Hus för oss dödliga

Det finns ett område dom håller på att bygga bakom oss. Ser trevligt ut. Har inte kollat noga så vet inga detaljer. Skall försöka hinna med ett foto och namn idag så ser du ju om det kan vara något för er.

Vad kostar husen där då, har du lite länkar till villages i det området? vi skall kolla åt det hållet också och även kolla in Bangsaen. Kan inte köpa innan man kollat in närområdena bättre.

Skippa Bang Saen det är så skitig luft där, så ingen Svensk kan bo där.Bodde där i 2 år, och sopade svart stoft varje morgon.Kolla på kartan, så ser du hur många stora vägar, som går runt däromkring.Tex 3 an 7 an samt by passen, alla har tät trafik.Dessutom saknas det badstränder, beachen har bara stolar för Bkk Thai som sover, äter och super på helgerna.
Bor numera 20 km söder om "fiskebyn" och trivs jättebra.

Skippa Bang Saen det är så skitig luft där, så ingen Svensk kan bo där.Bodde där i 2 år, och sopade svart stoft varje morgon.Kolla på kartan, så ser du hur många stora vägar, som går runt däromkring.Tex 3 an 7 an samt by passen, alla har tät trafik.Dessutom saknas det badstränder, beachen har bara stolar för Bkk Thai som sover, äter och super på helgerna.
Bor numera 20 km söder om "fiskebyn" och trivs jättebra.
Finns det några village där omkring som är under uppbyggnad, tycker det är rätt fint där lite söderut och har ju fina stränder tex. vid militärbaserna.

Här är två helt like hus i Bangsaen som ligger 100 meter från varan och är till salu

Det ena huset har en pris på Kr 550.000
det andra huset har en pris på Kr 1200000
Bägge husen har leasing på marken , och det är två svenskar som skall sälja sina hus .

P1070616.JPG

P1070517.JPG

Finns det några village där omkring som är under uppbyggnad, tycker det är rätt fint där lite söderut och har ju fina stränder tex. vid militärbaserna.

Det är jättefint här söderut,och dom bygger hela tiden nya områden. PM då du kommer ner så skall jag visa dig runt lite,finns en hel del att välja på.Tyvärr ingen BIO.
Det finns även, en hörntomt till salu där jag bor,bygg själv.

@Jonas jag var ned till området bakom mig men blev avhyst av vakten (med all rätt) så det blev inga närbilder. Villagen heter Navy House 36 men dom gör mest reklam för den större villagen 41 som ligger längre in. Blev inte klok på upplägget angående pool o.s.v men det kan säkert en säljare svara på. Här kommer dock lite bilder jag tog.
DSC_0320.JPG
DSC_0318.JPG
DSC_0319.JPG

Men Jonas blir det inte långt till Pattis om du skulle bosätta dig här? Jag tycker att det är tradigt varje gång vi skall in till stan i något ärende. Visserligen åker jag inte in till stan "frivilligt" utan endast för att uträtta något. Jag gillar ju bondvischan :)

Hursomhelst så var jag till Navy House 35 som ligger tvärs över gatan från dom husen jag postade bilder på innan. Tyckte detta område såg trevligt ut från utsidan. Jag åkte in, ingen vakt här inte. När jag kommer in känns det helt öde. Visst såg någon person men de flesta husen såg tomma ut. Synd för annars såg området ut att ha potential. Här kommer några bilder därifrån.

DSC_0323.JPG

DSC_0324.JPG

DSC_0326.JPG

Dessa områden ligger på väg 332 som går mellan Sukhumvit och 331.

När vi letade hus så ville jag inte bo i direkt anslutning till Sukhumvit.

Jag vet ju inte mycket om dessa områden så jag har ingen rekommendation. Du vet bäst själv vad du är ute efter.

Här kommer en bild på entré till området vi bor i. Jag fastnade första gången jag såg det. Fint med bergen i bakgrunden. Sedan när man sitter bakom sin mur ser man inte lika mycket av det vackra 5555 :)
DSC_0328.JPG

Men Jonas blir det inte långt till Pattis om du skulle bosätta dig här? Jag tycker att det är tradigt varje gång vi skall in till stan i något ärende. Visserligen åker jag inte in till stan "frivilligt" utan endast för att uträtta något. Jag gillar ju bondvischan :)

Hursomhelst så var jag till Navy House 35 som ligger tvärs över gatan från dom husen jag postade bilder på innan. Tyckte detta område såg trevligt ut från utsidan. Jag åkte in, ingen vakt här inte. När jag kommer in känns det helt öde. Visst såg någon person men de flesta husen såg tomma ut. Synd för annars såg området ut att ha potential. Här kommer några bilder därifrån.

