Du använder en föråldrig webbläsare. Det får inte visa dessa eller andra webbplatser korrekt. Du bör uppgradera eller använda en alternativ webbläsare .
Nu är det inte lätt att flytta en hel, sedan länge etablerad fabrik från Sydsverige till Norrland, det var smidigare att arbetskraften flyttade till fabriken. Men när det gäller nyetableringar håller jag med dig, bara logistiken kan fungera på ett rimligt sätt. Långa transporter fördyrar och skapar en osäkerhet vad gäller försörjning och leveranser. Man måste vara realist också om företagen skall vara framgångsrika och därmed kunna skapa fler arbetstillfällen.
Ett stort problem var nog att huvudkontoren för norrlandsföretagen tydligen skulle ligga i Stockholm. De fiiina tjänstemännen ville väl inte bo någon annanstans. Skyllde på att man måste ha nära till finansen och politiken och fruarna ville gå på Operan. En effekt av detta är att man inte tycker det är så märkvärdigt att lägga ned fabriken i Sverige och flytta den till låglöneländer. Cheferna riskerar ju inte att möta de arbetslösa när de går ut på bygden.
Antar att en "mindre" solidarisk lönepolitik kunde ha gjort att fler företag klarat olägenheten med längre transportvägar etc. En del kostnader är trots allt mindre i bl a Norrland.
Eftersom inte jag heller jobbar i Sverige, men vet ungefär skatteläget, så körde jag med en summa.
Tabellslagning har de flesta och så kan även jag ha.
Jag väljer däremot ”prosenttrekk” då jag vill styra och fördela hur och när jag betalar skatten.
Jag har fast skattetrekk på 36% för att göra det relativt enkelt.
Eftersom inte jag heller jobbar i Sverige, men vet ungefär skatteläget, så körde jag med en summa.
Tabellslagning har de flesta och så kan även jag ha.
Jag väljer däremot ”prosenttrekk” då jag vill styra och fördela hur och när jag betalar skatten.
Jag har fast skattetrekk på 36% för att göra det relativt enkelt.
Då är det ju väldigt onödigt med tabelltrekk eftersom det är 28% skatt.
Har man varierande inkomst och hög lön en månad och låg lön nästa månad så blir det väldigt skevt
Då är det ju väldigt onödigt med tabelltrekk eftersom det är 28% skatt.
Har man varierande inkomst och hög lön en månad och låg lön nästa månad så blir det väldigt skevt
Har min kontakt på etaten och hon säger blir fel, dom skall inte dra den skatten av dig i December som dom sagt om du arbetar extra.
Det dom skriver är för folk som har över 98.900 i månaden om året.
Har min kontakt på etaten och hon säger blir fel, dom skall inte dra den skatten av dig i December som dom sagt om du arbetar extra.
Det dom skriver är för folk som har över 98.900 i månaden om året.
Var ju det nu, att dom drar % men skatteetaten säger att fel det skall dom inte göra, dom skall hålla sig till tabellen om du inte snittar över.
Jag är ju lite ny nu men har en senior adviser på etaten som jag har god kontakt med och rådfrågar, hon har hjälpt mig innan när blivit fel och på hr nu känner du henne, kan jag få fråga om kontaktinfo då jag hade henne som ekonomisk rådgivare när jag var på Bourbon.
Men annars ja 48% på övertid men är fel på svenskar.
Skall vara enligt tabell och när går över summan 47% inte 48%.
Antar at det er skattetabell 0101 som brukes på deg dersom du er sjømann bosatt i utlandet og ikke arbeider på norsk sokkel.
Ifølge tabell 0101 for inntektsåret 2023 skal det trekkes 47 % skatt av overskytende inntekt når månedsinntekten er høyere enn NOK 99 800.
Eksempel: Dersom du har inntekt på NOK 150 000 i august måned, skal tabellen brukes opp til NOK 99 800. Fra NOK 99 900 og opp til 150 000 skal prosentsatsen brukes og trekkes 47 % skatt. Da blir skattetrekket NOK 56 072 for august måned i dette eksemplet.
Se utklipp og lenke hvor du kan legge inn inntekt og se hvor mye skattetrekket blir.
Men annars ja 48% på övertid men är fel på svenskar.
Skall vara enligt tabell och när går över summan 47% inte 48%.
Antar at det er skattetabell 0101 som brukes på deg dersom du er sjømann bosatt i utlandet og ikke arbeider på norsk sokkel.
Ifølge tabell 0101 for inntektsåret 2023 skal det trekkes 47 % skatt av overskytende inntekt når månedsinntekten er høyere enn NOK 99 800.
Eksempel: Dersom du har inntekt på NOK 150 000 i august måned, skal tabellen brukes opp til NOK 99 800. Fra NOK 99 900 og opp til 150 000 skal prosentsatsen brukes og trekkes 47 % skatt. Da blir skattetrekket NOK 56 072 for august måned i dette eksemplet.
Se utklipp og lenke hvor du kan legge inn inntekt og se hvor mye skattetrekket blir.
Det betyder att man får tillbaka en hel del på skatten om man jobbar övertid eller tjänar mer än 99 890kr/månad.
Det är trevligt när skatteoppgjøret kommer.
Det betyder att man får tillbaka en hel del på skatten om man jobbar övertid eller tjänar mer än 99 890kr/månad.
Det är trevligt när skatteoppgjøret kommer.
Vi upplever för närvarande problem med att det inte verkar fungera att logga in på forumet via Facebook, Google eller Twitter. Vi undersöker vad det kan bero på.
Denna webbplats använder cookies för att hjälpa till att anpassa innehållet, skräddarsy din erfarenhet och hålla dig inloggad om du registrerar dig som medlem.
Genom att fortsätta använda den här webbplatsen samtycker du till vår användning av cookies.