Sälja vårat hus på Koh Phangan

 
Hej, vi har ett strandhus på Koh Phangan som vi gärna vill sälja: https://www.agoda.com/sv-se/villa-angelina/hotel/koh-phangan-th.html
Jag undrar om någon vet någon bra skandinavisk mäklarfirma som kan ta sig an huset i den här delen av landet? All info jag kan få är mycket uppskattad. Under Covid har det bara stått tomt men nu när det (?) öppnar upp igen så kanske vi kan lyckas sälja det. Hör gärna av er om ni vet nåt eller om ni vet någon som kan vara intresserad! Huset ligger på stranden, har 3 våningar, 2 bad, 2 sovrum, stor balkong och pool med utsikt över havet. På hyran av tomten kvartstår 13 år. Pris på huset vet jag inte alls vad vi kan få eller vad det är värt, skulle gärna få ett uppskattat pris också.

Med vänlig hälsning Henrik
Hej

Lycka till med försäljningen, även om ni inte äger marken så borde det ju finnas intressenter, allt hänger ju oftast på priset och ni kanske inte gav så mycket heller.

Mvh isan lover
 
Hej

Lycka till med försäljningen, även om ni inte äger marken så borde det ju finnas intressenter, allt hänger ju oftast på priset och ni kanske inte gav så mycket heller.

Mvh isan lover
Beror på om lagen kommer ikapp, här rivs även nu vid pratumnak soi 5, hotell byggt vid vattenlinningen, inte tillåtet, byggdes under thaksin korruptionen, rivs idag.. no pardon...
 
Även condot som byggts vid bali hai börjar rivas nu, dom byggde utöver deras tillstånd och hade inte följt säkerhetsregler gällande säkerhet och brand.
Vet många svär men det hade faktist hänt samma i Sverige, följ bygglagarna, dom har inte gjort det..
I Sverige hade man nog dock inte få kommit så långt i bygget, uppdagades ju när militären tog över.
 
Beror på om lagen kommer ikapp, här rivs även nu vid pratumnak soi 5, hotell byggt vid vattenlinningen, inte tillåtet, byggdes under thaksin korruptionen, rivs idag.. no pardon...
Hej

Förlåt att jag skrattar lite åt din politiska twist, du känner väl till att Thailand var betydligt mindre korrupt på den tiden än nu, korruptionen ökade rejält vid kuppen 2006 och ökade ytterligare när Yingluck kuppades bort 2014.

Bygga lite var man ville och bryta mot regler och lagar via korruption kunde man naturligtvis långt innan Thaksin föddes, det går nog bra nu också om du stöder Prutten.

Mvh isan lover
 
Hur fan kn du onska en svindlare lycka till med forsaljningen av olagligt hus i for honom ett frammande land,, sy in den fan pa livstid i stallet
Hej

Jag tar för givet att dom har gått in i det här i god tro och jag hoppas att dom kan få igen det mesta av det dom har satsat, det finns ju gott om resorter, restauranger och hus m.m längs kusterna, i nationalparker och andra fredade områden mer eller mindre överallt i landet.

Mvh isan lover
 
Hej

Förlåt att jag skrattar lite åt din politiska twist, du känner väl till att Thailand var betydligt mindre korrupt på den tiden än nu, korruptionen ökade rejält vid kuppen 2006 och ökade ytterligare när Yingluck kuppades bort 2014.

Bygga lite var man ville och bryta mot regler och lagar via korruption kunde man naturligtvis långt innan Thaksin föddes, det går nog bra nu också om du stöder Prutten.

Mvh isan lover
Dety var ingen politisk tvist, det var fakta, många ställen som fått rivas efter det pga byggts på strand, idag är väl hela kozy beach cleared..här nere, ser rätt bra ut idag faktist och man blir inte rånad när man drar till stranden.
 