DSC_0323.JPG

DSC_0324.JPG

DSC_0326.JPG

Tack før bilderna, vet du pris på husen?
Jag bor ju själv på bonnvischan nu fast lite närmare in till stan, gillar att ha det så bo lite avsides men ändås nära ;) (bil avstånd.
Kruxet blir ju skolan men alternativet kan ju isåfall vara ST. Andrews international school, är en Nord Anglia skola det med och följer väl i stort samma läroplan som jag förstått fast inte vart vid den skolan.
Vet inte hur lång tid det tar att köra från Bangsay till The Regents, men har ju många elever i skolan som bor ända ner åt Rayong i söder och i Siracha i norr.
Håller just nu på och förhandlar om pris och vad jag kan få vid en uppgradering av condon till en 2 sovrummare, vardagsrum, kök och 2 badrum så då har vi ju vår centrumbostad där, det behövs ju om vi skall bo på landet ;) .

Tack før bilderna, vet du pris på husen?
Jag bor ju själv på bonnvischan nu fast lite närmare in till stan, gillar att ha det så bo lite avsides men ändås nära ;) (bil avstånd.
Kruxet blir ju skolan men alternativet kan ju isåfall vara ST. Andrews international school, är en Nord Anglia skola det med och följer väl i stort samma läroplan som jag förstått fast inte vart vid den skolan.
Vet inte hur lång tid det tar att köra från Bangsay till The Regents, men har ju många elever i skolan som bor ända ner åt Rayong i söder och i Siracha i norr.
Håller just nu på och förhandlar om pris och vad jag kan få vid en uppgradering av condon till en 2 sovrummare, vardagsrum, kök och 2 badrum så då har vi ju vår centrumbostad där, det behövs ju om vi skall bo på landet ;) .

Nej ingen aning om priserna eller vad som kan ingå. Jag tycker personligen att Sukhumvit blir jobbigare och jobbigare att ta sig fram på. Jag trivs bra hemma och i närområde. Motorbike avstånd :)

När jag kommer in känns det helt öde. Visst såg någon person men de flesta husen såg tomma ut. Synd för annars såg området ut att ha potential. Här kommer några bilder därifrån.

Nam Du skriver

När jag kommer in känns det helt öde. Visst såg någon person men de flesta husen såg tomma ut. Synd för annars såg området ut att ha potential. Här kommer några bilder därifrån.

Är det inte detta området, som saknar kommunalt vatten, hörde det, då jag letade hus för drygt 1 år sedan,men det skall visst vara på gång,då deras eget är helt värdelöst.

Nam Du skriver

Är det inte detta området, som saknar kommunalt vatten, hörde det, då jag letade hus för drygt 1 år sedan,men det skall visst vara på gång,då deras eget är helt värdelöst.

Jag har ingen aning men området såg helt övergivet ut.

Tänkte uppgraderat min condo till en 2 sovrummare (Svensk 3:a, kallas ju 2:a här nere, räknar bara sovrummen), byggt ihop 2 lägenheter men nästan alla med poolutsikt är slutsålda i dom 2 husen jag har råd med som släppts så det gick inte nu.
Måste ha 2 stycken 1 sovrummare som ligger jämter varandra och bygga ihop dom men som sagt finns få kvar och inga som ligger jämter varandra så man kan bygga ihop :( .
Men är 3 byggnader till som skall säljas så får vänta på att dom släpps så kanske jag kan få en uppgradering där om det inte är för dyrt då priserna har redan gått upp med 300.000-350.000 bath sen visningshuset öppnade risken är la att det går upp mer kanske när bygget startar nu och då har la jag inte råd istället, börjar bli dyra nu.
Mitten byggnaden av dom 3 som släppts är redan för dyr där kostar en 2 rummare mellan 5 - 6.6 miljoner där har alla poolutsikt.
Kunde få en 2 rummare med stadsutsikt men det ville jag inte ha, vill ha innåt gården mot den stora poolen men som sagt slutsålt för den möjligheten för tillfället :angry_transparent:

Liknande trådar

A
Svar
88
Visningar
14 K
R
A
Svar
3
Visningar
3 K