Thailand fortsätter att avvisa båtflyktningar och trotsar önskemål från FN

Japp. Släng ut Svenskarna som inte talar Samiska när vi väl är igång...:):):):)

Se där , i alla fall en som reagerade ;) men jag tycker att skall man överhuvudtaget yttra sig i dessa frågor så bör man ha koll på begrepp samt vad de betyder ... Folk som kommer över haven oavsett om det är över Andaman Sea eller över medelhavet är inte flyktingar per automatik , massor av dessa har ingen flyktingstatus ,precis som dessa Burmesiska
papperslösa så har de ett syfte , att få det bättre , vilket iofs gör detta förståeligt . men blir förb när alla skall kallas "flyktingar" de är allt från hederligt folk som vill jobba och sköta sig till mördare och våldtäktsmän som kastat sina id handlingar .. Detta är ett stort problem som måste lösas . det gäller över hela värden , inte bara i Thailand. Kan man inte visa att man kommer från ett krigshärjat land eller etniskt förföljelse så skall man inte ha flyktingstatus , har man sen inga handlingar så skall det vara STOPP . Mao helt korrekt som Thailand gör .. Annars blir Thailand snart en avstjälpningsplats för halva Asiens lösdrivare .

Japp. Släng ut Svenskarna som inte talar Samiska när vi väl är igång...

Fn , du bjuder ju in ...........
Skulle vara intressant att se brottsstatistiken över Samer i Sverige , Norge samt Finland , möjligtvis att de kokar lite "skogsstjärnan " , hårt arbetande folk som inte kräver att andra skall anpassa sig efter deras kultur och/eller religion , samt accepterar oss andra i Svenska samhället som sina landsmän ...... Nåt att ta efter kanske .........:angel:

Bara för att man fått ishockeyklubbor i huvudet underi hela sitt liv så innebär det inte att man kan något. Denna här Salming skulle forslat malm på akkjor som slav. Dessutom har dom en IQ på mindre än 80.

Det är 70 år sedan krigen tog slut i Norge .Då tackar vi Sverige . Det kommer vi alltid i håg .

1471292_10153180724781480_3624659068835887083_n.jpg

Det är 70 år sedan krigen tog slut i Norge .Då tackar vi Sverige . Det kommer vi alltid i håg .

Släppte inte vi in en massa Tyskar till Norge till att börja med? Eller är det rödstrumps-propaganda som lyckats ta sig in i mitt huvud?

Visst är definitionen flykting helt trasig. Men Sverige är ju långt ifrån något homogent land. Det var väldigt länge sedan vi snackade fornnordiska. Vi är ju Germaner, Polacker, Britter och allt där emellan.

Självklart är jag för fri invandring, men självklart är jag inte för att staten ska bekosta precis allt. Thailändarna säger ju som Svenskarna nu. 1 Rohingya om dagen = 74 baht. Men äldre får bara grundpension på 500 baht/månad. har vi hört detta förut?

Gäller det flyktingar. Låt säga Kurder som flyr IS, så förstår jag att de inte har pengar, och jag anser att världen bör gå samman för att hjälpa varandra. Gäller det Svenskar som drar till Syrien för att sedan komma hem och vila i Sverige ser jag det som en självklarhet att de inte ska få komma in igen.. Någonstans måste man välja sida om man nu bestämt sig för att det finns sidor att välja mellan.

Fri invandring och öppna gränser betyder inte "ta hand om allt och alla", iaf inte i min bok.

Men att många av Rohingyafolken är flyktingar råder ingen tvivel om. Det pågår ett folkmord mot dem i Arakan. Det borde vara nog för att få kallas flykting.

5

50,000 Norska flyktingar är väl inget , de var av samma kultur samt återvände till största delen när kriget var slut .
Dessutom vanligt hederligt folk, om ni försöker få till en jämförelse så gör bättre försök ..
Som sagt ................................................ Hoppas Thailand får vad de förtjänar ,det har Svenska dumskallar fått ... men ,men det är aldrig försent att ändra och vända på kappan .... Men bättre att som Thailand säga stopp direkt!!

Fri invandring och öppna gränser betyder inte "ta hand om allt och alla", iaf inte i min bok.

Men att många av Rohingyafolken är flyktingar råder ingen tvivel om. Det pågår ett folkmord mot dem i Arakan. Det borde vara nog för att få kallas flykting.:thumbsup::thumbsup::nod:

Kan garantera att inga kommer att få stanna i Thailand , de kan nämligen agnarna från vetet ;)

5

50,000 Norska flyktingar är väl inget , de var av samma kultur samt återvände till största delen när kriget var slut .
Dessutom vanligt hederligt folk, om ni försöker få till en jämförelse så gör bättre försök ..
Som sagt ................................................ Hoppas Thailand får vad de förtjänar ,det har Svenska dumskallar fått ... men ,men det är aldrig försent att ändra och vända på kappan .... Men bättre att som Thailand säga stopp direkt!!

Undrar snarare hur många Svenska "ekonomiska flyktingar" som gått över gränsen till Norge? ;) Kommer vi upp i 50k?

(Och med risk för att låta som ett as.. Visst att vi har olika kulturer. Sett folk göra rent tallrikar på gatan i Indien eller Pakistan? jag kan säga att det tog emot att äta gatumat (och att jag var sjuk större delen av tiden...)

