Förlänga turistvisa i Thailand

En polare till mig köpte en biljett med återresa 6 veckor senare, mao. 2 veckor mer än man får (gratis). Vid incheckningen på Kastrup frågade personalen om visum, han sa att det skulle förlängas i Kambodja och då gick det bra. Detta är några år sen, kanska det blivit hårdare nu, vad vet jag. Irriterande att inte veta med säkerhet vad man ska göra, det kan ju bli riktigt tokigt. Finns här någon som gjort så här nyligen, eller köper ni 30 dagar extra i Sverige innan???
Jag var ju 5,5 veckor nu i år förlängde då i Khon Kaen inga problem eller frågor åkte med Baggarna gjort så en gång förut samma då, förra året använde jag allavisum just för att man hört dom ryktena, men eftersom man bor där man bor så är det lättare och billigare förlänga på plats.

Jag var ju 5,5 veckor nu i år förlängde då i Khon Kaen inga problem eller frågor åkte med Baggarna gjort så en gång förut samma då, förra året använde jag allavisum just för att man hört dom ryktena, men eftersom man bor där man bor så är det lättare och billigare förlänga på plats.

Fick du 7 eller fler dagar, har aldrig hört att man kan förlänga mer än 7 dag

Fick du 7 eller fler dagar, har aldrig hört att man kan förlänga mer än 7 dag

30 dgr
9e8b2f0cde22fe6479d8b9fdffb5fbb9.jpg

Och detta var på visumfri inresa,samma som du fyller i på planet, där man får 30 dag.???? Om så var fallet, så var det generöst.
Ja självklart var väl vad det pratades om, generöst ja tycker jag med men inte specifikt mot mig är ju som janne (tolkar hans may) som nya:), å jonas också säger nya regler sen några år så inget konstigt eller hokus pokus här utan vad som gäller nu.

Bra svar @Mackfaktorn. Skulle flygbolaget konstra vid incheckningen går jag och köper en tor. med Air asia till Kambodja. Så då vart detta problemet löst.:)

Ja självklart var väl vad det pratades om, generöst ja tycker jag med men inte specifikt mot mig är ju som janne (tolkar hans may) som nya:), å jonas också säger nya regler sen några år så inget konstigt eller hokus pokus här utan vad som gäller nu.

Korrekt may skulle vara nya. Vet inte varför nallen ändrade. Men may betyder väl ny på thai, så ganska rätt. Innan var det max sju dagar.

Man fyller i på sin ansökan hur många dagar man vill ha.
Är man gift och det är registrerat hos ampur så kan man få 60 nya dagar, vanlig inresa utan visum eller turistvisum max 30 dagar.
Vill man bara ha 7 dagar så får man det också.

Pris för förlängningar är 1900 thb oavsett visum eller längd.

@Spången . Okej, Hur kommer du att göra ?. Här finns ju mer än jag vet inte vad jag ska skriva tips, till det som du och jag söker, men jag vet nu hur jag ska göra,, fick inget direkt svar, bara en massa käbbel om si om sa. Lycka Till spången

Når noen starter en tråd som denne så kommer de sedvanlige svarene. Alle har hatt forskjellige erfaringer og svarene blir deretter.

Problemet med at man kan forlenge et 30-dagers visumfritt opphold med 30 nye dager på immigrasjonen er at de i innsjekkingen på flyplassen normalt har altfor lite kunnskap om visum til Thailand eller at flyselskapet har regler som ikke stemmer overens med thailandske visumlover. Og man kan derfor bli nektet ombordstigning. Men alle flyselskaper er ikke like restriktive. Det å kontakte det enkelte flyselskapet kan kanskje løse problemet.

@Spången . Okej, Hur kommer du att göra ?. Här finns ju mer än jag vet inte vad jag ska skriva tips, till det som du och jag söker, men jag vet nu hur jag ska göra,, fick inget direkt svar, bara en massa käbbel om si om sa. Lycka Till spången
Har inte bokat biljett ännu.Har jag tid ordnar jag visum på konsulatet i Göteborg annars provar jag som Mackfaktorn sa,att förlänga i Thailand.

Nu blev det bokat.Enkelbiljett till Bkk.För säkerhetskull bokade jag en biljett Bkk-PhnomPhen för 400 kr ut från Thailand efter 29 dagar.Vi får se om jag får användning av den eller om förlängning av 30 dagars funkar.

Liknande trådar

Tillbaka
Topp