visade mig hur man spelade Bob Dyland på fiol tex.. Helt sjukt bra... :)

Liknande trådar

Tillbaka
Topp