Du använder en föråldrig webbläsare. Det får inte visa dessa eller andra webbplatser korrekt. Du bör uppgradera eller använda en alternativ webbläsare .
Även i Thailand och Filippinerna som mest bara använder enfas så delar man upp huvudsäkringen i flera grupper på 10A-20A.
Ingen skillnad och jord samt jordfelsbrytare används också till enfas.
Det byggs ett hyreshus här med 24 mindre lägenheter.
Enfas och fyra säkringar a 10A per lägenhet.
I lägenheten vi hyr på två sovrum är det enfas och fyra säkringar. En i reserv.
I huset har vi tre säkringar a 10A och 63A inkommande som är överkurs.
En säkring för AC, en för belysning och en för vägguttagen som har jord.
Det skulle vara roligt om du kan förklara om startströmmar och om man skall använda A, B eller C säkringar till LED installationer. Det är inte helt lätt att få rätsida på det genom internet.
Det skulle vara roligt om du kan förklara om startströmmar och om man skall använda A, B eller C säkringar till LED installationer. Det är inte helt lätt att få rätsida på det genom internet.
Även i Thailand och Filippinerna som mest bara använder enfas så delar man upp huvudsäkringen i flera grupper på 10A-20A.
Ingen skillnad och jord samt jordfelsbrytare används också till enfas.
Det byggs ett hyreshus här med 24 mindre lägenheter.
Enfas och fyra säkringar a 10A per lägenhet.
I lägenheten vi hyr på två sovrum är det enfas och fyra säkringar. En i reserv.
I huset har vi tre säkringar a 10A och 63A inkommande som är överkurs.
En säkring för AC, en för belysning och en för vägguttagen som har jord.
Jo men då är det väl 3-fas in i hyreshuset sedan delas faserna jämnt upp mellan lägenheterna. I småhus i Thailand känns det ovanligt med indragning av 3-faser och då måste man ju gå upp i säkring när alla förbrukare bara går på en fas.
Kan inte mycket om el, men våran by elektriker kollade upp vårat hus. Ha sa att vi måste dela upp, han fixade allt delade upp kök och övrigt förklarade hur han gjort efter som olika saker tar mera ström. Nu 8 år senare funkar allt fortfarande. När ja köpte hybrid bilen kom han då behövde man dra egen dröm med egen säkring.allt funkar med en fas
Jo men då är det väl 3-fas in i hyreshuset sedan delas faserna jämnt upp mellan lägenheterna. I småhus i Thailand känns det ovanligt med indragning av 3-faser och då måste man ju gå upp i säkring när alla förbrukare bara går på en fas.
Nej det är enfas in i byggnaden.
Trefas är väldigt ovanligt.
Troligen blir det uppdelat i tre eller fyra separata inkommande enfasanslutningar.
En per våning.
Samtliga lägenheter får egen mätare.
Ja vid enfas använder man stora säkringar flera hundra A.
Här är det ingen skillnad i pris som i Sverige på huvudsäkring.
Det har jag sedan en tid tillbaka plus 4 jordspett, stötarna har kommit efter att säkringsskåpet instalerades men inte varje gång ugnen använts, mer om elen och by"elektrikerna" i huset kommer i en annan tråd senare.
Inte vet jag vad det för fel men kanske glappkontakt i någon av jordkabelanslutningarna då den inte alltid gett stötar när jag använt den och ser ut så här.
Inte vet jag vad det för fel men kanske glappkontakt i någon av jordkabelanslutningarna då den inte alltid gett stötar när jag använt den och ser ut så här.
Glappkontakt är en möjlighet, borde mäta mellan jord tag och ugn när den är igång om har en spänning emellan. Antar attdu har inte ett instrument, kolla alla kopplingar/skarvar är ett sätt. Du må ha det, jag ska gå och fortsätta med mitt.
Vi har bara enfas med 63A huvudsäkring och det räcker till väldigt väldigt mycket.
Finns inte trefas att tillgå.
Även en svetsverkstad med många anställda i närheten har bara enfas. Troligen en kraftigare huvudsäkring än 63A.
Glappkontakt är en möjlighet, borde mäta mellan jord tag och ugn när den är igång om har en spänning emellan. Antar attdu har inte ett instrument, kolla alla kopplingar/skarvar är ett sätt. Du må ha det, jag ska gå och fortsätta med mitt.
Vi upplever för närvarande problem med att det inte verkar fungera att logga in på forumet via Facebook, Google eller Twitter. Vi undersöker vad det kan bero på.
Denna webbplats använder cookies för att hjälpa till att anpassa innehållet, skräddarsy din erfarenhet och hålla dig inloggad om du registrerar dig som medlem.
Genom att fortsätta använda den här webbplatsen samtycker du till vår användning av cookies.