A
Anonyma
Gäst
Skulle aldrig komma på tanken med pickup i Sverige men köra bil här e inte riktigt samma sak och sen har jag upptäckt hur mycket nytta jag faktiskt har av flaket så är kluven inför nästa bilköp. Helt klart vill jag ha en hög bil då jag gillar den extra överblicken man får i trafiken och eg vill jag då ha en Ford Everest men tappar ju då all nytta med flaket. Bara en sån sak som att ha egen moppe med sig när man åker till Koh Phangan / Koh Samui som är en återkommande grej, helt värdelöst att hyra moppe på öarna då dom kräver passet i pant och är skitpetiga med minsta lilla repa, i kontraktet måste man skriva på att man inte får fixa ev skador själv, allt måste gå via uthyraren via en prislista med typ 800% påslag. Jävla skojare hela bunten men vi gillar ju att åka dit nån v då och då och göra moppeutflykter.Nä, hade jag bott i Thailand så hade jag fått omvärdera min smak för att inte gå i konkurs.
Jag hade nog kunnat sträcka mig till att köpa en Camry hybrid eller en Accord Hybrid. Sen börjar alternativen kännas som galenskap.
Fast jag har sett att hybrider rent generellt inte är så dyra. Man kan ju undra om det är någon form av subvention på dessa?
Pick-up är det jävligaste jag vet, om jag ska vara helt ärlig.
Känns som att köra en traktor...på styltor.
Pick-up skulle jag nog bara köpa om det var nödvändigt p.g.a jobb eller om jag bodde i skogen och behöver frakta runt en massa saker.
Köra moppe skulle jag heller aldrig få för mig i Sverige men man lever lite annorlunda här, finns inga roliga fina rallyvägar där man har vägen för sig själv så va fn ska jag med en bil med bra väghållning till?
Här kommer ju folk farande från alla möjliga och omöjliga håll så gäller å va beredd å då kan man inte ligga å marcha i 160.