Svenska dödsfall i Thailand ökar stadigt

Jag pratade med prästen i svenska kyrkan i Bangkok 2007 och han sa att minst varje vecka är det någon svensk som har dött som de assisterar med (om anhöriga, thai myndigheter eller ambassaden begär hjälp med). De hjälpte oftast till att kontakta anhöriga, ta hand om de som blev lämnade och utförde i bland begravningsgudstjänst.

Oftast sa han var det ensamma som alkoholen tagit livet på, men mycket olyckor och självmord. Oftast är det de mer fast boende som råkar ut för detta inte så ofta turister (i varje fall som de assisterade).

Han tyckte det var sorgligt med så mycket dödsfall och mörka historier. Nästan halva hans tid gick åt till detta med ambassadpersonal.

Ja det är för djävligt , många som trots att det bara är mstenbordsskrönor blir barskrapade ,om det beror på Thaibrudsvlåsning eller vet ju dom som förnekar fakta , själv mord ...vete fan om jag inte är för feg eller kanske för djävla envis för att ge upp . Just nu är jag skitsur för man hela tiden blir lurad av internetbolagen...
Vid två tillfällem har det uppe hos Svenska ambassaden suttit någon Svensk som har råkat illa ut , har pratat med dem vid båda tillfällena . Sista gången erbjöd jag mig att stå för en enkel till Sverige , men då hade en syster sagt att hon skulle skicka stålar , En riktigt trevlig kille (som jag kunde se ) som blivit robbad av en tjej på ett hotellrum ..Svenska Ambassaden ger dig ingenting kan jag säga , Sverige har inga slantar åt strandsatta Svenskar ,bara slantar åt migranter...

Det beror kanske på att det är ett större antal svenskar än norrmän reser till Thailand? Någon moppe körning kommer det aldrig bli för min del men man skall iofs dö av något.
Det ska du inte vara orolig för Berra, gör bara inte som EV skriver dvs
"det är viktig att vara försiktig när man kör moppe och dricka många
öl ." det skall man inte göra ....................

Det ska du inte vara orolig för Berra, gör bara inte som EV skriver dvs
"det är viktig att vara försiktig när man kör moppe och dricka många
öl ."
det skall man inte göra ....................
Som sagt öl dricker jag inte och inte starksprit heller, bara ett glas rödvin ibland. Men det blir ingen moppe trots det. Även om man själv är nykter så är det gott om fyllskallar därute i trafiken så man lever farligt.

Som sagt öl dricker jag inte och inte starksprit heller, bara ett glas rödvin ibland. Men det blir ingen moppe trots det. Även om man själv är nykter så är det gott om fyllskallar därute i trafiken så man lever farligt.
Så resonerade jag med första månaderna, men hur har du tänkt ta dig runt uppe i Isaan om du inte vågar köra fordon? Direkt jag hamna där uppe började jag köra moppe, annars hade jag ju aldrig kommit någonstans utan frugan varit total beroende..
Sen ville jag inte köra när jag flytta tillbaks hit ner tyckte jag kunde ta taxi, funkade sålänge man bodde några hundra meter från bath taxin ;) nu kör jag dagligen nästan.

Trafiken är inte så hemsk när man väl börjat köra, jobbiga jag tyckte i början var inte själva trafiken utan att man många gånger helst där uppe var tvungen att köra ut i halva körfältet innan man såg åt sidorna var ju inte mycket till trottoarer i Lomsak iallafall. ;)

Bil kör jag om jag måste, kommer naturligtvis att fixa thai körkort. Man sitter betydligt säkrare i en bil så jag kommer att klara mig.

Själv känner jag mig säkrare om jag kör, vill inte lämna mitt liv i en thais händer eller körsätt. Moppe kan jag tänka mig korta sträcker eller i en by, men hjälm, men utan dödlig trafik ... annars bil modell större!

Själv känner jag mig säkrare om jag kör, vill inte lämna mitt liv i en thais händer eller körsätt. Moppe kan jag tänka mig korta sträcker eller i en by, men hjälm, men utan dödlig trafik ... annars bil modell större!
Usch vad dåligt min fru kör, nästan så jag tagit över i bakfyllan och kört, jag hade varit 1000 gånger säkrare än henne då ;) Men det gäller på stora vägar där hon bromsar för att köra om, eller bromsar för att göra en påfartskörning.
I Pattaya är det inga större problem för henne för där är det så inpackat så bara följa baksuget. ;)

Senast redigerad av en moderator:
Ibland har jag bara funderat på att hoppa över min bakfylleregel, men jag sitter som en trafikskolelärare då så störande är jag.

Ibland har jag bara funderat på att hoppa över min bakfylleregel, men jag sitter som en trafikskolelärare då så störande är jag.
Tur att inte min fru kör :) så jag dricker inte så mycket kvällen innan heller :) Svärfar kör ganska bra, men litar ändå inte ... jag vill ha kontrollen och veta vilket håll man ska väja åt ifall det inte fungerar åt annat håll och gärna bra marginal!

