Rösta på ditt favoritflygbolag mellan Sverige och Thailand

Rösta på ditt favoritflygbolag mellan Sverige och Thailand?

• Emirates

Röster: 4 5.3%
  • Norwegian

Röster: 20 26.3%
  • Thai

Röster: 33 43.4%
  • Finnair

Röster: 15 19.7%
  • Air Berlin

Röster: 0 0.0%
  • Malaysian Airlines

• Air China

• Lufthansa

Röster: 2 2.6%
  • British Airways

• Övrigt

Röster: 2 2.6%

• Totala väljare
    76

jag bedömer piltoternas förmåga att undvika flyga genom turbulens samt förmåga att förutse turbulens handlar om flygradar samt att ta till sig info från trafikledning,

Hur gör du det? Testar du piloterna innan eller? Jo är ju alltid bra att vara informerad och noggrann men tycker du inte att det är lite väl mycket bestyr bara för att flyga från ett mål till ett annat.

Bedömer du bilförarnas kompetens när du kör till arbetet också och kollar statusen på alla bilar, vägar osv. Hinner du njuta av något när du reser. Du vet, dimper det ner, dimper det ner, så är det ju.:D:p

Hur gör du det? Testar du piloterna innan eller? Jo är ju alltid bra att vara informerad och noggrann men tycker du inte att det är lite väl mycket bestyr bara för att flyga från ett mål till ett annat.

Bedömer du bilförarnas kompetens när du kör till arbetet också och kollar statusen på alla bilar, vägar osv. Hinner du njuta av något när du reser. Du vet, dimper det ner, dimper det ner, så är det ju.:D:p

Eftersom du tydligen inte anser att min bedömning är ok ,, så kan du ju välja att flyga med det bolag som motsvarar dina önskemål,, jag anser att mina kriterier är viktigast för mig ,, är inte det minsta flygrädd , men ungefär som att sätta sig i en rutten eka och korsa Atlanten , upp till dig Lyco ;)Men försök inte göra dig lustig för att andra har mer kunskap om något än vad du själv har :rolleyes: Enligt min bedömning så gör du ett misstag i din bedömning om bästa bolag

Bara man kommer upp, ner kommer man ju alltid. Men om enda valet vore Air Koryo skulle jag definitivt stanna hemma.

hehe..., det är lite oförtjänt faktiskt att de kallas världens sämsta flygbolag. Det man mätt är bara servicen och standarden som är dålig men faktum att ta passagerare från A till B, uppfyller de väl, bara en flygolycka 1983 med dödlig utgång.

Senast 2008 låg de över snittet faktiskt när det gällde säkerhet och flygstandard och uppfyllande av internationella regler och bestämmelser.

Nj, tänk dig lite skönsång om Kim Jong-Un eller titta på inhemska tecknade serier visade på neddragbara filmdukar i taket, vilken upplevelse men då får du ta ett flyg till Vladivostok, Peking, Shanghai eller Schenyang för de är de enda internationella flygningarna de har.:D

Eftersom du tydligen inte anser att min bedömning är ok ,, så kan du ju välja att flyga med det bolag som motsvarar dina önskemål,, jag anser att mina kriterier är viktigast för mig ,, är inte det minsta flygrädd , men ungefär som att sätta sig i en rutten eka och korsa Atlanten , upp till dig Lyco ;)Men försök inte göra dig lustig för att andra har mer kunskap om något än vad du själv har :rolleyes:

Phonta ta det inte så allvarligt, var lite på skoj det där, tyckte bara att det var väl mycket bestyr för att flyga, så inget ont Phonta!;)

Nej, men dom har inte haft några passande rutter för mig heller.
Har sett bra priser men för många byten och lång flygtid.
Bolaget från Taiwan har endast Amsterdam, London, Wien och Paris i Europa och sen blir det ett byte på Taiwan för en resa till Bangkok eller Manila.
Jag har aldrig varit i Taiwan ville kanske prova i Nov, tänkte kanske prova dom o skippa thai.

Phonta ta det inte så allvarligt, var lite på skoj det där, tyckte bara att det var väl mycket bestyr för att flyga, så inget ont Phonta!;)
Ingen fara , jag har flugit med i stort sett alla de bolag som fanns med i röstningen , sen gör jag mitt val efter min bedömning ,,, jag vet att folk har olika kunskap och olika önskemål , en del är så förbannat flygrädda så de försöker bli redlösa eller neddrogade under 10 timmar

Har nog inget favo bolag har hunnit åka med Thai, Sas, Emirates, och Norwegian alla har väl sina + å - men just nu känns nog Norwegian mest passande och prisvärdast iaf för oss.

Jag har aldrig varit i Taiwan ville kanske prova i Nov, tänkte kanske prova dom o skippa thai.
Jag hsr flygit med EVA air och jag vill minnas att jag var missnöjd, gammalt slitet flyg kanske skrivit om det tidigare i tråden.

Men just nu klassar jag Air France som Europas sämsta och botten omodern standard.
Nästa gång tar jag hellre en mellanlandning än flyger direkt med dom ;)

När jag ser hur medlemmar har röstat så kan jag bara dra en slutsats , en elak slutsats , era kärringar bestämmer vilket bolag som skall väljas 55555:)

Ja den slutsatsen är nog ingen vild gissning. Dock har aldrig jag och frun flugit tillsammans från Thai till Sve men då hon själv flugit så finns bara Thai dock säger hon att om vi flyger tillsammans spelar det ingen roll.

Försökte få henne att ta Norwegian nu men nä Thai, ja men du flyger direkt, nä Thai. Ja men det finns personal som talar Thai, nä Thai Airways, ja jag fick ge mig.:angel:

Men nästa gång flyger vi tillsamman och då jäklar är det jag som bestämmer.:D om nu inte Thai har något speciellt erbjudande förstås som slår alla andra.

Ja den slutsatsen är nog ingen vild gissning. Dock har aldrig jag och frun flugit tillsammans från Thai till Sve men då hon själv flugit så finns bara Thai dock säger hon att om vi flyger tillsammans spelar det ingen roll.

Försökte få henne att ta Norwegian nu men nä Thai, ja men du flyger direkt, nä Thai. Ja men det finns personal som talar Thai, nä Thai Airways, ja jag fick ge mig.:angel:

Men nästa gång flyger vi tillsamman och då jäklar är det jag som bestämmer.:D om nu inte Thai har något speciellt erbjudande förstås som slår alla andra.
Norwegian har en thai-besättning på rutten till Bkk :)

Norwegian har en thai-besättning på rutten till Bkk :)

Jo det var ju det jag sa till henne, alltså hon är lite så där att kanske inte få kunna prata Thai och därför finns bara Thai men jag sa till henne att de har personal som pratar Thai på Norwegian men nä hon lita inte på det utan vill befinna sig i en säkerhetszon där hon känner sig hemma.

Kan jag i och för sig förstå, känner man sig inte säker på språk och allmänt inte så van, så vill jag ju inte göra henne ännu mer osäker!

Frugan flög med Finnair och exet med SAS, var ju ingen av dom beresta innan vet inte ens om dom kände till Thai air inget dom sa nåt om iallafall.
Varför skulle dom bara vilja flyga med Thai Air för dom är Thai?

Frugan flög med Finnair och exet med SAS, var ju ingen av dom beresta innan vet inte ens om dom kände till Thai air inget dom sa nåt om iallafall.
Varför skulle dom bara vilja flyga med Thai Air för dom är Thai?

Jag pratar om min fru och hur hon kände det, kan inte svara för andra människor!

Liknande trådar

Tillbaka
Topp