Ja, du har ju kompetens utöver vanliga människor.
Hur går det släkten?
Samma blick där?
Ditt CV är väl forumets största looser hittills.
Tack för omtanken.
Jo vi var ju utsatta för ett brott under den tiden vi inte var här.
Min strategi som vi diskuterat här har visat sig hålla måttet mycket väl.
Den systern som var ansvarig för förödelsen är portad av så gott som samtliga i byn.
Att ingen reagerat mer har hängt ihop med att hon i byn hävdat att hon fått huset av oss. D.v.s. ljugit sig fram för att inte bli påkommen.
Den enda hon i princip kan träffa i byn är hennes mamma på vänskapsbesök.
Den systern som eg var en form av mellanlänk och skulle förhindrat och rapporterat, men underlät det har från byns kassa hon var ansvarig för ekonomin i blivit avpolletterad för inget fortsatt förtroende.
Grannar och släkt försöker visa framfötterna och kommer erbjuder hjälp på gården regelbundet, röja gräs, städa, ordna rabatter. Ingen frågar om gentjänster tillbaka.
Frugan har stärkts och har en helt annan personlig uppfattning numera.
Vi har haft diskussion om hur vi skall göra och frugan är mycket bestämd att hon trivs här nu, det här är hennes hem som hon vill fortsätta bo i. Och då har jag försökt locka med förslag på andra popular platser.
I korthet kan man säga att byn med släktingar är mycket förlägna över det inträffade och försöker på alla sätt rätta till förhållandet.
Det inkluderar även då bychefen inkl byns viktigaste kvinna statusmässigt sett, som nu är min frus bästa vän och de gör i princip allt tillsammans.
Vi har också rättat till det mesta som hänt i huset, småfix kvar bara.
Min strategi höll, de skyldiga har sitt straff och lever i konsekvens av deras eget agerande.