Usch vad dåligt min fru kör, nästan så jag tagit över i bakfyllan och kört, jag hade varit 1000 gånger säkrare än henne då ;) Men det gäller på stora vägar där hon bromsar för att köra om, eller bromsar för att göra en påfartskörning.
I Pattaya är det inga större problem för henne för där är det så inpackat så bara följa baksuget. ;)

Hon kör troligen med en fot på gasen, och den andra på bromsen,om det är så att du har en automat,vilket jag förmodar.
Ta bort detta beteende,kolla henne då hon kör innan du tar upp det.
Ser ofta att man ligger och gasar samt bromsar samtidigt,väldigt frustrerande då man ligger bakom.

Hon kör troligen med en fot på gasen, och den andra på bromsen,om det är så att du har en automat,vilket jag förmodar.
Ser ofta att man ligger och gasar samt bromsar samtidigt,väldigt frustrerande då man ligger bakom.
Har man automat är det en fot som gäller inte två ...

Nope hon har inte det beteendet, exet hade det hon är bara orolig och ingen god förare än.

Min fru tog körkortet i pattaya , en körskola i en vecka , 3 timmar körning varje dag samt teorilektioner varje dag sen uppkörning dag 8 samt tillhörande teoriprov på 70 st kryssfrågor .. Hon är idag en riktigt hyfsad bilförare , dock så tror ju Thai att dem kan allt så det kan ju även hon ....;)
Intensivträning är bra för Thai då deras minne sviker efter ett par dagar :)
OBS hon har lärt sig en fot ,den andra skall inte vara med i körningen .. Ca 30 timmar med mig innan körskolan ...

Min fru tog körkortet i pattaya , en körskola i en vecka , 3 timmar körning varje dag samt teorilektioner varje dag sen uppkörning dag 8 samt tillhörande teoriprov på 70 st kryssfrågor .. Hon är idag en riktigt hyfsad bilförare , dock så tror ju Thai att dem kan allt så det kan ju även hon ....;)
Intensivträning är bra för Thai då deras minne sviker efter ett par dagar :)
OBS hon har lärt sig en fot ,den andra skall inte vara med i körningen .. Ca 30 timmar med mig innan körskolan ...
Kan lova att min fru tror absolut inte hon kan allt.
Sist kunde jag ju inte köra men hon gnäller varannan minut då låter det så här, "You can drive now", "you man you should drive" "no women have to drive", "can you help me".

Det är inte bara svenskar som har problem i Thailand .
Flera sjuke norrmän man bör ta från dom passet och nektes resa till Thailand .
På Bangkok Pattaya Hospital blir det flera tusen norrmän i löpet av ett år .
dom flesta med närve problem och alkohol problem och det som följer med .

www.tv2.no/a/7723148/

P1050693.JPG

Det är inte bara svenskar som har problem i Thailand .
Flera sjuke norrmän man bör ta från dom passet och nektes resa till Thailand .
På Bangkok Pattaya Hospital blir det flera tusen norrmän i löpet av ett år .
dom flesta med närve problem och alkohol problem och det som följer med .

www.tv2.no/a/7723148/

P1050693.JPG

Förstår det, ser man en Norrman så är han för det mesta full.Finns inga i Th som super som dom.Har under alla dessa år, sett mer än enstaka som inte dricker annat än ÖL eller grogg.
En del är så alkoholskadade, så de skriver ut sig själva, från sjukhuset,för att abstinensen styr deras hjärna.Trots att dom har så stora cirkulationsproblem, i fötterna att dom ser ut som om dom var elefanter.
Det är nu inget påhopp, på dom "gutter" som sköter sig, men dom är lätträknade.

Tyvärr ingen större skillnad på Svenskar Engelsmän samt Tyskar mm , Thailand är tyvärr alkisarnas paradis, jag brukar säga till folk i Sverige som så,"Har du minsta problem med alkoholen i Sverige ,så ge f*n i Thailand " Billigt och lättåtkomligt .. Jag känner inte många i Pattis som inte har alkoholproblem , finns väl kanske max fyra av de jag känner som inte har fallit för frestelsen , Långeman är en av dessa , all heder för Er som klarar grupptrycket , man har inte många polare om man inte tillhör alkisgänget , mem jag kan vara utan desa jobbiga människor

ang körning, tvinga henne att köra långa sträckor, som sagt inne i stan lär hon sig inte rätt teknik. Nu kör min tant lätt udon-pattaya själv eller vart som helst. Jag satt som jonas och påpekade alla fel hela tiden tills det blev bra, och det tog något år.

Liknande trådar

A
Svar
12
Visningar
961
anonymous
A

Tillbaka
Topp