Svenska dödsfall i Thailand ökar stadigt

Det finns många, som nu redan bott många år i TH, som börjar komma till en allt högre ålder. Då är det naturligt, att dödsfallen ökar även av den orsaken.
Men ..... vi skall inte förringa, dom orsaker som nämnts ovan i tråden.

ang körning, tvinga henne att köra långa sträckor, som sagt inne i stan lär hon sig inte rätt teknik. Nu kör min tant lätt udon-pattaya själv eller vart som helst. Jag satt som jonas och påpekade alla fel hela tiden tills det blev bra, och det tog något år.
Hehe, här i Sverige har frugan inte kört en meter men trots det har jag alltid en assistent som ideligen kommenterar min körning. Ibland blir jag irriterad men det gäller att ha tålamod för bilfridens skull.

En mycket fin Svensk man tillika underbar kamrat avled häromdagen på Chonburi Sjukhus , mycket tragiskt samtidigt som jag ser att allfler får felbehandling av Thailändska läkare , jag litar inte ett skit på dem längre ..inga eller väldigt sparsamma provtagningar , endast en snabb diagnos samt behandling ,är det då tillex fel antibiotika eller kanske att patienten är överkänslig mot någon typ så kan detta ge katastrofala följder ...Kvackare i många fall.......

hade min lyssnat på Thailäkare så hade hon idag inte varit vid den goda hälsa som hon nu är , det är för djävligt när en Svensk tekniker kan mer än en Thailäkare på ett av de större sjukhusen ..
Och endast av att söka genom internet ....................

Snälla , dubbekolla mot Svensk sjukvård innan ni accepterar behandlingar i detta land ..
Mycket bra! Hoppas alla anammar detta! Själv felmedicinerad men klarade mig tack vare Fass.
Roger

Han drabbades av en åkomma som man inte avlider av i Väst , men har läkarna noll intresse eller ingen kunskap
så avlider man , nu vill inte jag skriva mer om denna trevliga kille på nätet utan det räcker med den infon
jag gett , upp till var och en att ta åt sig av informationen ..

Han drabbades av en åkomma som man inte avlider av i Väst , men har läkarna noll intresse eller ingen kunskap
så avlider man , nu vill inte jag skriva mer om denna trevliga kille på nätet utan det räcker med den infon
Om du skriver vilken åkomma det var spelar väl ingen roll, det kan väl vara bra för oss andra att veta så man inte själv råkar ut för det?

Nä det förstår jag om det var en du känner, men ovan länk jag gav var också en åkomma man inte avlider av någonstans i världen.

Vad jag vill belysa är att det inte går att att förutse allt.

Frugan springer till doktorn för allt möjligt. Varje gång så får hon med sig lite olika piller i plastpåsar. Det verkar stört omöjligt att få reda på vad medicinerna heter, verkar inte som om hon kan med att fråga. kanske doktorn förlorar ansiktet i så fall? (Några är säkert dyra vitamintabletter och sockerpiller - ja, jag är bitter!)

Hur som helst har jag svårt att låta bli att bli arg på henne, då det inte finns någon möjlighet att läsa på om biverkningar eller vad de egentligen skall vara bra för. Antihistamin-tabletter vid förkylning verkar t.ex. inte vara helt ovanligt :(

Frugan springer till doktorn för allt möjligt. Varje gång så får hon med sig lite olika piller i plastpåsar. Det verkar stört omöjligt att få reda på vad medicinerna heter, verkar inte som om hon kan med att fråga. kanske doktorn förlorar ansiktet i så fall? (Några är säkert dyra vitamintabletter och sockerpiller - ja, jag är bitter!)

Hur som helst har jag svårt att låta bli att bli arg på henne, då det inte finns någon möjlighet att läsa på om biverkningar eller vad de egentligen skall vara bra för. Antihistamin-tabletter vid förkylning verkar t.ex. inte vara helt ovanligt :(

Ja, det är nog lite si och så med det. Ibland skriver de bara vad medecinen är till för, och ibland skriver de vad den heter. Går hon till ett sjukhus så är chansen större att de skriver medicinens namn på påsen.

