Rätt och fel Släkten förstörde vårt hus och tomt. Vad göra?

Haha, finns det någon tvekan om att den här kalkonen är min?
Det var här det startade,fick två kycklingar varav en blev tagen av en vildhund. Den som blev kvar växte upp med mig då det tog ett tag hitta kompis till honom.
Han trodde jag var en kalkon, följde mig överallt.

20190129_195158.jpg

FB_IMG_1545164444816.jpg

När den lilla pippin blev stor hade jag fixat en tjej åt honom (äldre än honom), det blev nya kycklingar och livet gick vidare.
Men snacka om att han vart trött på henne ofta. Antingen letade han reda på mig och gömde sig under bordet hos mig, eller gömde sig i köket.
Allt för att slippa hennes tugg.
Hade han bara fått sitt var han totalt ointresserad av mer med henne.
Tror det hade att göra med att han var van vara nära mig och hon var mäkta förtjust i honom och sprang efter honom hela tiden. Blev för för mycket för honom.
20190209_142447.jpg

När den lilla pippin blev stor hade jag fixat en tjej åt honom (äldre än honom), det blev nya kycklingar och livet gick vidare.
Men snacka om att han vart trött på henne ofta. Antingen letade han reda på mig och gömde sig under bordet hos mig, eller gömde sig i köket.
Tror det hade att göra med att han var van vara nära mig och hon var mäkta förtjust i honom och sprang efter honom hela tiden. Blev för för mycket för honom.
20190209_142447.jpg
Hmmm, den historien kan du göra en riktig kalkonfilm av.

Hmmm, den historien kan du göra en riktig kalkonfilm av.
haha, jo faktiskt. Låter löjligt men eftersom han växte upp med mig var han med precis överallt. Inkl lära sig simma. Jag hade en glämtare om det på ett fjäderfä-forum då det där ansågs att kalkoner inte kan simma. Visst kan de det.
Den kalkonfilmen blir en långfilm fylld med äventyr, brudar, kamp med hundar där tuppen är hjälten som klarar allt..
;)

Frugan tvingade mig till IKEA i går, skulle bara byta något som var fel, ok tar väl 15 min tänkte jag! TRE (3) timmar senare var vi klara!!!
Sedan lovade hon att jag aldrig mera behöver åka dit!!! Hoppas det!!
Det var kanske dig hon försökte byta.
Antagligen ett svårt case eftersom det tog tre timmar.
Men hon lyckades väl till slut eftersom hon lovade att du aldrig mer skulle behöva åka dit.
:reta:

Frugan tvingade mig till IKEA i går, skulle bara byta något som var fel, ok tar väl 15 min tänkte jag! TRE (3) timmar senare var vi klara!!!
Sedan lovade hon att jag aldrig mera behöver åka dit!!! Hoppas det!!
Och det litar du på? Det misstaget har jag gjort och hamnade där veckan efter igen. Det enda löfte hon har hållit vad gäller shopping är Ullared. Dit vill hon inte och det är jag tacksam för. :)

Nu har något hänt som jag absolut inte stödjer, men inte kan påverka.
I förrgår kväll hade vi Karaoke hos oss. En av gästerna var en för oss obekant kvinna som följde med en av grannarna som brukar vara här.
Dagen efter upptäckte min fru att hennes plånbok var länsad och hennes ID-kort saknades.
Oerhört tråkigt då vi inte riktigt har råd med sådana förluster.
Igår kväll hämtades den kvinnan av ambulans, sönderslagen. En av grannarna kom till oss med min fruns ID-kort som hade hittats på henne, men pengarna hade hon tyvärr satt sprätt på före de fick tag i henne.
Känns obehagligt då jag inte stödjer våld på något sätt. Vad jag förstod så levde hon iaf, men kommer minnas detta för lång tid.
Det låter som något från filmen gudfadern. tänkte även på historier hur det funkar i våra utanförskapsområden.

