Har ni som bor i Thailand sjukförsäkring?

Är ni som bor i Thailand har ni sjukförsäkring?

• Ja, full försäkring

Röster: 9 32.1%
  • Ja täcker viss del

Röster: 2 7.1%
  • Nej

Röster: 15 53.6%
  • Va varför då?

Röster: 2 7.1%

• Totala väljare
    28

Ban Phae, jösses va skönt det var där nere när jag var där förra året... Skulle också vilja ha ett sommarställe där faktiskt..

Ja men Jonas den killen har bara varit i Khon Kaen 1 eller max 2 ggr i hela sitt liv, resten har han vägrat... Så värst mycket egen kunskap finns inte där. Bara vad som kan höras via telefonsamtal.....

Hoppas inte detta nu är ett personangreppp bara...:):):):):)
Nä jag har bara varit där en gång, en gång aldrig mer blev erfarenheten för det va en jäkligt tråkig stad. Udon däremot kommer jag åka tillbaka till men inte sommartid.

Men man behöver ju aldrig ens ha varit i Isaan för att veta att det blir över 40 på sommaren, det berättar och skriver ju alla som bor där, till ex Du..

Senast redigerad av en moderator:
Nu är vi väl OT ;)

Säkert stor betydelse hur värmetålig man är, men för egen del så flyr vi Udon Thani under mars-maj. Framför allt blir nätterna för jobbiga. Flickan skall få tillbringa sitt första sommarlov i Sverige - s k "klimatflykting" :rolleyes:

Vi har planer på att bygga "sommarhus" i Ban Phe (nära Rayong), men det kanske är ännu värre där vid den tiden på året? Lite som att få en våt filt i ansiktet när man kliver av bussen där, även vintertid.

Lite sanning från en som vet, tack för den. Kusten är fuktigare men ser man till att bo lite högre än resten av stan så får man lite havsbris även om det är en bit ifrån så tänk på det när ni letar mark, luftigt läge.

5555 Värmeslag,,, Jag föreslår att ni åker upp till krokarna runt Buriram, någon gång slutet April-Juni.Där kan ni träffas och "njuta" av värmen, den är nämligen helvetisk, och jag har mätt 45 grader Celsius klockan 15-16 flera år i rad. En kall Chang är gott men det hjälper inte.;)
Se där ännu lite fakta från boende.

Se där ännu lite fakta från boende.

Kan inte säga exakta grader , men varmt som ett helvete är det just dessa månader , att då komma ner till Pattya är som himmelriket , vår tempmätare var i topp vid ett flertal tillfällen när jag bodde däruppe , dvs runt 45 grader i skuggan

Kan inte säga exakta grader , men varmt som ett helvete är det just dessa månader , att då komma ner till Pattya är som himmelriket , vår tempmätare var i topp vid ett flertal tillfällen när jag bodde däruppe , dvs runt 45 grader i skuggan

Vill inte skapa otrivsel Phonta, men får jag gå i svaromål på detta ditt inlägg. Det skrevs tydligen igår, och måste väl då handla om NUTID antar jag!! Att skriva att man upplever vädret som gör-varmt är en egen upplevelse som ingen kan kritisera egentligen.

MEN Phonta snälla, rent generellt, vi är inne i den "kalla årstiden" sedan november månad här i Isaan, där du refererar till, och det finns ingen värme att tala om alls känns det som.. Och några 45 grader vid denna tidpunkt, har jag aldrig ens hört talats om, vid denna tiden på året, under de sista 9 åren som jag vågar prata om.

Vi ALLA är överens om att denna vintern har varit riktigt go, och den har förlängts faktiskt tills nu och verkar fortsätta, då det blåser friskt över nejden, riktigt friska vindar. Så vi sitter och behöver inte ens ha fläkten på när vi umgås. Så jag vet inte var du har varit någonstans med sådan hetta. Här i Isaan är det i alla fall inte...

Vill inte skapa otrivsel Phonta, men får jag gå i svaromål på detta ditt inlägg. Det skrevs tydligen igår, och måste väl då handla om NUTID antar jag!! Att skriva att man upplever vädret som gör-varmt är en egen upplevelse som ingen kan kritisera egentligen.

MEN Phonta snälla, rent generellt, vi är inne i den "kalla årstiden" sedan november månad här i Isaan, där du refererar till, och det finns ingen värme att tala om alls känns det som.. Och några 45 grader vid denna tidpunkt, har jag aldrig ens hört talats om, vid denna tiden på året, under de sista 9 åren som jag vågar prata om.

Vi ALLA är överens om att denna vintern har varit riktigt go, och den har förlängts faktiskt tills nu och verkar fortsätta, då det blåser friskt över nejden, riktigt friska vindar. Så vi sitter och behöver inte ens ha fläkten på när vi umgås. Så jag vet inte var du har varit någonstans med sådan hetta. Här i Isaan är det i alla fall inte...[/QUO

Var god att läs hela tråden , vi diskuterade april ,maj, juni , då är det ibland helvetes varm i I isaan , nu är det Thaivinter , till och med i Pattya för tillfället med 25-28 grader för tillfället , jag vet hur årstiderna fungerar i Isaan

Vi ALLA är överens om att denna vintern har varit riktigt go, och den har förlängts faktiskt tills nu och verkar fortsätta, då det blåser friskt över nejden, riktigt friska vindar. Så vi sitter och behöver inte ens ha fläkten på när vi umgås. Så jag vet inte var du har varit någonstans med sådan hetta. Här i Isaan är det i alla fall inte...

Brist på läsförståelse måste vara största anl till att trådar ballar ur.
Extra urballat blir det när man som newdawn här dessutom klankar ner på personen vars inlägg han inte förstod.
Är ju helt klockrent för oss som förstår att Phonta inte pratade om nutid utan om det som diskuterats innan, dvs den varma perioden.

Brist på läsförståelse måste vara största anl till att trådar ballar ur.
Extra urballat blir det när man som newdawn här dessutom klankar ner på personen vars inlägg han inte förstod.
Är ju helt klockrent för oss som förstår att Phonta inte pratade om nutid utan om det som diskuterats innan, dvs den varma perioden.
Som neutral betraktare måste jag säga att du inte är dålig på att själv klanka ner på andra. Du är rent utav mästerlig på det.

Liknande trådar

A
Svar
3
Visningar
2 K
A

Tillbaka
Topp