Svenska dödsfall i Thailand ökar stadigt

Glömde svara: medicineringen bestod bara i vätskedropp och vitaminer. Någon behandling finns inte. Jag tror jag fick koaguleringsmedicin i droppet också, Dengue är ju en blödarfeber.

Dengue finns i fyra varianter. Jag hade tvåan, men tyvärr blir man inte immun. Tvärtom, man blir känsligare. Tredje gången överlever man i regel inte och får man fyran andra gången är oddsen dåliga. Myggmedel är att rekommendera och den här krämen jag nämnde är bra. Jag jagade en mygga i badrummet igår och den vägrade blankt att låta mig komma närmare än en fot, krämen fick den att flytta på sig. Dessutom luktar man apelsin, jordgubb eller viol, den finns i olika dofter. Blank som en ål blir man också...
???
Är du säker på detta, alla ställen där jag har läst om sjukdommen Svenska som internationella säger att finns 4 varianter, har du haft en är du immun mot den och ingenstans finner jag att det blir värre för var gång.
Hade ju en på forumet tidigare som haft det 3 gånger, han var riktigt dålig första gången men dom andra 2 var mildare med bara feber.

Apelsin, jordgupp o viol och dessutom blank som en ål.
Noi dyrkar ju allt med fisk och ihop med de andra dofterna ligger man nog illa till.
Alla äldre gubbar förstår vad jag menar.
Undrar om det blir någon nattsömn framöver.
Tack Birger

http://www.1177.se/Vastra-Gotaland/Fakta-och-rad/Sjukdomar/Denguefeber/

"När man blivit frisk har kroppen utvecklat motståndskraft mot den varianten av viruset. Men eftersom denguevirus finns i fyra olika varianter kan man få sjukdomen ännu en gång av någon av de andra virustyperna. Denguefeber kan bli allvarlig och kräva behandling på sjukhus. Detta är mycket ovanligt. Om man får denguefeber för andra, tredje eller fjärde gången ökar risken något för att man ska bli allvarligt sjuk, men risken är fortfarande låg."

???
Är du säker på detta, alla ställen där jag har läst om sjukdommen Svenska som internationella säger att finns 4 varianter, har du haft en är du immun mot den och ingenstans finner jag att det blir värre för var gång.
Hade ju en på forumet tidigare som haft det 3 gånger, han var riktigt dålig första gången men dom andra 2 var mildare med bara feber.
Det finns 5st olika Dengue varianter, den 5:e upptäcktes för ca 2 år sedan. Man blir immun mot den variant man har haft och därför som det är så farligt, för varje gång blir ju risken större att man får den värsta.

Dengue vaccinet verkar funka men har en baksida, det gör att man blir sjukare än normalt om man får Zika viruset.

Att medicinera mot redan hög feber, med paracetamol, kan vid större mängder ge en svår feberchock, som är ett farligt tillstånd.

Glömde svara: medicineringen bestod bara i vätskedropp och vitaminer. Någon behandling finns inte. Jag tror jag fick koaguleringsmedicin i droppet också, Dengue är ju en blödarfeber.

Mig gav dom dropp, samt massor av vitaminer.Fick dessutom 5-6 stekta äggvitor som snabbt skulle ge snabba proteiner. Fick dock som följdsjukdom svår leverinflammation, några dagar senare.

Nej, jag hade ingen feber och mina uppgifter är inte helt tillförlitliga, dom bygger på vad läkaren berättade. Hans engelska var mycket god, men missförstånd kan ju uppstå. Ni gör rätt i att googla!

Nej, jag hade ingen feber och mina uppgifter är inte helt tillförlitliga, dom bygger på vad läkaren berättade. Hans engelska var mycket god, men missförstånd kan ju uppstå. Ni gör rätt i att googla!

Tog dom inget prov för att konstatera att du var smittad?
På mig tog dom prov, då jag kom, men det var negativt, men läkaren var övertygad om att jag var smittad så jag blev inlagd.Hade då feber över 39gr . Nästa morgon var provet positivt.
Hade tydligen den värsta sorten av Dengue.
Första 2 dagarna har man febertoppar som kommer snabbt på kvällen, avtar och kommer tillbaka nästa kväll.

Namnet är på thai, men det står 15 och "milky lotion" på påsen. Det är små påsar med en hudkräm med myggmedel i, bra för hyn i solen. Jag har inte fått något bett sedan jag började använda den. Och nmax: varför i Herrans namn skulle dom ge mig paracetamol? Jag hade inte ont och fick inget sådant heller.
Du hade inte ont och ingen feber.
Precis dom 2 symptomen som kännetecknar Dengue mest..

Med detta vaccinet kommer de inrikta sig i första hand på de upptill 45 år i första hand. Vaccinet minskar möjligheten att drabbas av dengue till 60% alltså inte ett hundraprocentig skydd men skall lindra sjukdoms symptomen och minska efter följande bestående problem som kan uppstå efter dengue.

När jag en gång blev sjuk och besökte vårt lokala sjukhus frågade de om jag hade rest runt i Thailand. Vilket jag inte gjort utan hade varit hemmavid med mindre resor på 10 mil hemifrån. Då svarade de det kan inte vara dengue vi har inga kända fall här eller gäst arbetare från riskzonerna. Som jag har förstått det gäller det att undvika kombinationen människor från drabbade områden och myggor som kan överföra sjukdomen eller områden som redan är drabbade.

Med detta vaccinet kommer de inrikta sig i första hand på de upptill 45 år i första hand. Vaccinet minskar möjligheten att drabbas av dengue till 60% alltså inte ett hundraprocentig skydd men skall lindra sjukdoms symptomen och minska efter följande bestående problem som kan uppstå efter dengue.

När jag en gång blev sjuk och besökte vårt lokala sjukhus frågade de om jag hade rest runt i Thailand. Vilket jag inte gjort utan hade varit hemmavid med mindre resor på 10 mil hemifrån. Då svarade de det kan inte vara dengue vi har inga kända fall här eller gäst arbetare från riskzonerna. Som jag har förstått det gäller det att undvika kombinationen människor från drabbade områden och myggor som kan överföra sjukdomen eller områden som redan är drabbade.

Smittan sker endast via myggan.

Det är ju det som är problemet smittade myggor.

Du skrev följande:
Som jag har förstått det gäller det att undvika kombinationen människor från drabbade områden.
Därav mitt svar.
Man kan Googla, så hittar ni en karta över T.H. där dom är mest aktiva,samt vilka områden där dom är minst aktiva.

Liknande trådar

A
Svar
12
Visningar
961
anonymous
A

Tillbaka
Topp