Hej

Sånt här har drabbat en falang i vår by också, men där återfanns vare sig plånboken eller alla kort som fanns i den, det lever ju många fattiga ute i byarna som har svårt att få ihop pengar till mat på bordet och pengar på kroppen, man lever för dagen och har ju ofta barn att försörja, då kan en del nog frestas att ta till sånt här, just nu är ju situationen den värsta sedan den stora finanskrisen för på 90-talet.

Sen finns det ju andra kategorier som alltid är i behov av pengar, tänker då på dom som är spelberoende, tar droger eller är satta i skuld och riskerar att ex.vis förlora sitt hus eller liknande.

Man ska ha klart för sig att det inte är helt okomplicerat att leva som falang tillsammans med människor som är så mycket fattigare, nu vet jag ju inte hur fattig just denna by är, men normalt är ju åtminstone dom flesta mindre byar på den Thailändska landsbygden ganska eller mycket fattiga, lever man då själv på en betydligt högre nivå och bor lyxigare än alla andra i området utan att ens behöva arbeta kan det kan skapa spänningar och leda till att man utsätts för stölder eller inbrott o.s.v, men så vet jag ju inte om det är i det här fallet.

Att personen som hade stulit fick sig en omgång är helt normalt, det blir straffet i kombination med skammen att ha ertappats med stölden, oftast kopplas ju inte polisen in.

Mvh isan lover
Samma tänkande som våra somaliska invandrare. blir det problem är det inte polisen de ropar efter. De kallar på kusinerna.

Vi har ju alla läst om din by.

Alla hjälper varann... finns ingen avundsjuka eller motsättningar... finns inga droger... lao khao löser problem om de mot förmodan skulle uppstå.
Underligt. Jag har inte sett att IL har skrivit att det är problemfritt. Men han har fått många påhopp för at han framhållit det positiva. Vissa snudd på mobbning.

• Like
Reactions: Nox
20190209_142447.jpg
Verkar vara som vissa som varit gifta länge. en del går till krogen för att komma från frun en stund.

Underligt. Jag har inte sett att IL har skrivit att det är problemfritt. Men han har fått många påhopp för at han framhållit det positiva. Vissa snudd på mobbning.
Hur många år har du varit med? Han kan ha ändrat sin beskrivning av sin hemby de senaste åren som han bott i Sverige.

Jag minns att när jag skrev om min by uppe i Nong Khai. Om alla brott som begicks så kunde han svära på att han aldrig varit med om nåt sådant

Han beskrev sin by som en kommunistisk utopi... man funderade på om han ens varit där utan bara läst någon novell om bylivet

Senast ändrad:
Hur många år har du varit med? Han kan ha ändrat sin beskrivning av sin hemby de senaste åren som han bott i Sverige.

Jag minns att när jag skrev om min by uppe i Nong Khai. Om alla brott som begicks så kunde han svära på att han aldrig varit med om nåt sådant

Han beskrev sin by som en kommunistisk utopi... man funderade på om han ens varit där utan bara läst någon novell om bylivet
10 år. Jag kommer ihåg att han alltid har framhållit de positiva sidorna på gränsen till att binda ris åt egen rygg. Det är en självklarhet att kriminalitet är mindre i ett samhälle där alla känner alla. Så jag inbillar mig att det är en sån social kontroll i hans samhälle att de som är lagda åt kriminalitet utövar det på andra håll. Här gäller nog regeln att man inte skall skita där man äter. PeterSfa beskrev hur det kan gå. Utan egen erfarenhet så har jag en känsla av att så länge byinvånarna upplever en känsla av att de tjänar på falangens välfärd så kan han vara lugn. Han för med sig en del kapital som omsätts i byn. En inkomstkälla som försvinner om han ger sig iväg.
Jämför gärna på vilka effekter turism har fått på tjuvjakt i vissa områden.

Liknande trådar

A
Svar
88
Visningar
14 K
R
A
Svar
3
Visningar
3 K