Vill inte skapa otrivsel Phonta, men får jag gå i svaromål på detta ditt inlägg. Det skrevs tydligen igår, och måste väl då handla om NUTID antar jag!! Att skriva att man upplever vädret som gör-varmt är en egen upplevelse som ingen kan kritisera egentligen.
MEN Phonta snälla, rent generellt, vi är inne i den "kalla årstiden" sedan november månad här i Isaan, där du refererar till, och det finns ingen värme att tala om alls känns det som.. Och några 45 grader vid denna tidpunkt, har jag aldrig ens hört talats om, vid denna tiden på året, under de sista 9 åren som jag vågar prata om.
Vi ALLA är överens om att denna vintern har varit riktigt go, och den har förlängts faktiskt tills nu och verkar fortsätta, då det blåser friskt över nejden, riktigt friska vindar. Så vi sitter och behöver inte ens ha fläkten på när vi umgås. Så jag vet inte var du har varit någonstans med sådan hetta. Här i Isaan är det i alla fall inte...[/QUO
Var god att läs hela tråden , vi diskuterade april ,maj, juni , då är det ibland helvetes varm i I isaan , nu är det Thaivinter , till och med i Pattya för tillfället med 25-28 grader för tillfället , jag vet hur årstiderna fungerar i Isaan