Bilbyte i Sverige, vad är bäst och enklast?

Nä, hade jag bott i Thailand så hade jag fått omvärdera min smak för att inte gå i konkurs.
Jag hade nog kunnat sträcka mig till att köpa en Camry hybrid eller en Accord Hybrid. Sen börjar alternativen kännas som galenskap.
Fast jag har sett att hybrider rent generellt inte är så dyra. Man kan ju undra om det är någon form av subvention på dessa?

Pick-up är det jävligaste jag vet, om jag ska vara helt ärlig.
Känns som att köra en traktor...på styltor.
Pick-up skulle jag nog bara köpa om det var nödvändigt p.g.a jobb eller om jag bodde i skogen och behöver frakta runt en massa saker.
Skulle aldrig komma på tanken med pickup i Sverige men köra bil här e inte riktigt samma sak och sen har jag upptäckt hur mycket nytta jag faktiskt har av flaket så är kluven inför nästa bilköp. Helt klart vill jag ha en hög bil då jag gillar den extra överblicken man får i trafiken och eg vill jag då ha en Ford Everest men tappar ju då all nytta med flaket. Bara en sån sak som att ha egen moppe med sig när man åker till Koh Phangan / Koh Samui som är en återkommande grej, helt värdelöst att hyra moppe på öarna då dom kräver passet i pant och är skitpetiga med minsta lilla repa, i kontraktet måste man skriva på att man inte får fixa ev skador själv, allt måste gå via uthyraren via en prislista med typ 800% påslag. Jävla skojare hela bunten men vi gillar ju att åka dit nån v då och då och göra moppeutflykter.

Köra moppe skulle jag heller aldrig få för mig i Sverige men man lever lite annorlunda här, finns inga roliga fina rallyvägar där man har vägen för sig själv så va fn ska jag med en bil med bra väghållning till?
Här kommer ju folk farande från alla möjliga och omöjliga håll så gäller å va beredd å då kan man inte ligga å marcha i 160.

Skulle aldrig komma på tanken med pickup i Sverige men köra bil här e inte riktigt samma sak och sen har jag upptäckt hur mycket nytta jag faktiskt har av flaket så är kluven inför nästa bilköp. Helt klart vill jag ha en hög bil då jag gillar den extra överblicken man får i trafiken och eg vill jag då ha en Ford Everest men tappar ju då all nytta med flaket. Bara en sån sak som att ha egen moppe med sig när man åker till Koh Phangan / Koh Samui som är en återkommande grej, helt värdelöst att hyra moppe på öarna då dom kräver passet i pant och är skitpetiga med minsta lilla repa, i kontraktet måste man skriva på att man inte får fixa ev skador själv, allt måste gå via uthyraren via en prislista med typ 800% påslag. Jävla skojare hela bunten men vi gillar ju att åka dit nån v då och då och göra moppeutflykter.

Köra moppe skulle jag heller aldrig få för mig i Sverige men man lever lite annorlunda här, finns inga roliga fina rallyvägar där man har vägen för sig själv så va fn ska jag med en bil med bra väghållning till?
Här kommer ju folk farande från alla möjliga och omöjliga håll så gäller å va beredd å då kan man inte ligga å marcha i 160.
Du skall ha en Volvo Fh 16 med tridem axel! Sitter bra jävligt högt uppe och har bra sikt, vill du ha bättre sikt så får det bli en helokopter!
Själv har jag en Volvo Fl 7 -96 års modell, man ser skapligt från den men FH 16 är värre!:thumbsup:

Saknar både att vara ensam på vägen i en rolig bil och båtlivet så i framtiden blir det nog Sverige eller Tyskland lr nåt bra Europeiskt land men blir 2-3 år till här på heltid först.

Den här annonsen fick jag upp på fb från Volvo här nere nu.

Unlock all the limitations of your life with the Volvo XC90 D5 7-seat SUV that will take you anywhere with a superior offer of the year.
• Free 100,000 THB gasoline coupon
• FIRST-CLASS INSURANCE maximum 5 years
• WARRANTY 5 years or 150,000 km.
• MAINTENANCE 5 years or 100,000 km.
• ASSISTANCE 5 years
• Installment rate from 5x,xxx baht/month for maximum 5 years
Remark: The offer is valid when purchasing before 31 July 2018. Terms & conditions apply. Please contact Volvo Car retailers for more detail.
Discover more and book a test drive
5YRS ALL-INCLUSIVE | Volvo Cars
Test drive | Volvo Cars

Har haft en Alfa en gång i tiden och den på bild skulle inte sitta i fel händer här. Nu skall det ändå bli en hoj och behåller min Revo ett tag till när det är dags att byta till något liknande.

Den här annonsen fick jag upp på fb från Volvo här nere nu.

Unlock all the limitations of your life with the Volvo XC90 D5 7-seat SUV that will take you anywhere with a superior offer of the year.
• Free 100,000 THB gasoline coupon
• FIRST-CLASS INSURANCE maximum 5 years
• WARRANTY 5 years or 150,000 km.
• MAINTENANCE 5 years or 100,000 km.
• ASSISTANCE 5 years
• Installment rate from 5x,xxx baht/month for maximum 5 years
Remark: The offer is valid when purchasing before 31 July 2018. Terms & conditions apply. Please contact Volvo Car retailers for more detail.
Discover more and book a test drive
5YRS ALL-INCLUSIVE | Volvo Cars
Test drive | Volvo Cars

Ett sådant erbjudande får du inte från Volvo i Sverige.

Har haft en Alfa en gång i tiden och den på bild skulle inte sitta i fel händer här. Nu skall det ändå bli en hoj och behåller min Revo ett tag till när det är dags att byta till något liknande.

Hade en Alfetta en gång i tiden, underbar bil.

Jag har lagt alldeles för många timmar på att hjälpa kompisar som köpt produkter med namnet Alfa Romeo.

kamremmen skar vid 1500 mil, fans för lite olja i motorn tydligen!!!
Jag har varit med om att motorer skurit p.g.a. otillräckligt med olja eller dålig kylning. Det har även hänt att vattenpumpen, eller någon annan komponent som varit ansluten till remmen, har skurit så att remmen har gått av. Men hur man får en kuggrem att "skära" förstår jag inte riktigt?

Jag har varit med om att motorer skurit p.g.a. otillräckligt med olja eller dålig kylning. Det har även hänt att vattenpumpen, eller någon annan komponent som varit ansluten till remmen, har skurit så att remmen har gått av. Men hur man får en kuggrem att "skära" förstår jag inte riktigt?
Inte jag heller, men så stod i deras rapport från Pegööööö! Vad som hände var att kamaxeln skar och då slits ju remmen av! Skit bilar e det!

Kamrem att skära menar du , det förstår inte jag heller riktigt 55:)Möjligtvis lagret till remskivan

Inte jag heller, men så stod i deras rapport från Pegööööö! Vad som hände var att kamaxeln skar och då slits ju remmen av! Skit bilar e det!
Pegöö är skräp, har jobbat med dessa då det var riktiga Pegööö , räkna cyl från torpedväggen omvänd tändföljd osv , fy fn viket junk , jobbade även Citroen , underbara att åka , men att jobba med tillex paddan UUURk ....

Kamrem att skära menar du , det förstår inte jag heller riktigt 55:)Möjligtvis lagret till remskivan
Nej. Jag menade kuggrem. Jag har svårt att föreställa mig en kamrem som inte är av typen kuggrem. En kilrem skulle väl i teorin kunna skära mot remskivan om det sker en glidning mellan remskivan och kilremmen med tillhörande friktionsvärme.

Liknande trådar

Tillbaka
Topp