Svenska sexköpare inspelade i smyg.

Hej

Själv tycker jag att det är falskt att gå runt och spela in folk i smyg, är det verkligen lagligt?
Sen tycker jag att alla inblandade borde ha fått ta ställning till om dom ville medverka i något reportage eller ej.

Tyvärr tror jag nog att mycket av det som framförs och kan upplevas som kontroversiellt stämmer med verkligheten, man hör mycket sånt här och även här på forumet ibland.

Mvh isan lover

Varför skulle det vara olagligt?

Det här är ju samma gamla visa som publiceras med jämna mellanrum och vem bryr sig, för övrigt är det väl lagarna i Thailand som gäller ang det här och här är ex Defamation ett allvarligt brott.

Undrar förresten hur många tjejer reportern hann vara med innan han tvingades åka hem igen troligtvis jäkligt avundsjuk på dem som kunde vara kvar..

Det här är ju samma gamla visa som publiceras med jämna mellanrum och vem bryr sig, för övrigt är det väl lagarna i Thailand som gäller ang det här och här är ex Defamation ett allvarligt brott.

Undrar förresten hur många tjejer reportern hann vara med innan han tvingades åka hem igen troligtvis jäkligt avundsjuk på dem som kunde vara kvar..

Gör en anmälan, han hade säkerligen inget arbetstillstånd och kan då bli portad från landet under lång tid.

Hej

Själv tycker jag att det är falskt att gå runt och spela in folk i smyg, är det verkligen lagligt?
Sen tycker jag att alla inblandade borde ha fått ta ställning till om dom ville medverka i något reportage eller ej.

Tyvärr tror jag nog att mycket av det som framförs och kan upplevas som kontroversiellt stämmer med verkligheten, man hör mycket sånt här och även här på forumet ibland.

Mvh isan lover
Han ville ju spela en hjälte en Vallraf som kommer i gänget med att snacka på deras vis. Undrar om inte snorvalpen var med o köpte sex. Skulle inte förvåna mig alls. Kompisarna var nog för fulla för att berätta. :cool::p:D

55555:):):) Antagligen har du helt rätt , I vanlig vänsterstil, inte leva som man lär :p

Hej

Borde man inte själv få avgöra om man vill vara med i en undersökning och bli inspelad eller ej?
Det är väl i vart fall det normala.

Mvh isan lover
Om han varit i Sverige så är han tvungen att upplysa om hur materialet skall användas , samt att du måste tillfrågas om du vill deltaga , att göra inspelningar på publik plats dvs en öppen bar för allmänheten krävs tillstånd , dels av barägaren samt även de som han spelar in , skillnad på ett privat möte ,tillex att jag spelar in BRF årsmöte möten för minnes anteckningar som vald mötes sekreterare , det är ok ,

Hej

Det var just det som var problemet, detta borde naturligtvis chefredaktörer och jurister ha känt till precis som forumets ”hobbyjurister”.

Mvh isan lover
Trevligt att blev du trampad på tårna :)
Ganska intressant, forumets förespråkare nr 1 att lagar inte behöver följas, laglöshetens riddare i alla lägen har nu plötsligt bytt sida och tycker att nu plötsligt ska lagar ska gälla ut i minsta detalj från en hobbyjurist skolad av LO.

Var tog glesbygdsromantiken vägen, den personliga friheten??
Lagar stiftade i Bangkok bryr sig ingen om....:eek:

Tror nog att journalisten hans uppdragsgivarna och chefredaktörerna inte är med i facket och därför reagerar du negativt.

Trevligt att blev du trampad på tårna :)
Ganska intressant, forumets förespråkare nr 1 att lagar inte behöver följas, laglöshetens riddare i alla lägen har nu plötsligt bytt sida och tycker att nu plötsligt ska lagar ska gälla ut i minsta detalj från en hobbyjurist skolad av LO.

Var tog glesbygdsromantiken vägen, den personliga friheten??
Lagar stiftade i Bangkok bryr sig ingen om....:eek:

Tror nog att journalisten hans uppdragsgivarna och chefredaktörerna inte är med i facket och därför reagerar du negativt.

Hej

Jag skulle själv gärna vilja avgöra om jag ska vara med i någon undersökning och bli inspelad eller ej, det tror jag inte att jag är ensam om, vem vet vad det materialet kommer att användas till och hur det kan redigeras.

Mvh isan lover

Det är väl infört för nåt år sen av juntan att alla utländska journalister skall ha ett tillstånd och vad jag minns det stod i tidningarna så ansågs det rätt grovt att bedriva journalistik utan tillstånd och ledde till svartlistning.

Det är väl infört för nåt år sen av juntan att alla utländska journalister skall ha ett tillstånd och vad jag minns det stod i tidningarna så ansågs det rätt grovt att bedriva journalistik utan tillstånd och ledde till svartlistning.

Var något om det i tidningen när vi var i Bangkok i Maj.

Hej

Mvh isan lover

Man undrar ju om "reportern" har arbetstillstånd

Liknande trådar

A
Svar
12
Visningar
961
anonymous
A

Tillbaka
Topp