Har ni som bor i Thailand sjukförsäkring?

Är ni som bor i Thailand har ni sjukförsäkring?

• Ja, full försäkring

Röster: 9 32.1%
  • Ja täcker viss del

Röster: 2 7.1%
  • Nej

Röster: 15 53.6%
  • Va varför då?

Röster: 2 7.1%

• Totala väljare
    28

Här lite bättre versio
Ingen vet allt men idag är det ar sorgligt att det är i mångt och mycket politiskt styrd forskning. Pengar får som som har rätt åsikt enligt dom som styr.
Vi får se om det blir en ändrigt till detta med den nya världsordningen. Man byter till populism. Hmmm jag lyssnar på dig och är skeptisk. :p

Många... men dom flesta går att härleda till hälsa och en god hälsa minskar kanske behovet av försäkring, i vissa ögon. Så en relation till trådens rubrik kan man nog finna.

Precis min tanke men det hjälper ju inte om du smäller med din MC ,, iofs så läker du bättre om du har en stark hälsa och en bra blodcirkulation , Såg just en äldre man som blivit påkörd av någon annan , hoppas han har en bra försäkring ...

Själv har jag både sjuk , olycksfall , stöld , rättsskydd ,ambulansflyg hem , mmmm . sjukförsäkringen utan gränsbelopp .
känns i plånboken när jag betalade , men känns skönt nu att jag har den tills den dagen jag landar hemma på Arlanda
;)

Själv har jag både sjuk , olycksfall , stöld , rättsskydd ,ambulansflyg hem , mmmm . sjukförsäkringen utan gränsbelopp .
känns i plånboken när jag betalade , men känns skönt nu att jag har den tills den dagen jag landar hemma på Arlanda
;)
Jag åker självfallet aldrig någonstans utan en giltig försäkring, det vore ju rena dårskapen. Fattar inte att det finns folk som chansar.

Jag åker självfallet aldrig någonstans utan en giltig försäkring, det vore ju rena dårskapen. Fattar inte att det finns folk som chansar.

Vet fler här nere som ingen har Svenskar som bor härnere som är helt utan ,, de har inga slantar till detta helt enkelt ..

Har nån hört detta om Smålänningen som sålde smöret och tappade pengarna , man kan ta en Lao kao i stället så känns ju detta med försäkring inte så viktigt längre :rolleyes:

Fullförsäkrad, och kostar 0:-

Och det allmänna sjukhuset gäller för dig, men inga problem jag anvämnder det ofta också, men att sitta där och kolla bland 200 människor i kö, att sitta där och vänta på medicin i nästan 5 timmar... Kul kul kul

Men är du med på fruns grej där så är ju det kanon ju.. lite avundsjuk..

Och det allmänna sjukhuset gäller för dig, men inga problem jag anvämnder det ofta också, men att sitta där och kolla bland 200 människor i kö, att sitta där och vänta på medicin i nästan 5 timmar... Kul kul kul

Men är du med på fruns grej där så är ju det kanon ju.. lite avundsjuk..
Snackade med en gubbe från Tyskland som bor i Villan här , hans käring är statanställd lärare ,de är gifta i Thailand på Amphor , men inte fn har han nåt försäkring genom hennes anställning ,, måste vara når som Isaan har men inte Chonburi
Dessutom tog jag upp detta med en kompis från Luxemburg , de bor i själva Khon Kaen , hans fru är lärare ,han har inte heller nån föräkring genom hennes jobb ......Märkligt detta , men Thailand är ju Thailand ,man slutar aldrig att förundra sig ,, men och andra sidan , att sitta på att allmänt sjukhus vill jag inte , och absolut inte bli inlagd på allmänn sal , nej fy fn , då betalar jag hellre .
Dessutom en massa kvackare till läkare med urgamla medikament , de använder 20 år gamla mediciner som ar avförda i västvärden , dock inte BKK Hospital , de är grymt vassa ,var där med gumman en sväng ,kostar det så smakar det , och det är verkligen fullservice , egen sköterska som sköter om en .jo jag tackar jag

Senast redigerad av en moderator:
Snackade med en gubbe från Tyskland som bor i Villan här , hans käring är statanställd lärare ,de är gifta i Thailand på Amphor , men inte fn har han nåt försäkring genom hennes anställning ,, måste vara når som Isaan har men inte Chonburi
Dessutom tog jag upp detta med en jompis från Luxemburg , de bor i själva Khon Kaen , hans fru är lärare ,han har inte heller nån föräkring genom hennes jobb ......Märkligt detta , men Thailand är ju Thailand ,man slutar aldrig att förundra sig ,, men och andra sidan , att sitta på att allmänt sjukhus vill jag inte , och absolut inte bli inlagd på allmänn sal , nej fy fn , då betalar jag hellre .
Dessutom en massa kvackare till läkare med urgamla medikament , de använder 20 år gamla mediciner som ar avförda i västvärden , dock inte BKK Hospital , de är grymt vassa ,var där med gumman en sväng ,kostar det så smakar det , och det är verkligen fullservice , egen sköterska som sköter om en .jo jag tackar jag

Jag tror nog när du pratar med dina vänner att dom kanske inte har speciellt bra kläm på läget bara Phonta.. Är hon lärarinna, så har han som make och hennes barn och föräldrar rätt till gratis sjukvård på det allmänna sjukhuset, icke det privata..

