Svenska sexköpare inspelade i smyg.

Vad är en kvinna som behandlar män illa då? Som ljuger och manipulerar?
Det är alltid synd om kvinnorna, läs Expressens artikel om svenska män. Jag blev förbannad på så mycket okunnighet. Min tiiraks syster arbetade många år som socionom i Chonbori provinsen, hon säger inte ens 0.1%av männen är från Sverige, Kina Indien alla asiatiska länder är i majoritet. Nu betraktas en svensk man som köper flyg till Thailand som en oansvarig sexgalen i Sverige.
Jag vill inte försvara de män men Expressen dra alla över samma kam. Så mycket skratt och leende som jag får av min tiirak på en vecka fick jag inte av min exfru som var svenska i 23 år.
Mitt problem är att hon inte vill bo i Sverige, i hennes ögon Sverige består av ..... får det vara. Det finns mycket att säga men Sveriges media har blivit en lekstuga för oseriösa journalister utan kunskap.
Jag känner en gubbe från Västerås här som tar hand om en massa folk med problem, han syns inte men en dynga som kan göra samma sak i Sverige om får chansen blir representant för svenska män i Thailand enligt Expressen.
Kan säga bara fy.
Nu ska gå o hoppa i poolen sedan blir det big C, måndagar kommer färsk fisk från Trat.

Det är ju krav från juntan att alla utländska journalister skall ha tillstånd sen en tid tillbaks det stod det iallafall i Bangkokpost.
Men det kunde ju han självklart ha haft.
Du tror att han hade fått tillstånd att göra ett reportage som smutskastar Thailand och dess styre?

Senast redigerad av en moderator:
jag anser det helt ok med den typen av "kärlek" bara kvinnor och män behandlas med respekt och hänsyn , sen skiter jag i vad journalister och PK fjantar i Sverige skriver , den lyckliga ho...finns ju i vissa fall i Thailand , om än inte alla så existerar hon defakto

Senast redigerad av en moderator:
Du tror att han hade fått tillstånd att göra ett reportage som smutskastar Thailand och dess styre?
Jo eller hur
Men , dags att vakna nu , ingenstans har Pan Pan påstått detta, däremot var det en annan som trodde att så skulle varit fallet , jag "tror" att som en sann vänsterjournalist så seglade han under falsk flagg , om han överhuvudtaget hade tillstånd , då var det för ett helt annat reportage i ett helt annat syfte

Men , dags att vakna nu , ingenstans har Pan Pan påstått detta, däremot var det en annan som trodde att så skulle varit fallet , jag "tror" att som en sann vänsterjournalist så seglade han under falsk flagg , om han överhuvudtaget hade tillstånd , då var det för ett helt annat reportage i ett helt annat syfte
Läs sista meningen i det jag citerade från Panpan så kanske mitt inlägg klarnar lite...

Tyvärr så finns det nog skit i båda lägren , både bland bartjejer och faranger
Jag vet iaf en man, gift i Sverige, väldigt rik, mycket gammal. Som åkte till Thailand ensam (pga sina ledbesvär officiellt)... och utnyttjade kvinnor på det sätt artikeln talar om. Jag tror även hans svenska fru visste det men dom hade väl kanske inte haft något på många år mellan sig (hon var väl kanske i samma höga ålder). Vet ej om han lever men det fick man ju veta att man lätt hade kunnat skada hans anseemde och företagets ryckte om man hade sagt det till någon på hemmaplan vad han sysslade med. But not my business.
Vet en annan som var gift med en thaikvinna uppe på gränsen till Laos. Han jobbade dock i Sverige och lade undan en "pattayabudget" om 500kr per arbetsdag som han skulle ner och sätta sprätt på ensam, medan hon var hemma i isaan. Också mycket där att han "spanade in" kvinnor som knappt kommit upp i puberteten. Jag vet ej var han finns idag eller vad han gör.
Jag kan nog fortsätta ett tag till, vill bara nämna en till som hade ett riktigt förhållande med en kvinna och jag blev rätt chockad när han på Jomtien beach sa att "hon där blir nog rätt go om några år" om sin styvdotter i 10års åldern.
Mvh. K

Hej

Känner också till alltför många liknande fall också med Svenska män, så reportern har onekligen träffat ganska rätt i sitt reportage, det räcker att besöka en falang bar någonstans i landet för att konstatera detta, sen verksr Thailand attrahera precis likadana män ifrån i stort sett hela världen.

