Hus för oss dödliga

Du får väl byta sen när det är färdigbyggt, då lär det nog finnas till salu.

Men då är la dom ännu dyrare. Som sagt det är inte Jomtien det här.
Finns inte så många lyx condominium i centrala Pattaya mellan 2nd road och 3rd road Pattayathai-Pattaya klang finns det typ några stycken på soi 15 mellan 2nd road och Soi beukaw och dom säljs för 8- 10 miljoner för 2 rummare.
Där står det inga tomma condominium, har själv bott i 2 på soi 15.
Så finns inte så många att få tag på i centrala Pattaya.
Du kan inte jämföra med Jomtien som du tycks göra det är som att jämföra biskopsgården med avenyn ;)

Sen skall jag hitta någon som vill byta mot en 1:A till 2:a och utan att det äter upp mitt presale pris, dom kommer ju höja priserna nu allt eftersom byggnaderna släpps.

Tänkte mer att du kan ju sälja din etta och sen köpa en 2:a.
Men klart att det kommer kosta, lite det jag mena med hus, nästan alltid så att man vill ha större efter ett tag å du e ju precis i början på familje byggar livet, snart kommer det en till och grabben blir större och vill ta hem polare, köper du litet hus kommer du ångra dig är vad jag tror. Sälj condon med lite vinst och lägg dom pengarna extra på ett hus. Hur spännande kommer det vara att ha en semester condo i Pattaya... Köp hus med stor tomt så du har plats att bygga pool i framtiden om du känner för det, ränna i condot kommer du tröttna på, vad finns där som är bättre än i huset? En stor pool, allt annat är ju sämre.

Men uppgraderar jag nu får jag presale pris på ena lägenheten och 100.000 bath avdrag på andra (bygger isåfall ihop 2), byter ju in den jag har.
Har redan diskuterat en deal jag maila dom om ett förslag och fick tillbaks ett mail där dom hade ett liknande förslag fast lite snabbare avbetalning.
Men jag har sagt att har ni ingen lgnht med pool utsikt så är jag inte intresserad.
Men lgnhtrna i dom 3 sista byggnaderna har som sagt inte släppts än men misstänker att dom kommer släppas till högre pris.
Skall höras i mitten av Juni igen så får vi se då.

Finns det inga så finns det ju inte..

Var å kika på ett annat hus att hyra idag. Skitsnygg enplans med 3 sovrum, ca 150 m2 inne och allt av mycket hög klass, 2 stora utplatser under tak och en 7m fin pool. Kunde pruta till 32.000/mån vid långtidskonrakt. Men det ligger 4 km längre inåt landet än jag bor nu efter samma väg, kanonfin väg iofs men tyckte det kändes för långt bort, inga 7/11 el dyl nära som jag har nu så blir nog inget men jäkligt fint hus och hög klass även på möbler, sköna sängar mm.

Finns det inga så finns det ju inte..

Var å kika på ett annat hus att hyra idag. Skitsnygg enplans med 3 sovrum, ca 150 m2 inne och allt av mycket hög klass, 2 stora utplatser under tak och en 7m fin pool. Kunde pruta till 32.000/mån vid långtidskonrakt. Men det ligger 4 km längre inåt landet än jag bor nu efter samma väg, kanonfin väg iofs men tyckte det kändes för långt bort, inga 7/11 el dyl nära som jag har nu så blir nog inget men jäkligt fint hus och hög klass även på möbler, sköna sängar mm.
Finns inga i dom 3 byggnaderna som släppts till försäljning.
Men tror priserna går upp på dom sista 3 byggnaderna och det är jag inte heller intresserad av så blir nog att nöja sig med 1 rummare.

4km är väl inget och är la bara att ta moppen till 7/11.

Finns inga i dom 3 byggnaderna som släppts till försäljning.
Men tror priserna går upp på dom sista 3 byggnaderna och det är jag inte heller intresserad av så blir nog att nöja sig med 1 rummare.

4km är väl inget och är la bara att ta moppen till 7/11.
Nja 4.5km till 7/11 istället för 500 m är rätt stor skillnad, å nu kan jag ju sticka hem å skita om vi är nere på stan, blir en helt annan grej när det är 10 min till å köra. Nej jag uppskattar det centrala läget och tror jag kommer ångra mig om vi byter även om huset va kalasfint.

Dom har inga lyxhotell i stan? Brukar alltid lokalisera dom när jag kommer till en ny stad. Ingen märker om man slinker in där och klipper en kabel.

Dom har inga lyxhotell i stan? Brukar alltid lokalisera dom när jag kommer till en ny stad. Ingen märker om man slinker in där och klipper en kabel.
Samma här Krister, Hilton e bra när man e ute på bus.
Nya Merriot har precis öppnat men inte kollat in det än, 6 stjärnigt..

Va å kolla på ett 9 år gammalt hus idag å första huset här jag sett som var riktigt byggt, bara hög kvalitativa material överallt och bara känslan när man kom in att det inte var som en bakugn sa en del. Snygg trädgård å fin pool. Ska se vad hyran kan bli på det.

Skippa Bang Saen det är så skitig luft där, så ingen Svensk kan bo där.Bodde där i 2 år, och sopade svart stoft varje morgon.Kolla på kartan, så ser du hur många stora vägar, som går runt däromkring.Tex 3 an 7 an samt by passen, alla har tät trafik.Dessutom saknas det badstränder, beachen har bara stolar för Bkk Thai som sover, äter och super på helgerna.
Bor numera 20 km söder om "fiskebyn" och trivs jättebra.
Bor på havssidan så havsbrisen blåser bort alla eventuella föroreningar och valde ett tomt som låg långt bort från stora vägen.
10 minuters promenad till badstrand.
Om det är Bang sare som menas.

Senast ändrad:

Liknande trådar

A
Svar
88
Visningar
14 K
R
A
Svar