Förlänga turistvisa i Thailand

Jag har använt allavisum förut men blir ju betydligt dyrare och krångligare, Kostar ju 800 kr + passfoton ca 80-200 + skicka i rekommenderat ca 80 kr kopia på pass flygbiljett ska dessutom fylla i ansökan så man gör ju i praktiken hela jobbet utom ambasadkontakten
Jag tror jag provar att förlänga i Thailand som du sa.

Nästa gång vi åker ska vi stanna 6 veckor, jag har lite planer på att åka till Laos också, då kan jag väl få 14 dagar till (landvägen)? Eller är det ändrat,. Någon som vet?

Jag har använt allavisum förut men blir ju betydligt dyrare och krångligare, Kostar ju 800 kr + passfoton ca 80-200 + skicka i rekommenderat ca 80 kr kopia på pass flygbiljett ska dessutom fylla i ansökan så man gör ju i praktiken hela jobbet utom ambasadkontakten
Ja nästa gång fixar jag det nog själv, tänkte dock köra på non-imm o.

Visum köper du på Thailands ambassad i Gbg eller stockholm. Går bra att göra via ombud så känner du nån som bor där så skicka passet till dom.
Åker du ner utan visum så måste du ha biljett ur Thailand inom 30 dagar annars är det inte säkert att du får checka in på planet. Du ska nog läsa på lite om visum..

Visum köper du på Thailands ambassad i Gbg eller stockholm. Går bra att göra via ombud så känner du nån som bor där så skicka passet till dom.
Åker du ner utan visum så måste du ha biljett ur Thailand inom 30 dagar annars är det inte säkert att du får checka in på planet. Du ska nog läsa på lite om visum..

Thailand har ingen Ambassad i Göteborg, Ambassaden ligger i Stockholm, det finns ett Konsulat i Göteborg och där kan du INTE söka visum, den möjligheten har tagits bort sedan några år, visum kan endast sökas på Ambassaden Stockholm, personligen eller genom ombud.

Thailand har ingen Ambassad i Göteborg, Ambassaden ligger i Stockholm, det finns ett Konsulat i Göteborg och där kan du INTE söka visum, den möjligheten har tagits bort sedan några år, visum kan endast sökas på Ambassaden Stockholm, personligen eller genom ombud.
Bara pensionärsvisum du inte kan söka på konsulatet i Göteborg, själv var jag och sökte och fick mitt spouse/family Visa O 1 års multiple entry i Göteborg för mindre än 1 år sen om dom inte ändrat igen sen dess, står dock fortsatt på konsulatets hemsida att det är retirement visum som man måste söka i Stockholm.

Att regler ändras utan förvarning känner vi väl till.

Dom 2 senaste visumen (turist och spouse) har jag sökt på Ambassaden, detta efter att jag har blivit hänvisad dit både av Konsulatet och visaombudet , tidigare har jag skickat handlingarna till Konsulatet i Göteborg, med tanke på resvägen till Stockholm så blir det mindre kostnad att anlita ombud.

Bara pensionärsvisum du inte kan söka på konsulatet i Göteborg, själv var jag och sökte och fick mitt spouse/family Visa O 1 års multiple entry i Göteborg för mindre än 1 år sen om dom inte ändrat igen sen dess, står dock fortsatt på konsulatets hemsida att det är retirement visum som man måste söka i Stockholm.
http://www.thaiconsulate.se/Visa.htm
Alla dessa går la söka på konsulatet?

Dom 2 senaste visumen (turist och spouse) har jag sökt på Ambassaden, detta efter att jag har blivit hänvisad dit både av Konsulatet och visaombudet , tidigare har jag skickat handlingarna till Konsulatet i Göteborg, med tanke på resvägen till Stockholm så blir det mindre kostnad att anlita ombud.
Ja per post går det inte längre söka där, men mitt non-imm o spouse utfärdades i Gbg förra året också precis som Jonas.

Ok när sökte du spouse 1 årigt sist?
Jag sökte och fick mitt i Slutet av Juni förra året, har dom ändrat efter det?
Dom har inte den infon på hemsidan, är ju dags att söka nytt för mig och måste jag till Stockholm nu också så får jag nog se om jag kan få fixat mig ett O-A för det är segt som det är att behöva åka till Sverige och fixa det här en gång om året.

Ok när sökte du spouse 1 årigt sist?
Jag sökte och fick mitt i Slutet av Juni förra året, har dom ändrat efter det?
Dom har inte den infon på hemsidan, är ju dags att söka nytt för mig och måste jag till Stockholm nu också så får jag nog se om jag kan få fixat mig ett O-A för det är segt som det är att behöva åka till Sverige och fixa det här en gång om året.

Enligt visumet i mitt pass så står det 8 Aug 2016, jag vet inte om/vad som är ändrat, det jag skriver är min erfarenhet efter den information jag fått. Du/Ni får själv kolla med Ambassaden/Konsulatet, lita inte på min information, detta gällde mig, fel information till mig, inte vet jag.

Usch vad tröttsamt, skall man behöva ta sig till Stockholm också.
Hade jag inte vart gift hade jag bytt land, börjar bli så trött på den här Visum grejjen.
Jag skall dock testa om jag kan få ett 1 årigt multiple entry spouse/family i Savannakhet först.

Usch vad tröttsamt, skall man behöva ta sig till Stockholm också.
Hade jag inte vart gift hade jag bytt land, börjar bli så trött på den här Visum grejjen.
Jag skall dock testa om jag kan få ett 1 årigt multiple entry spouse/family i Savannakhet först.

Detta med "visumgrejen" tröttnade jag på för flera år sedan...bara det att ringa till Ambassaden i Stockholm, den kursen i hur man gör för att svara i telefon hoppade dom över.

Detta med "visumgrejen" tröttnade jag på för flera år sedan...bara det att ringa till Ambassaden i Stockholm, den kursen i hur man gör för att svara i telefon hoppade dom över.
Ja den är helt hopplös. Extremt otrevliga. Dock brukade jag få dem glada på ambassaden med att försöka lite thai och köra lite thaistil med att inte ta nummer bara gå fram prata lite högt ... då fick man bättre service.

På Konsulatet i GBG går det alldeles utmärkt att köpa 60 dagars turistvisum vilket ju var vad saken gällde och inget annat. Kom inte in och tjafsa om andra visum här nu och förvilla TS, finns andra trådar för det.

En polare till mig köpte en biljett med återresa 6 veckor senare, mao. 2 veckor mer än man får (gratis). Vid incheckningen på Kastrup frågade personalen om visum, han sa att det skulle förlängas i Kambodja och då gick det bra. Detta är några år sen, kanska det blivit hårdare nu, vad vet jag. Irriterande att inte veta med säkerhet vad man ska göra, det kan ju bli riktigt tokigt. Finns här någon som gjort så här nyligen, eller köper ni 30 dagar extra i Sverige innan???

Liknande trådar

Tillbaka
Topp