Annars skulle det ju kunna vara ett alternativ att du följer med och ber dem skriva medicinens namn åt dig. :)

Det tjänar ingenting till att bli arg, men däremot kan det bli bättre om ni snackar igenom det ordentligt. :)

Bara för att skriv nåt positivt: när jag låg i Denguefeber på lokallasarettet i Waeng Noi för några veckor sedan, fick jag vad jag tror var perfekt adekvat behandling och läkaren gjorde sig stort besvär med att förklara behandlingen och medicineringen. Dom var bra och det blev inte dyrt. Avdelningens katt gillade inte mig, men det kan jag leva med..

Bara för att skriv nåt positivt: när jag låg i Denguefeber på lokallasarettet i Waeng Noi för några veckor sedan, fick jag vad jag tror var perfekt adekvat behandling och läkaren gjorde sig stort besvär med att förklara behandlingen och medicineringen. Dom var bra och det blev inte dyrt. Avdelningens katt gillade inte mig, men det kan jag leva med..
Men enligt läkare i västvärlden finns det bara en medicin att ge imot dengue, paracetamol mot febern och låta det ha sin gång, finns ingen medicin som hjälper annars?
Tycker många gånger läkarna här nere skriver ut massa mediciner som inte har med den aktuella sjukdommen att göra?
Antibiotika mot förkylning tex.

Precis detta berättade läkaren. Han berättade också att nästa gång kan oddsen vara så dåliga som 50% chans och rekommenderade en myggcreme som funkat mycket bra.

Precis detta berättade läkaren. Han berättade också att nästa gång kan oddsen vara så dåliga som 50% chans och rekommenderade en myggcreme som funkat mycket bra.
Ok, sen kanske det var fel av mig att skriva att "lækarna många gånger skriver ut", vet inte om det ær lækare på klinikerna som skriver ut mediciner alltid ;)
Jag får väl säga att jag har haft god erfarenhet än sålänge av läkare på sjukhusen, hade ett problem som jag var hos läkare både i England och Danmark med och fick fel diagnosering i båda länderna och fick inte rätt diagnos och medicin föränns jag kom till ett sjukhus i Thailand.

Klart att du fick rätt behandling, paracetamol är ju nr 1 mot allt här.
Själv försöker jag förebygga med Sketolene istället men just nu e myggen envetna.

Vilken myggcreme rekommenderade din läkare?
Det finns rätt många att välja mellan. Har hittat en som funkar rätt bra tillverkaren heter Soffeu och det är en som man sprayar.
Att ta medicin när man har en infektion är lite tvåeggat. Små infektioner som inte skötts har visat sig vara en stor orsak för utveckling av cancer.
När jag är förkyld tar jag Treo (acetylsalicylsyra) eller paracetamol i någon form. Även när jag har någon annan infektion.
Detta är ingen rekommendation bara ett konstaterande.

Annars är utbildningen till läkare ungefär lika bra över den civiliserade världen. Hur eleverna är syns ju senare.

Namnet är på thai, men det står 15 och "milky lotion" på påsen. Det är små påsar med en hudkräm med myggmedel i, bra för hyn i solen. Jag har inte fått något bett sedan jag började använda den. Och nmax: varför i Herrans namn skulle dom ge mig paracetamol? Jag hade inte ont och fick inget sådant heller.

Namnet är på thai, men det står 15 och "milky lotion" på påsen. Det är små påsar med en hudkräm med myggmedel i, bra för hyn i solen. Jag har inte fått något bett sedan jag började använda den. Och nmax: varför i Herrans namn skulle dom ge mig paracetamol? Jag hade inte ont och fick inget sådant heller.
Bra info

Det svaret är precis motsatsen till vad jag har fått i info. Det lär finnas flera olika sorter av Dengue, har man haft en sort, så är man immun mot den sorten, men det finns ju flera typer.
Vilken medicinering gav dom dig???

Dengue finns i fyra varianter. Jag hade tvåan, men tyvärr blir man inte immun. Tvärtom, man blir känsligare. Tredje gången överlever man i regel inte och får man fyran andra gången är oddsen dåliga. Myggmedel är att rekommendera och den här krämen jag nämnde är bra. Jag jagade en mygga i badrummet igår och den vägrade blankt att låta mig komma närmare än en fot, krämen fick den att flytta på sig. Dessutom luktar man apelsin, jordgubb eller viol, den finns i olika dofter. Blank som en ål blir man också...

Liknande trådar

A
Svar
12
Visningar
961
anonymous
A

Tillbaka
Topp