Själv kände jag igen alla dom typer av män han kategoriserade, tänker då ex.vis på ” Mats 47 som tyckte att det inte var märkvärdigare att köpa sex av en kvinna än ett kilo fläsk i affären”, ”Hugo 71 som hatade muslimer och andra invandrare och hade flyttat till Thailand för att komma ifrån dessa”, några män klassades som sexmissbrukare, andra trodde på fullt allvar att dom hjälpte kvinnorna genom att köpa sex och upplevde sig nästan som hjälparbetare, andra var väldigt ensamma och sökte mer en partner, några beskrev sig själva som otroliga sexatleter med ett enormt behov av sex, en del försökte lura i vänner att tjejen som tog betalt för att träffa och umgås med honom verkligen älskade honom och några trodde på fullt allvar själva verkligen att tjejerna som tog betalt för att träffa männen älskade dom o.s.v.

Själv tror jag att dom flesta manliga Thailandsresenärer har stött på dom flesta ur dessa kategorier.

Mvh isan lover

Tråkigt att sånt här får mer uppmärksamhet än folk som sysslar med välgörenhet och annat bra. Att det finns äckelgubbar och kärringar vet nog alla om, att få det i ansiktet dagligen är kanske inte så roligt för många.

Såg vågen av skit som följde kommentarsfältet på Facebook till dessa artiklar. Ren rasism och smutskasning mot alla vanliga snälla thaiflickor och män i Sverige. Folk skröt till och med om att hoppa på gubbar med thaitjejer och trakassera dessa på korkade sätt. All möjlig skit från anonyma anmälningar till soc och polis och mer barnsliga saker som att blockera hissar och snacka skit i området.

Är ganska trött på "det goda våldet" och "den goda rasismen" i Sverige. Helt ok att inte tycka om folk, vara avundsjuk, arg eller va fan som helst. Men det är dags att alla faktiskt behandlas lika enligt lagen. Hade en gubbe skrivit samma sak om afrikaner eller araber som många skriver om thaikvinnor offentligt så hade den gubben suttit någon månad och fått dryga böter.

Jag är glad att min tjej inte läser eller har någon kompis (än) som läser Expressen och får upp skiten i sitt flöde.

Tråkigt att sånt här får mer uppmärksamhet än folk som sysslar med välgörenhet och annat bra. Att det finns äckelgubbar och kärringar vet nog alla om, att få det i ansiktet dagligen är kanske inte så roligt för många.

Såg vågen av skit som följde kommentarsfältet på Facebook till dessa artiklar. Ren rasism och smutskasning mot alla vanliga snälla thaiflickor och män i Sverige. Folk skröt till och med om att hoppa på gubbar med thaitjejer och trakassera dessa på korkade sätt. All möjlig skit från anonyma anmälningar till soc och polis och mer barnsliga saker som att blockera hissar och snacka skit i området.

Är ganska trött på "det goda våldet" och "den goda rasismen" i Sverige. Helt ok att inte tycka om folk, vara avundsjuk, arg eller va fan som helst. Men det är dags att alla faktiskt behandlas lika enligt lagen. Hade en gubbe skrivit samma sak om afrikaner eller araber som många skriver om thaikvinnor offentligt så hade den gubben suttit någon månad och fått dryga böter.

Jag är glad att min tjej inte läser eller har någon kompis (än) som läser Expressen och får upp skiten i sitt flöde.

