Sälja vårat hus på Koh Phangan

 
Tänk om även Thaksin kunde betala tillbaka allt han stulit från folket, då hade Thailand vunnit högsta vinsten.

/ SatanG
Hej

Det är åtminstone något som domstolarna i landet inte har kunnat leda i bevis, inte ens efter två militärkupper och efter att Generalerna bytte ut hela Högsta Domstolen så har inte något som ens är i närheten av det du påstår bevisats.

Mvh isan lover
 
Hej

Det är åtminstone något som domstolarna i landet inte har kunnat leda i bevis, inte ens efter två militärkupper och efter att Generalerna bytte ut hela Högsta Domstolen så har inte något som ens är i närheten av det du påstår bevisats.

Mvh isan lover
Publicera gärna besluten från domstolen och utredningar.

Fast det är svårt att döma personer som inte dyker upp till förhör.
Jag tror att åtalen är vilande och återupptas när han är hemma igen.
 
Publicera gärna besluten från domstolen och utredningar.

Fast det är svårt att döma personer som inte dyker upp till förhör.
Jag tror att åtalen är vilande och återupptas när han är hemma igen.
Hej

Du vet lika väl som jag att det enda som har letts i bevis är mer eller mindre på gränsen till bagatellartade brott.

Det är ju betydligt lättare om man är General i Pruttens Regim, då kan man bara lämna tillbaks dom miljoner man stal efter att man har blivit avslöjad, så finns det inte längre något brott att utreda enligt Prutten.

Mvh isan lover
 
Hej

Du vet lika väl som jag att det enda som har letts i bevis är mer eller mindre på gränsen till bagatellartade brott.

Det är ju betydligt lättare om man är General i Pruttens Regim, då kan man bara lämna tillbaks dom miljoner man stal efter att man har blivit avslöjad, så finns det inte längre något brott att utreda enligt Prutten.

Mvh isan lover
Du vet lika väl som jag att du bara hittar på.

Bagateller att ändra lagar för att göra personliga affärer med staten som långivare och finansiär.

Det var många miljarder och inte någon miljon.
 
Du vet lika väl som jag att du bara hittar på.

Bagateller att ändra lagar för att göra personliga affärer med staten som långivare och finansiär.

Det var många miljarder och inte någon miljon.
Hej

Ja du får väl delge Militärregimen dina bevis, dom skulle säkert ta emot dom med öppna armar.

Mvh isan lover
 
Hej

Ja du får väl delge Militärregimen dina bevis, dom skulle säkert ta emot dom med öppna armar.

Mvh isan lover
Nu är jag inte den skurkens åklagare, men jag hoppas att han vinner valet i år och får amnesti så thailändare själva får ta hand om kräket.

Det verkar ju vara öppet mål nu.
Sätt skumpa på kylning och fira segern.

Du lär inte övertyga någon svensk om hans bagateller som PM.
 
Nu är jag inte den skurkens åklagare, men jag hoppas att han vinner valet i år och får amnesti så thailändare själva får ta hand om kräket.

Det verkar ju vara öppet mål nu.
Sätt skumpa på kylning och fira segern.

Du lär inte övertyga någon svensk om hans bagateller som PM.
Hej

Nej menar du med Svenska anhängare av militärkupper diktatur så har du säkert rätt, men det finns ju gott om Svenskar som föredrar demokrati och folkvalda regeringar också.

Mvh isan lover
 
Folkvalt styre där folket röstar efter vem som betalade bäst....
Nu är det olagligt ge pengar i valkampanj, så frugan tyckte det var meningslöst åka till byn och rösta får ju inga pengar.
Var bättre förr när man fick muta eller!!!
 
Hej

Nej menar du med Svenska anhängare av militärkupper diktatur så har du säkert rätt, men det finns ju gott om Svenskar som föredrar demokrati och folkvalda regeringar också.

Mvh isan lover
Absolut i Sverige.
Vad som händer i Asien bryr sig få om.

Vad är dina åsikter om Indien, Pakistan, Malaysia och Indonesien.
Fina demokratiska länder.
 
Absolut i Sverige.
Vad som händer i Asien bryr sig få om.

Vad är dina åsikter om Indien, Pakistan, Malaysia och Indonesien.
Fina demokratiska länder.
Hej

Det finns mycket man kan kritisera runtomkring i världen, men mitt engagemang ligger i första hand hos Thailändarna och det är välinte så konstigt efter 35 års resor just dit.

Mvh isan lover
 
Hej

Det finns mycket man kan kritisera runtomkring i världen, men mitt engagemang ligger i första hand hos Thailändarna och det är välinte så konstigt efter 35 års resor just dit.

Mvh isan lover
Ja, du är trots allt forumets största kritiker av Thailand ändå.
I alla fall att posta negativa nyheter.

Ska man välja bland dåliga asiatiska länder rankar jag Malaysia högst.
Väldigt imponerad av infrastruktur, vänlighet och bästa maten.
 
Ja, du är trots allt forumets största kritiker av Thailand ändå.
I alla fall att posta negativa nyheter.

Ska man välja bland dåliga asiatiska länder rankar jag Malaysia högst.
Väldigt imponerad av infrastruktur, vänlighet och bästa maten.
Hej

Delar inte alls din uppfattning, min kärlek till Thailand och människorna där består efter alla år, men jag har förlängesedan passerat det stadie när man bara ser det positiva, visst kan man välja att blunda och titta bort när det är något negativt men det är absolut inte min grej. Jag vill både se, höra, ta del av och förmedla både det positiva och det negativa.

