Mr.Jo
Forumveteran
En fastighet i Thailand har historiskt sett varit en bra investering ,, precis så är det HISTORISKT sett , för nu är det ingen som köper , allt som säljs slumpas bort , och det är inte att sälja , condos i Pattya som för tre år sen kostade 1,7 mille slunpas idag bort för 800000 thbt , Hur kan någon se en lönsamhet i detta , att överhuvudtaget investera i ett land som flertalet turister nu sviker samt även förut fastboende faranger lämnar ,, det kan bara var en helsikes stor chanstagning ,, och sånt sysslar i alla fall inte jag med ... Den smarta farangen hyr , då kan man lämna och dra när man känner för det ..
Där har du helt rätt men hävdar att det finns områden i Thailand där det går att tjana bra med pengar.
T ex lite utanför Udon dit staden växer. Samma i Phrae på risfälten lite utanför stan.
Skulle aldrig satsa pengar på fastigheter i Nan för tillfället.
Nu är inte husköp någon finansiell transaktion för mig utan vill bo i eget hus, hemma som det också heter för mig.
Annars brukar kaos vara ett gyllene tilfälle att tjäna en hacka men då måste man veta vad man gör.
Samma gäller inom all handel, aktier inkluderad. Är man inte insatt håll dig utanför heter det väl.
Köpa/bygga (bygga Thailand) hus ute på landet oavsett om det är Thailand eller Sverige kostar ju bara fickpengar för de flesta.
Man kan i o för sig bygga lyxigt och lämna efter sig osåld lyxvilla på risfältet i Isaan om det
skulle skita sig men då är man en farang osmart.
Många köper husbil för miljoner den investering är ju inte så lysande heller.
Jag själv har en princip att inte ta lån, inte för bil eller hus och då är man ju fri att gå eller flyga om man vill det.
Hade jag varit ung så hade det varit en annan fråga.
Fast gillar inte riktigt på tanken att bo i en rävlya där man har säkrat flera utgångar ifall fara lurar vid ingången. Tänk först o s v
Vill ju bo här för klimatets skull, för att trivs med tillvaron och med min sambo inkl familj.
Vill bara belysa tillvaron på solsidan så att säga.
Det finns alltid två sidor av myntet även i fallet med farang i Thailand.