Ändå har svenskar rätt bra förutfattade meningar om Thai än andra folk. Finns ju en del bordeller runt om i Europa och mellanöstern tex där det bara jobbar thaitjejer. Och det ger ju dåligt rykte eller att de ser ner och tror att alla thai är utsatta och fattiga

Det finns internationella regler hur journalister får jobba i andra länder och det behövs sällan arbetstillstånd så länge man inte jobbar åt en lokal tidning i landet.
Hur kan du vara säker på att journalisten jobbat illegalt denna gång?

Jag har inte skrivit att jag är säker på det, men svenska sensationsjournalister brukar anse sej stå över alla laga och regler för att få ihop en smaskig story.

Jeg setter stor pris på når noen journalist bedriver undersøkende journalistikk og avslører livets bakside. Men når dem gjør det så MÅ dem få med seg hele historien og ikke lar en liten gruppe være representativ for alle oss andre. Visst finnes det skitstøvler som utnytter disse kvinnene grovt, men det gjelder ikke alle. For de fleste menn som drar til Pattaya tror jeg behandler bardamene sånn noenlunde respektfullt.

Og så finnes det den andre siden av "medaljen" hvor enkelte av disse kvinnene lurer ensomme menn trill rundt hvor kvinnene og deres familier ender opp med en stor medgift, et 5 mill. baht hus, 20 rai risåker, bil og motorsykkeler og "noen kilo gull". Og utlendingen er ikke noe annet enn en "vandrende minibank". Noe som jeg synes også bør komme med i artikkelen.

Ändå har svenskar rätt bra förutfattade meningar om Thai än andra folk. Finns ju en del bordeller runt om i Europa och mellanöstern tex där det bara jobbar thaitjejer. Och det ger ju dåligt rykte eller att de ser ner och tror att alla thai är utsatta och fattiga

Ja så är det tyvärr. Men bara för att något är sämre på andra ställen behöver inte vi sträva efter att få det lika dåligt.

Syftet med artikelserien just nu är att kasta mer skit över vita, medelålders män vilket verkar vara ett tema i Sverige. Visst, kör på den skiten men sluta dra in tjejer som faktiskt vare sig är pro**** eller har en äckelgubbe. Som det är nu så eldar Expressen och andra bara på. Svenskar sitter och kallar tjejerna allt från guldsökare till "arbetande flickor" och "slavar".

Det är skit som detta som gör det lite jobbigare för snälla thaitjejer och killar här i Sverige.

Tyvärr är det nog andra thaitjejer som förstör mest för snälla präktiga thaitjer i Sverige ................ tråkigt.

Annars är det bara att ta en sväng till Tigern på Hornsgatan om man tvivlar.

Hej

Själv uppger ju denne undersökande reporter att han tyckte att det hade gjorts väldigt många undersökningar om just tjejerna och deras situation men nästan inga undersökningar om männen som är deras kunder, här tror jag nog att han kan ha lite rätt faktiskt.

Men samtidigt har jag ju en stor förståelse för att en sån här undersökning och reportage inte blir speciellt populär bland dom som känner sig utpekade och berörda och då tänker jag inte bara på dom som omedvetet medverkade i undersökningen och blev inspelade utan även en del människor på ex.vis ett forum som detta.

Själv har jag ingen direkt negativ syn på dom tjejer som av olika anledningar hamnar i en bar och det tror jag gäller många andra också, dom flesta som är det minsta lilla upplysta vet ju vilka skälen är till detta i hela världen och Thailand avviker inte på något vis här, fattiga, outbildade och utsatta tjejer har det svårt och saknar många gånger vettiga alternativ.

Jag har också köpt sex som ungkarl för över 20-30 år sedan det är bara att erkänna, men jag har aldrig tyckt att jag var en bättre människa än dom som jag betalade för detta, både köpare och säljare har väl i princip samma moral och till tjejernas fördel så handlar det ju om att betala hyra, ha mat att äta och pengar att ge mor och far, så i mina ögon är väl tjejens perspektiv nästan mer rätt än mitt i en sån situation.

Mvh isan lover

Liknande trådar

A
Svar
12
Visningar
961
anonymous
A

Tillbaka
Topp