Kanske dessa gubbar inte vet läget bara...

Eller kanske inte vill veta , de har väl som jag varit och kikat på ett antal allmänna sjukhus ,, riktiga slakhus , Toaletter som luktar som en gammal pissoar , köer på massor med timmar , städning som är obefintlig mm mm Ett sjukhus som tillex Chon Buri sjukhus skulle stängas omedelbart i vilket västland som helst ... helt vidrigt snuskigt ....

Eller kanske inte vill veta , de har väl som jag varit och kikat på ett antal allmänna sjukhus ,, riktiga slakhus , Toaletter som luktar som en gammal pissoar , köer på massor med timmar , städning som är obefintlig mm mm Ett sjukhus som tillex Chon Buri sjukhus skulle stängas omedelbart i vilket västland som helst ... helt vidrigt snuskigt ....
Varför besöker du slakthus när du har så bra privat försäkring?

Kan ju vara så att Phonta hälsat på någon som varit inlagd. Själv har jag hälsat på Thai som legat inne på allmänna sjukhuset i Rayong och slakthus är rätt ord, har du tur kommer du ut annars självdör du, skitigt och folk ligger i salar, ingen aircondition...nä fruktansvärt.

Själv har jag förbjudit min fru och döttrar att överhuvudtaget använda sig av detta om de skulle behöva, utan Bangkok Hospital kanon som Phonta säger!

Kan ju vara så att Phonta hälsat på någon som varit inlagd. Själv har jag hälsat på Thai som legat inne på allmänna sjukhuset i Rayong och slakthus är rätt ord, har du tur kommer du ut annars självdör du, skitigt och folk ligger i salar, ingen aircondition...nä fruktansvärt.

Själv har jag förbjudit min fru och döttrar att överhuvudtaget använda sig av detta om de skulle behöva, utan Bangkok Hospital kanon som Phonta säger!

SÖS akuten är ingen höjdare heller, inte fullt så illa men det känns "gammalt":(. Har jag råd så väljer jag nog Bangkok Hospital i Khorat för vilken åkomma som helst. Vi fick ju ett barn i november som föddes där, ca: 50.000 bath inkl. förkontroller, efterkontroller och en jävla massa vitaminer och kosttillskott, till och med olivolja :D mot skorv i hårbotten som är vanligt på småbarn. Får nog säga prisvärt. Riktigt trevlig miljö, massor av personal, vården verkar kanon men jag är egentligen inte kompetent att bedöma den.:oops:

Kolhydrater är inte "viktiga". Det är dessutom en myt att hjärnan måste få kolhydrater tillfört utifrån. Levern ser till att blodsockret är på rätt nivå även om du inte äter en endaste kolhydrat.

Frågan är dessutom vad som menas med "lagom"? Det skulle lika gärna kunna vara 0,1% kolhydrater och resten fett och proteiner som den förlegade "tallriksmodellen".

PS. "Socker" (sackaros), det som vi tar i kaffet, är rent kemiskt en kombination av en fruktos- och en glukosmolekyl. Det finns goda argument för att åtminstone dra ned på fruktosen för de som inte kör hårt med uthållighetsträning.

(Glukos är samma sak som druvsocker. Kolhydrater spjälkas i mun, mage och tarmar främst till glukos, som är den kolhydrat som är enklast för de flesta djur att använda som energikälla. Glukos kan sparas genom att omvandlas till glykogen och förbränns genom främst glykolys och citronsyracykeln)

Bra inlägg, tack!

Förbjudit, hur lätt är det att förbjuda en thailändare att gå till sitt egna sjukhus, och på det lägga pengar som dom absolut inte har.. Eller har du vunnit på lotteriet nyss eller??
:wai::wai::wai::wai:

Jag skrev att jag var där med frugan , jag själv skulle aldrig om jag kan slippa ta risken att bli såå djäklä felmedicinerad som frugan blev på tre av Chonburis största allmänna sjukhus ..

Liknande trådar

A
Svar
3
Visningar
2 K
A

Tillbaka
Topp