Pytonormars kött blir mat ?

Finns mycket blandat och på en hel del restauranger och cafe så märks det att det är en studentstad med yngre folk.
Staden i sig är ok men stranden och trafikstockningarna faller den på, stranden är inte som @Einar beskriver den men strandpromenaden är fin.
Inget stad att turista men kanske ok att bo.
Således finns även bra restauranger.

Ska bli roligt att testa i vinter!

Det är inte skördetid nu. Det borde ju till och med du veta och när det gäller att gräva diken så anlitar vi folk.
Hej

Det behöver ju inte vara för i år och på vissa ställen i landet skördar man faktiskt 2-3 gånger per år.

Ska bli kul med lite bilder på dig där uppe, hsr ju aldrig fått se dig in action. :)

Mvh isan lover

Har tittat när jag promerad. Ingen väg där för faranger finns väg med bommar men håll er till större vägar. Skulle fixa till golfklubborna med nya handtag och det var jobbigt och hitta en passage. De tog min pass och taxichaffisens körkort Men nästa gång vinkades vi bara igenom.
En gång för ca 10 år sedan kanske så gick jag fel på en långpromenad och kom till bommarna från fel håll men som tur var så var de ställda och kollade inte upp mig. Hade inte med mig passet då, idag har jag alltid en kopia med mig.

Således finns även bra restauranger.

Ska bli roligt att testa i vinter!
Har aldrig ätit på någon bra restaurang där, dom har dock MC Donalds.
Och dom bilderna @Einar visar är ju inte direkt på bra restauranger utan nåt som är vanligt i dom flesta större samhällen runt om i landet.
Det som är att vissa cafeer har en ungdomlig look.
Sen kommer du på fel dag kan du räkna med kö från Sukhumvith till stranden pga parkerade bilar, är enfiligt hela vägen ner, ofta trafikkaos.
Så ha du så kul med att slösa bort en dag.

Har tittat när jag promerad. Ingen väg där för faranger finns väg med bommar men håll er till större vägar. Skulle fixa till golfklubborna med nya handtag och det var jobbigt och hitta en passage. De tog min pass och taxichaffisens körkort Men nästa gång vinkades vi bara igenom.
Då kom ni säkert från Sukhumvit. Finns en annan infart på området.

Tycker du inte att man ska betala, och den anställde erhålla, minimilönen? Samt att man ska betala skatt?
Hej

Jag kan varken anställa eller avskeda någon i Thailand och lönerna där sätts och betalas av Thailändare, i nu läget är minimilönen ca 300 baht för dom anställda runtom i landet, själv tycker jag att det är en för låg lön och är glad över att den nya regeringen vill höja minimilönen.

Thailand har ett skattesystem som gör att bara 9.5 miljoner av dom 70 miljoner innevånarna i landet betalar skatt, tycker du att det är för få så får du väl försöka ändra på det.

Mvh isan lover

Hej

Jag kan varken anställa eller avskeda någon i Thailand och lönerna där sätts och betalas av Thailändare, i nu läget är minimilönen ca 300 baht för dom anställda runtom i landet, själv tycker jag att det är en för låg lön och är glad över att den nya regeringen vill höja minimilönen.

Thailand har ett skattesystem som gör att bara 9.5 miljoner av dom 70 miljoner innevånarna i landet betalar skatt, tycker du att det är för få så får du väl försöka ändra på det.

Mvh isan lover
Det stämmer väl inte 300 baht? Det är väl närmare 400 baht?

Vad betalar eran farm sina anställda?

Hej

Mvh isan lover
330-370 baht 2024.
Och när det kommer till löner då är det bara frugans helt plötsligt, då blev du turist.
Som fackpamp som skall stå upp för arbetarnas rätt kan du ju tjöta hål på frun din där du kan påverka istället för här om löner.
Och bara för hon står på marken så är det ju era anställda och oftast när det passar så skriver du era anställda.
Man behöver inte betala minimilön.

Liknande trådar

S
Svar
5
Visningar
4 K
S
A
Svar
64
Visningar