Vad är mest hälsosamma att äta Thai mat Svensk mat.

Nä tvi vale för sånt rötet, tur inte frugan äter så mycket heller bara någongång när vi är i Thailand.

Sushi däremot är gött.

Har aldrig smakat pala och skulle inte heller göra oavsett hur gott det är, vissa gränser går man bara inte över. Men håller med NilsG, sushi är kanongott fast jag lyckas aldrig vänja mig riktigt vid pinnarna. Fn ni ska se tjejen äta sushi, hon ber alltid om extra wasabi sen blandar hon i lite soja så det blir en tjock gröt å man ser ju hur det brinner i näsan på henne men hon gillar det. Jag är lite mer moderat med wasabin men lite sting ska de va.
Sakura har öppnat en ny restaurang här med buffe för 299 baht, riktigt bra och man kan sitta inne med ac.

Har aldrig smakat pala och skulle inte heller göra oavsett hur gott det är, vissa gränser går man bara inte över. Men håller med NilsG, sushi är kanongott fast jag lyckas aldrig vänja mig riktigt vid pinnarna. Fn ni ska se tjejen äta sushi, hon ber alltid om extra wasabi sen blandar hon i lite soja så det blir en tjock gröt å man ser ju hur det brinner i näsan på henne men hon gillar det. Jag är lite mer moderat med wasabin men lite sting ska de va.
Sakura har öppnat en ny restaurang här med buffe för 299 baht, riktigt bra och man kan sitta inne med ac.

Sushi smakar ingenting om man inte kör med mycket wasabi.
Wasabi är för övrigt ruskigt gott på korv. Hemma byter jag ut senapen mot wasabi

Nä tvi vale för sånt rötet, tur inte frugan äter så mycket heller bara någongång när vi är i Thailand.

Sushi däremot är gött.
Skillnaden är att surströmming är i en konservburk , testa att låta den ligga i en gammal plastburk ett par tre dagar i värmen , direkt livsfarligt

Även jag är Sushiälskare , äter precis som din tjej , massor med wasabi blandat med Sojan , Äter ofta högst uppe på Central "Sachimi tror jag det heter) 375 thbt för att äta under 1,5 timme .... Brukar väl dra i mig en 50 bitar , den där kokburkennsom Thaisen älskar struntar jag i , Finns även på Central i KhonKaen

Sushi smakar ingenting om man inte kör med mycket wasabi.
Wasabi är för övrigt ruskigt gott på korv. Hemma byter jag ut senapen mot wasabi
Taskiga smaklökar ? Tråkigt för dig ,Sushi är mycket välsmakande och dessutom nyttigt om fisken kommer från rätt hav .. Norsk Lax finns det ju en del gifter i , men jag tror nyttan med fiskfettet och Omega 3 uppväger detta ;)

Nitrit ökar cancerrisk , nästan allt kött i Sverige är fult av Nitrit och saltvatten

www.aktavara.org/news.aspx?r_id=62107

P1050650.jpg

Taskiga smaklökar ? Tråkigt för dig ,Sushi är mycket välsmakande och dessutom nyttigt om fisken kommer från rätt hav .. Norsk Lax finns det ju en del gifter i , men jag tror nyttan med fiskfettet och Omega 3 uppväger detta ;)
Kanske det inte uppväger det i Norsk lax, tvärtom är gifterna så farliga så dom överstiger nyttan av det andra. Men gäller ju all lax.

http://www.svd.se/gifter-gor-laxen-till-halsofara

Avlusnings medlet dom använder på laxen sägs ta död på räkorna med, hört från Norrmän som bor vid odlingar att det flyter iland döda räkor i mängder.
Världens miljöfarligaste maträtt läste jag någonstans var Norsk odlad lax.

Kanske det inte uppväger det i Norsk lax, tvärtom är gifterna så farliga så dom överstiger nyttan av det andra. Men gäller ju all lax.

http://www.svd.se/gifter-gor-laxen-till-halsofara

Avlusnings medlet dom använder på laxen sägs ta död på räkorna med, hört från Norrmän som bor vid odlingar att det flyter iland döda räkor i mängder.
Världens miljöfarligaste maträtt läste jag någonstans var Norsk odlad lax.

Det är därför inte norrmän äter lax eller fisk i närhet av lax odlingar .

Kommer norrmannen in med lite gammalt, dansk kyckling och charkvaror som knappast bara gäller Sv.

Kanske avtrubbade smaklökar.
Jag känner givetvis smaken av sushin, men jag tycker att det smakar ganska "platt"

Nitrit ökar cancerrisk , nästan allt kött i Sverige är fult av Nitrit och saltvatten

www.aktavara.org/news.aspx?r_id=62107

P1050650.jpg
Du verkar tro att Thailand är förskonade från sånt här bara för att man inte läser om det, eller?

Skillnaden är bara att i Sverige ser mediadrevet till att allt kommer i ljusets sken medans man i Thailand mörkar så mycket som möjligt. Sen begriper dom nog inte bättre heller så ofta är det inte ens mörkning utan ren okunskap som gör att dom inte pratar om sånt här.

Det används stora mängder konserverings medel i Thailand, dom sprutar det i det mesta bla i färsk kyckling. Tjejen kokar alltid kycklingen i 20 sek och sköljer innan hon steker för att få bort en del konserveringsmedel.
Skinka mm är knökfull av nitrit och vatten, mycket mer än i Sverige, kläm lite på dom dyra skinkorna i charkdisken..

Det här försegår tyvärr över hela världen men i Sverige försöker man iaf kämpa emot.

Ni pratar om giftig lax, vad vet ni om jätteräkorna som serveras på restaurang i Thailand som nog många av er äter?...

Ja jätteräkorna är ett av dom stora miljöproblemen i Thailand. Och norsk lax undviker vi, låter hellre bli att äta lax. Undrar förresten hur mycket man kan lita på ursprungsmärkningen?

Liknande trådar

Tillbaka
Topp