Mvh isan lover
 
Ja, du är trots allt forumets största kritiker av Thailand ändå.
I alla fall att posta negativa nyheter.

Ska man välja bland dåliga asiatiska länder rankar jag Malaysia högst.
Väldigt imponerad av infrastruktur, vänlighet och bästa maten.
Sålänge man inte är hbqt, lever utomäktenskapligt i dom delar av Malaysia som drivs av Sharia lagar och spöstraff.
Var fint i Malaysia men inte så förtjust i sharialagar, Singapore av envåldshärskarstaterna här nere ser jag som bra alternativ för västerlänningar...
Skulle jag finna ett jobb där hade jag lätt tagit med familjen...
 
Sålänge man inte är hbqt, lever utomäktenskapligt i dom delar av Malaysia som drivs av Sharia lagar och spöstraff.
Var fint i Malaysia men inte så förtjust i sharialagar, Singapore av envåldshärskarstaterna här nere ser jag som bra alternativ för västerlänningar...
Skulle jag finna ett jobb där hade jag lätt tagit med familjen...
Läs på om sharialagar, dom är inte så farliga och gäller inte utlänningar.
Man har två system.
Sharialagar i Malaysia är mer som Guds tio budord och som i Thailand ska tvister i första hand göras upp med en byachef eller motsvarande.
Släpp själva ordet för samtliga muslimer i världen följer sharialagarna i varianter.

Du gillar väl inte heller kristendomen och dess värderingar?
 
Läs på om sharialagar, dom är inte så farliga och gäller inte utlänningar.
Man har två system.
Sharialagar i Malaysia är mer som Guds tio budord och som i Thailand ska tvister i första hand göras upp med en byachef eller motsvarande.
Släpp själva ordet för samtliga muslimer i världen följer sharialagarna i varianter.

Du gillar väl inte heller kristendomen och dess värderingar?
Jag använder inte dig som källa gällanda Malaysia, har en barndomspolare som är gift med och är i Kualalumpur nu.
Lyssnar nog mer på han.
Innan dom var gifta kunde dom inte gå ihop på landsbyggden, bara i städer som Kuala lumpur och Georgetown.
Fick inte ens ta bussen ihop utan gå på som dom inte kände varandra.
Han är där nu...
 
Jag använder inte dig som källa gällanda Malaysia, har en barndomspolare som är gift med och är i Kualalumpur nu.
Lyssnar nog mer på han.
Innan dom var gifta kunde dom inte gå ihop på landsbyggden, bara i städer som Kuala lumpur och Georgetown.
Fick inte ens ta bussen ihop utan gå på som dom inte kände varandra.
Han är där nu...
Låter som han gift sig med en muslimsk kvinna.
Knäppgök i så fall.

Andelen icke muslimer i Malaysia är rätt hög, går utmärkt att leva där med andra religioner.
60% är muslimer av en light version.
40% är inte det.
För mig det mest toleranta landet.
Även Indonesien är ok.
Går alldeles utmärkt att att åka buss med sin fru eller GF även hålla hand för en vit man om kvinnan tar av huvudbonaden.

Kuala Lumpur är väldigt lite muslimer, kineser och indier samt kristna dominerar
 
Låter som han gift sig med en muslimsk kvinna.
Knäppgök i så fall.

Andelen icke muslimer i Malaysia är rätt hög, går utmärkt att leva där med andra religioner.
60% är muslimer av en light version.
40% är inte det.
För mig det mest toleranta landet.
Även Indonesien är ok.
Går alldeles utmärkt att att åka buss med sin fru eller GF även hålla hand för en vit man om kvinnan tar av huvudbonaden.
Ja han är gift med muslimsk kvinna väldigt trevlig sådan och hon har ett bra jobb i Kualalumpur med eget kontor i en skyskrapa.
Han var tvungen att konvertera för dom skulle få gifta sig.
Har visat bilder från bröloppet här innan, vi var ju i Georgetown när dom gifte sig.
 
Låter som han gift sig med en muslimsk kvinna.
Knäppgök i så fall.

Andelen icke muslimer i Malaysia är rätt hög, går utmärkt att leva där med andra religioner.
60% är muslimer av en light version.
40% är inte det.
För mig det mest toleranta landet.
Även Indonesien är ok.
Går alldeles utmärkt att att åka buss med sin fru eller GF även hålla hand för en vit man om kvinnan tar av huvudbonaden.

Kuala Lumpur är väldigt lite muslimer, kineser och indier samt kristna dominerar
Hej

Det beror sig nog ex.vis på var i Indonesien det är, jag har personliga erfarenheter av det här och det hade i många fall varit helt otänkbart att träffa en tjej utan släktens tillstånd och ett förkläde som följer med på ex.vis restaurang eller biobesök.

Mvh isan lover
 
 

Liknande trådar

A
Svar
0
Visningar
1 K
A
T
Svar
72
Visningar
15 K
A
A
Svar
88
Visningar
13 K
R
A
Svar
3
Visningar
3 K
anonymous
A
A
Svar
6
Visningar
3 K
Anonymius
A
 
Tillbaka
Topp