Bilbyte i Sverige, vad är bäst och enklast?

Har en Seat Ateca i Sverige med 2L turbodiesel, Haldex 4WD och manuell låda.:eek:

En bränslesnål bil som jag behåller så länge den tuffar på.:)
Behålla en bil så länge den tuffar på är nog ekonomiskt men låter attans tråkigt, själv skulle jag helst byta bil varannan vecka men det blir för struligt.

Behålla en bil så länge den tuffar på är nog ekonomiskt men låter attans tråkigt, själv skulle jag helst byta bil varannan vecka men det blir för struligt.

Är det inte bättre att köpa en bil man är nöjd med från början istället för att hålla på och byta hela tiden?
Kanske för att mitt bilintresse inte är på topp om man säger så.

/ SatanG

Är det inte bättre att köpa en bil man är nöjd med från början istället för att hålla på och byta hela tiden?
Kanske för att mitt bilintresse inte är på topp om man säger så.

/ SatanG
Vad som är bäst beror ju på en massa individuella saker och själv har jag hagt samma bil i styvt 4 år nu, men jag skulle gladeligen byta varannan vecka om det inte var så struligt med pappersexercis och att den ekonomiska faktorn skulle bli lite tuff efter ett tag.
Kul som fasen med ny bil ju :D

Vad som är bäst beror ju på en massa individuella saker och själv har jag hagt samma bil i styvt 4 år nu, men jag skulle gladeligen byta varannan vecka om det inte var så struligt med pappersexercis och att den ekonomiska faktorn skulle bli lite tuff efter ett tag.

Kanske äga en hyffsad bil och sedan ta en hyrbil då och då så slipper du köpa ny för att få den goa känslan?

/ SatanG

För dom som vill köra sportigt skrev jag också..
Ex vägen dit jag hade mitt kontor en gång i tiden va jäkligt roligt, kurvig som fn och mycket upp ner och fin asfalt, skittråkig med automat men askul med manuell.

Har man inte kul med en automat så är det bara ett tecken på att man kör för sakta

Kanske äga en hyffsad bil och sedan ta en hyrbil då och då så slipper du köpa ny för att få den goa känslan?

/ SatanG

kom Just att tänka på hur enkelt det är i Sverige med tanke på bil.
I Thailand kanske man kan få råd med en Toyota Corolla om man är sparsam.
Lär nog bli Sverige för min del ett bra tag framöver.

kom Just att tänka på hur enkelt det är i Sverige med tanke på bil.
I Thailand kanske man kan få råd med en Toyota Corolla om man är sparsam.
Lär nog bli Sverige för min del ett bra tag framöver.
Ja bil med motor e fn inte billigt här, men e ju väldigt få som har råd med det så här kan man ändå va snabbast med 200kh i en pickup, men kul, njae inte mycke.

/ SatanG
Hyra e ju även det en massa meck med pappersexercis å inte alls lika kul som å äga.
Då e det roligare att åka runt bland bilfirmor å provköra, ibland har jag lyckats få låna över natten

Ja bil med motor e fn inte billigt här, men e ju väldigt få som har råd med det så här kan man ändå va snabbast med 200kh i en pickup, men kul, njae inte mycke.

Ja det verkar vara just pick-uper som har mest bråttom till nästa rödljus. Hinner de även med några impulsiva filbyten, utan blinkers naturligtvis, så verkar de kunna tjäna en billängd emellanåt :)

/ SatanG

Hyra e ju även det en massa meck med pappersexercis å inte alls lika kul som å äga.
Då e det roligare att åka runt bland bilfirmor å provköra, ibland har jag lyckats få låna över natten

Ok det känns alltså mer som att äga en ny bil om man lånar den än om man hyr den.
Hahaha jag är glad att jag saknar det intresset men naturligtvis gillar jag snygga bilar och det finns många även jag skulle vilja ha. En ny E-klass eller kanske S350 verkar behagliga att stå i kö med :)

/ SatanG

Nä, hade jag bott i Thailand så hade jag fått omvärdera min smak för att inte gå i konkurs.
Jag hade nog kunnat sträcka mig till att köpa en Camry hybrid eller en Accord Hybrid. Sen börjar alternativen kännas som galenskap.
Fast jag har sett att hybrider rent generellt inte är så dyra. Man kan ju undra om det är någon form av subvention på dessa?

Pick-up är det jävligaste jag vet, om jag ska vara helt ärlig.
Känns som att köra en traktor...på styltor.
Pick-up skulle jag nog bara köpa om det var nödvändigt p.g.a jobb eller om jag bodde i skogen och behöver frakta runt en massa saker.

[QUOTE="andrejsdenruskige, post: 303013, member: 30"
Pick-up skulle jag nog bara köpa om jag bodde i skogen och behöver frakta runt en massa saker.[/QUOTE]

Vad skulle man behöva "frakta runt" om man bor "i skogen"?

Nu vet du @Berralund vilken växellåda du skall ha;)den med tryckluft:D:p
Kanske en motor du tillsätter lustgas:cool:

Med dessa 2 kriterier är det väl lika bra @Audirs2 svetsar ett ramverk som pallar trycket:)kniviga är vilken färg du skall välja...:laugh:
Jag föreslår en variomatic.Mycket användar vänlig med en otrolig känsla att köra.Undrar om det tillverkas sådana idag?Annars får du leta efter en Daf 66 ifrån 80-talet.

Jag byter bil var 3.dje år, ibland vartannat.
Lagom intervall tycker jag, men är ju inga vrålåk precis. Men ändå en speciell känsla med ny bil;)
Bilen jag har nu är en VW Sharan 4 motion, sitter en DSG 6 automat som inte imponerar i körglädje, men jäkligt bekvämt med automat:)

Ok det känns alltså mer som att äga en ny bil om man lånar den än om man hyr den.
Hahaha jag är glad att jag saknar det intresset men naturligtvis gillar jag snygga bilar och det finns många även jag skulle vilja ha. En ny E-klass eller kanske S350 verkar behagliga att stå i kö med :)

/ SatanG
Vet inte hur du tänkte nu men om man bara är ute efter att köra olika bilar kan man ju lika gärna låna istället för att krångla med hyra.

Varför gör man inte bilar som bara går och går, men efter typ 3 år så lämnar man i den och får ny inredning med modernare instrument osv?
Typ som man gör med flygplan.

Liknande trådar

Tillbaka
Topp