Dock cyklat ner till ställe hotellet där @Samet bodde i naklua, och där ryker dom nog om någon anmäler, mycket på Naklua som är strandnära.
Beror på vem som anmäler och hur går vidare men här har ju skett en hel del på 11 år....
 
Själv gillar jag inte stänga ner, förbjuda hotellen tro dom har privat strand en sak men inget förbud.
Jag bor ju inte tex på dom hotellen men cyklar ner, parkerar cykeln och går ner och sätter mig och njuter lite...
 
Dety var ingen politisk tvist, det var fakta, många ställen som fått rivas efter det pga byggts på strand, idag är väl hela kozy beach cleared..här nere, ser rätt bra ut idag faktist och man blir inte rånad när man drar till stranden.
Hej

Jo alla vet nog redan att det i ditt Pattaya har stora förhoppningar inträffat efter kuppen som du tillskriver diktatorn och diktaturen, men i dom internationella korruptions undersökningarna är utvecklingen den motsatta.

Så man ska nog inte dra för långtgående slutsatser rörande ett helt land av det man kan se och uppleva som individ på en plats.

Mvh isan lover
 
Hej

Jo alla vet nog redan att det i ditt Pattaya har stora förhoppningar inträffat efter kuppen som du tillskriver diktatorn och diktaturen, men i dom internationella korruptions undersökningarna är utvecklingen den motsatta.

Så man ska nog inte dra för långtgående slutsatser rörande ett helt land av det man kan se och uppleva som individ på en plats.

Mvh isan lover
Nu lever jag ju inte som en individ på en plats, vart i isaan flera veckor sen jag kom hem från pandemin, jag bor heller inte i turistort, dock har jag en condo i Pattaya men den bor vi inte i och tar inte rikt märke från den.
Jag bor i en industri stad, område, 10km från Pattaya och 90 km från Bangkok...
 
Nu lever jag ju inte som en individ på en plats, vart i isaan flera veckor sen jag kom hem från pandemin, jag bor heller inte i turistort, dock har jag en condo i Pattaya men den bor vi inte i och tar inte rikt märke från den.
Jag bor i en industri stad, område, 10km från Pattaya och 90 km från Bangkok...
Hej

Men ändå lyckas du inte upptäcka den endemiska korruptionen som Thailand är mer eller mindre synonym med.

Själv har jag större tilltro till dom internationella undersökningar som utförs och dom korruptionsindex som presenteras, men det är ju kul att Prutten har en som är nöjd med hans nollvision mot korruption, en annan som är nöjd är nog ”klocmannen” och Vice PM General Prawit, han slapp ju straff för dom pengar han lade beslag på när statyparken byggdes utanför Hua Hin, när han ertappades lämnade han ju tillbaka dom miljoner han hade stulit och då fanns det ju inte längre något brott enligt Prutten.

Mvh isan lover
 
Hej

Men ändå lyckas du inte upptäcka den endemiska korruptionen som Thailand är mer eller mindre synonym med.

Själv har jag större tilltro till dom internationella undersökningar som utförs och dom korruptionsindex som presenteras, men det är ju kul att Prutten har en som är nöjd med hans nollvision mot korruption, en annan som är nöjd är nog ”klocmannen” och Vice PM General Prawit, han slapp ju straff för dom pengar han lade beslag på när statyparken byggdes utanför Hua Hin, när han ertappades lämnade han ju tillbaka dom miljoner han hade stulit och då fanns det ju inte längre något brott enligt Prutten.

Mvh isan lover


Tänk om även Thaksin kunde betala tillbaka allt han stulit från folket, då hade Thailand vunnit högsta vinsten.

/ SatanG
 
 

Liknande trådar

A
Svar
0
Visningar
1 K
A
T
Svar
72
Visningar
15 K
A
A
Svar
88
Visningar
13 K
R
A
Svar
3
Visningar
3 K
anonymous
A
A
Svar
6
Visningar
3 K
Anonymius
A
 
Tillbaka
Topp