Vad är mest hälsosamma att äta Thai mat Svensk mat.

Här blir det nog mer svensk än thai. Idag blir det lamm och barnen ska göra pizzor. I morgon Jansson, sill, lax, köttbullar, prinskorv, ägg, färskpotatis från Israel mm ...
Lamm går helt bort, gillar inte raggsockor. Vi får se vad det blir senare idag.

Senast redigerad av en moderator:
Har du smakat lammkött , det är inte alla svenskar som har smaka lammkött .

Jodå, vi svenskar äter lamm, till skillnad från er baggar som trycker i er får och gamla bergsgetter. Lite afghanskt stuk på det, om du frågar mig.

Nu förhåller det sig som så att jag äter både pinnekjøtt och andra påhitt som norrbaggarna hittar på. Så på mig går det aldrig någon nöd, varesig i Thailand, Norge eller Sverige.
Det enda jag avstår är janssons.

Har du smakat lammkött , det är inte alla svenskar som har smaka lammkött .
Jodå flera gånger. Bra kvalité på köttet och rätt tillagning är det gott.

Dock åt jag det många gånger i Pakistan där var det som att äta seg yllekofta. Sen hette det kofta på Urdu ...

När man steker bacon här i Thailand , så är det inte spruta in mycket saltvatten och nitrat som i Sverige .
Thailands bacon är grått på färg , och i Sverige år det röd färg på grund av nitrat , som man kan få cancer
av .

P1060425.JPG

P1060426.JPG

Botulism är i klass med kobrabett, det är direkt livsfarligt. Men giftet uppstår inte så väldigt lätt, det förutsätter kött eller fisk som förvaras för varmt utan att syre kommer åt hela ytorna. Bakterien växer i syrefattig miljö. Klassikern är slakt i varmt väder, där kött blir liggande i högar lite för länge eller inläggning av sill där man packar för tätt i burken så ättikan inte kommer åt att konservera. Jag har sett utbrott i minkfarmer, det är förfärligt.

Liknande trådar

Tillbaka
Topp