Och ok, Rohingya är Burmeser med Bengaliskt ursprung. Men även Burmeser har mycket Indiska/Bangladeshiska influenser. Och när de ges mat gratis i Thailand kan man väl åtminstånde göra rent efter sig. Det är sådant som retar upp folk mer än onödigt mycket. Att göra rent och diska efter sig visar på tacksamhet, det borde vara universalt. Men nu har staten hyrt folk som diskar och gör rent efter dem då ingen verkar bry sig. Ok, Kanske PTS till den grad att ingen bryr sig? Men likväl.. När jag kom till Pakistan tog jag seden dit jag kom, även om jag inte var flykting...)

Myanmar " Burma " vill inte prata om Rohingya - flyktningarna , Tusental av flyktningar från
Bangladesh driver omkring på havet i skröplige båtar .
Mayanmar vill inte prata om det . Landets vise utenriksminister Thant Kyaw sager torsdag till
Vois of America att regeringen inte är forbrett på det
Kilde: Thai PBS

Myanmar Migrants in boats-2-799735.jpg

Myanmar Migrants in boats-kart-ruter-794747.png

Myanmar " Burma " vill inte prata om Rohingya - flyktningarna , Tusental av flyktningar från
Bangladesh driver omkring på havet i skröplige båtar .
Mayanmar vill inte prata om det . Landets vise utenriksminister Thant Kyaw sager torsdag till
Vois of America att regeringen inte är forbrett på det
Kilde: Thai PBS

Myanmar Migrants in boats-2-799735.jpg

Myanmar Migrants in boats-kart-ruter-794747.png

Huh? "Tusental av flyktningar från Bangladesh driver omkring på havet i skröplige båtar ."
varför i hela friden skulle Burma vilja prata om att flyktingar från Bangladesh åker omkring i bristfälliga båtar? Borde väl vara Bangladesh problem?

Rohingya är väl trots allt inte från Bangladesh, utan Arakanprovinsen, även om vissa Burmeser vill få det till att de har sitt ursprung där. (Ok, vart har Burmeserna sitt ursprung? Eller Thai? Inte i Siam iaf..)

Undrar snarare hur många Svenska "ekonomiska flyktingar" som gått över gränsen till Norge? ;) Kommer vi upp i 50k?
I dag är det cirka 80.000 , men det var fler i 2013 , det starta för fult etter finans kris 2008 då kom
svenskar for fullt till Norge . Och Norge tackar Svensk ungdom för dom vill arbeta i Norge.

3Tcx_AzOD2jEgGFgX8vBUQRFG7ludiXmL4RXzbaOG3Uw.jpg

I dag är det cirka 80.000 , men det var fler i 2013 , det starta för fult etter finans kris 2008 då kom
svenskar for fullt till Norge . Och Norge tackar Svensk ungdom för dom vill arbeta i Norge.

3Tcx_AzOD2jEgGFgX8vBUQRFG7ludiXmL4RXzbaOG3Uw.jpg

Hehe, jag har haft min beskärda del i Norge med. Regnmetropolen Stavanger av alla ställen.

Bara för att man fått ishockeyklubbor i huvudet underi hela sitt liv så innebär det inte att man kan något. Denna här Salming skulle forslat malm på akkjor som slav. Dessutom har dom en IQ på mindre än 80.

Och förintelsen är en lögn. Nordfront Nordfront yeyeye! :rolleyes:

Ööööööh.. Varför måste ni spåra ur :(.. Börja snacka om Svenskar till Norge , vad fn , det är ju i stort samma land , dessutom levde dessa enligt Norsk lag samt arbetatde för sitt uppehälle . Just detta med att Burmeserna skitar ner samt inte visar någon som helst tacksamhet retar upp Thaisen , de har hjälpt massor med folk som kommit in i Thailand . Men dessa sköter sig inte utan får nu respass samt inga mer får komma in ....

Att vissa inte sköter sig må vara sant. Men att dra alla över en och samma kam är ju det som gör att diskussionen spårar ur. Oavsett hur dåligt vissa beter sig så kommer det mängder med Rohingya-Flyktingar, som just Flyr ett nedtystad folkmord. Även om så 50% beter sig illa gör inte det deras situation bättre. De individer som beter sig bra bör inte straffas för andras uppförande, oavsett etniskt ursprung..

Men huvudsakligen - Varför måste ni spåra ur- hmmm
Vet inte med andra, men när en diskussion börjar låta som att den hör hemma på avpixlat eller nordfront snarare än Thaisnack så kan inte jag hålla mig seriös längre. Inte för att jag tar åt mig emotionellt likt vänsterhuliganerna (även om så många av dem är mina vänner). Men känns ungefär som att diskutera USSR eller Kuba med kommunister. = Leder in i en loop utan slut..

Stor människor handel funnen i Sör Thailand
En dold läger och mass grav med lämningar av Rohingya -folket blev den 1 maj funnet i jungelen
när den Thai-Malaysiska grensen .
Detta blev början till avslöja en svärt omfattande virksomhet av människo smugling

Menneskehandel-bortgjemt leir i Songkhlas jungel funnet 12mai2015-khasodenglishcom-737161.jpg

Liknande trådar

Tillbaka
Topp