Jag vet, att det finns en annan tråd om "Flyg och övriga transporter i Coronatider", men jag anser, att Thai Airways (Thai) behöver en egen tråd, då dom problem, som bolaget har nu, är annorlunda än problem hos andra flygbolag. Man har ju i åretal flygit med förlust, och coronakrisen är bara droppen.....
Det spekuleras i, att Thai kommer att flyga utenriks ganska snart, men jag tycker inte, att det låter sannolikt.
Thai har lämnat in ansökan om"rehabilitation" vid Central Bankruptcy Court i Bangkok, och första möte i fallet blir 17. Augusti.
Innan dess finns risken, att flygplan från Thai beslagtas, om dom landar i t.ex. Europa, p.g.a. obetalda skulder.
Vidare har thailändska regeringen ju inte kommit ut med, vilka utlänningar man önskar ta emot eller när man vill ta emot dom.
Mera följer......
P.S. Själv hoppas jag, som kund hos Thai, att dom klarar av problemen.
Det spekuleras i, att Thai kommer att flyga utenriks ganska snart, men jag tycker inte, att det låter sannolikt.
Thai har lämnat in ansökan om"rehabilitation" vid Central Bankruptcy Court i Bangkok, och första möte i fallet blir 17. Augusti.
Innan dess finns risken, att flygplan från Thai beslagtas, om dom landar i t.ex. Europa, p.g.a. obetalda skulder.
Vidare har thailändska regeringen ju inte kommit ut med, vilka utlänningar man önskar ta emot eller när man vill ta emot dom.
Mera följer......
P.S. Själv hoppas jag, som kund hos Thai, att dom klarar av problemen.
Senast ändrad: