Rösta på ditt favoritflygbolag mellan Sverige och Thailand

Rösta på ditt favoritflygbolag mellan Sverige och Thailand?

• Emirates

Röster: 4 5.3%
  • Norwegian

Röster: 20 26.3%
  • Thai

Röster: 33 43.4%
  • Finnair

Röster: 15 19.7%
  • Air Berlin

Röster: 0 0.0%
  • Malaysian Airlines

• Air China

• Lufthansa

Röster: 2 2.6%
  • British Airways

• Övrigt

Röster: 2 2.6%

• Totala väljare
    76

Air France kundservicen är ju helt hopplösa att ha att göra med.

Skickade ett e-mail där jag skrev att min bank kommer ta kontakt med dom, tog reply på tidigare mail med mitt referansnummer för ärendet.

Detta var sista svaret jag fick nu av nån Fransk.

Thank you for contacting Air France

Thank you for letting us know.

We look forward to welcoming you on board.

Yours sincerely,

Marie-Claire

Kommer just från en flygresa från Indien, och nödutgångsplatserna var tomma, det påtalades flera gånger i högtalarna att dom var reserverade för de som betalat för premium och det var inte tillåtet att sätta sig där efter ”boarding completed” De med ekonomi kunde byta inom ekonomidelen.
Likadant med rad 1-5 som var premium med extra benutrymme.

Det är en affärside att sälja dessa dyrare numera.

Har sett detta själv , samt av en kapten på Norwegian jag känner fått reda på att personalen på bla Thai Air och ofta på Norwegian bokar sina polare/bekanta där

Airbus 350 var ett bra plan, lika tyst som storebror A380.
Singapore Airlines är ett bolag som ligger i den höga klassen tillsammans med Etihad, Qatar och Emirates.
Bra mat för att vara ekonomi dessutom.
Filmerna var inte i min smak, mest anpassat för asiatiska resenärer.

Dom var väldigt noga med vägning av allt bagage och bara en kabinväska plus en mindre för en laptop.
Något som kommer mer och mer är vägning av kabinbagage och bara en är tillåten, samma i Dubai senast i juni.

Kontroll både vid incheckning och vid gate.

Jodet kommer mer och mer , 300 passagerare och 3 kilo övervikt på varje , Kostar samt en fråga om flygsäkerhet , förstår dem absolut , jag väger alltid hemma så vet jag att det inte blir problem , tycker Norwegian är bäst om jag skall ha extra baggage , billigt som fn att ta en extra väska eller annan sportutrustning , Att betala under 500kr för en låda med ett RC flyg i 2,20cm X70x60 cm tycker jag är grymt billigt :thumbsup:
Annars suger Norwegian med sin lång flygtid , då tar jag hellre Finnair och en mellanlandning i Helsinki

Men fortfarande , vad tittar man på när man "Rankar" ? Service på kärrorna , eller hur sexiga flygvärdinnorna är alt hur mycket gratissprit man får , det sistnämda skiter jag i lol;) Finns det något snyggt att vila ögonen på samt ett bra säkerhetstänkande ,då är det topp anser jag personligen

Men fortfarande , vad tittar man på när man "Rankar" ? Service på kärrorna , eller hur sexiga flygvärdinnorna är alt hur mycket gratissprit man får , det sistnämda skiter jag i lol;) Finns det något snyggt att vila ögonen på samt ett bra säkerhetstänkande ,då är det topp anser jag personligen
Jag vill sitta bra, lite komedi tv-serier att kolla på till maten, ätbar mat, bra service på land och ombord, bra tv-skärm.

Jag har varit med i en sån utfrågning en gång efter en resa, jag blev kontaktad via email om att delta om jag ville.
Det gällde en specifik resa man gjort.
Det var frågor från om att ge betyg av incheckning, kabinpersonalens språkfärdigheter, tidsåtgång för servering mm.
Jag tror det tog nära en timma att göra den, så det var massor av frågor.
Minns inte om det fanns någon fråga om utseende på flygvärdinnorna eller mängden gratissprit men tvivlar de fanns med.

Jag har varit med i en sån utfrågning en gång efter en resa, jag blev kontaktad via email om att delta om jag ville.
Det gällde en specifik resa man gjort.
Det var frågor från om att ge betyg av incheckning, kabinpersonalens språkfärdigheter, tidsåtgång för servering mm.
Jag tror det tog nära en timma att göra den, så det var massor av frågor.
Minns inte om det fanns någon fråga om utseende på flygvärdinnorna eller mängden gratissprit men tvivlar de fanns med.

Kanske Thai Airways, själv fick jag en fråga från dem om jag ville fylla i och som du säger en jävla massa frågor men inget om vackra flickor eller gratis sprit:D

Ett bra inslag av service är när kabinpersonalen är av många olika nationaliteter så man täcker upp nationaliteterna av de resande.
Sist jag åkte med Emirates i juni, så var dom från 12 olika länder ombord och behärskade 18 språk. En bra och värdefull detalj på deras uniform var en liten lands-flagga fastsydd så man såg vem man skulle fråga om man inte behärskade engelska.
Annat jag värdesätter är att man förstår vad som sägs från cockpit samt uppdaterad information på skärmen om transfer om man ska vidare som gate-nummer och terminal.

Har egentligen inga speciella krav men det är klart Air Mali kanske inte blir förstavalet direkt.:D

Alla har vi olika önskemål samt hur och efter vad man rankar ett flygbolag :angel: Jag kikar på ordning , städning av kärran , tider för avgång , men det kan alltid vara andra än bolaget som ställer till med förseningar ,, jag bedömer piloternas förmåga att undvika flyga genom turbulens samt förmåga att förutse turbulens, handlar om användande flygradar samt att ta till sig info från trafikledning, finns massor av olika parametrar som jag ser mer till än maten samt språkkunskaper .Har en hyfsat bra koll på vad det handlar ,dels genom mitt intresse för flyg samt en iofs ganska ålderstigen flyg mekanikerutbildning , men när det gäller service på kärror samt personalens koll så ser man ganska mycket om det slarvas eller om man som Finnair följer reglementet till punkt och pricka .. Precis som bla. Berra och Jonas måste göra i sin tjänst.... Fartyg på vatten eller i luften , ingen större skillnad i noggrannhet , regler och kontroller skall följas och checklister skall inte ligga oanvända .... Detta vet jag Thai Air har fått duktigt på skallen för, det var ju då iofs. fraktflyg , men det handlar om ledningsfrågor samt uppföljning av upptäckta brister ,, så NEJ tack .
Thai Air suger ...........:(

Är det någon här på forumet som har flugit med EVA Air?
Nej, men dom har inte haft några passande rutter för mig heller.
Har sett bra priser men för många byten och lång flygtid.
Bolaget från Taiwan har endast Amsterdam, London, Wien och Paris i Europa och sen blir det ett byte på Taiwan för en resa till Bangkok eller Manila.

Liknande trådar

Tillbaka
Topp