Svenska dödsfall i Thailand ökar stadigt

Du skrev följande:
Som jag har förstått det gäller det att undvika kombinationen människor från drabbade områden.
Därav mitt svar.
Man kan Googla, så hittar ni en karta över T.H. där dom är mest aktiva,samt vilka områden där dom är minst aktiva.
Det är precis det jag menar människor från dessa områdena är potentiella bärare av dengue.
Exempel en by drabbas av dengue då är människor från denna by en riskfaktor. Som jag har förstått går de ut mycket lokalt för att bekämpa dengue efter hur sjukdomsfallen rapporteras in.

Det är precis det jag menar människor från dessa områdena är potentiella bärare av dengue.
Exempel en by drabbas av dengue då är människor från denna by en riskfaktor. Som jag har förstått går de ut mycket lokalt för att bekämpa dengue efter hur sjukdomsfallen rapporteras in.

Som jag skrev tidigare, så sprids INTE Dengue mellan människor, man smittas av en liten rödbrun mygga, som är aktiv från mitt på dagen, till straxt efter solens nedgång

Som jag skrev tidigare, så sprids INTE Dengue mellan människor, man smittas av en liten rödbrun mygga, som är aktiv från mitt på dagen, till straxt efter solens nedgång
Jo men han menar väl att myggan för ju över sjukdomen från en annan människa. Så där det finns människor med sjukdomen är det större chans att bli smittade då myggen kanske inte färdas så långt ...

Tog dom inget prov för att konstatera att du var smittad?
På mig tog dom prov, då jag kom, men det var negativt, men läkaren var övertygad om att jag var smittad så jag blev inlagd.Hade då feber över 39gr . Nästa morgon var provet positivt.
Hade tydligen den värsta sorten av Dengue.
Första 2 dagarna har man febertoppar som kommer snabbt på kvällen, avtar och kommer tillbaka nästa kväll.

Jodå, dom tog prov direkt och konstaterade faktum. Varför jag inte hade feber vet jag inte, men jag hade varit sjuk fyra dar innan jag åkte in så den kanske hade gått ner.

Liknande trådar

A
Svar
12
Visningar
961
anonymous
A

Tillbaka
Topp