En resa utan bestämt mål 1986.

 

stef@n

Forumveteran
Vi var några kompisar som gick och drog en sommar 1986, så vi packade en bil och åkte söderut. Jag minns inte så mycket om ställen vi var på men det får ni leva med.

Vi startade i Kalmar.

1.jpg


Vi hamnade i kön till färjorna i Rödeby över till Puttgarden.
2.jpg


Över i Västtyskland efter färjeturen.
3.jpg

4.jpg

5.jpg

6.jpg


Första övernattning blev i Löningen, en trevlig kväll hade vi med ägarna till hotellet.
7.jpg


Kompisen Peter är musiker så han satte sig vid pianot och lirade låtar och vi andra sjöng.
8.jpg


Dagen efter blev det en lång transportsträcka genom Holland och Belgien, till slut stannade vi i Calais Frankrike för övernattning.
9.jpg

post-3132-0-01530200-1351566335_thumb.jpg


Fortsättning följer.
 
Har varit ett jäkla regnande åskande och blåst i byn med strömavbrott som följd men nu fortsätter resan.

Blev en natt i Calais.
1.jpg

2.jpg


Sedan åkte vi kustvägen söderut och tog ett stopp men jag minns inte var.
6.jpg

3.jpg

4.jpg

5.jpg


Rast och vila.
7.jpg


Nu har vi kommit en bit till på färden.
8.jpg

9.jpg

post-3132-0-28340200-1351567928_thumb.jpg


 
De har finare polishojar i Thailand.
1.jpg

2.jpg


Vi fick syn på den här pelaren över hustaken så mot den gick vi, vi gick vi gick och vi gick och pelaren blev högre högre och högre, det var en lång vandring men till slut kom vi fram och upp skulle vi.
3.jpg
4.jpg

5.jpg

6.jpg

7.jpg


Efter 2 dagar skulle vi ut från gyttret i Paris men vi visste inte riktigt var men då såg vi en skylt med Nice så däråt styrde vi.

Det blev många mil berg och dalbana.
9.jpg
post-3132-0-78320000-1351584652_thumb.jpg

8.jpg
 
Berg och dalbanan fortsätter.
2.jpg
4.jpg


Stannade till för en matbit på färden mot Nice.
1.jpg

3.jpg


Framme vid målet.
5.jpg


Det var ett jäkla letande om hotell som inte var så dyrt och fann detta som hade ett rum för fyra personer viket vi var och billigt var det, 425 franc som var ungefär det samma i svenska pengar.
6.jpg


Och dessutom var det bra beläget, då jag nästan hade fötterna i Medelhavet när jag fotograferar hotellet.
7.jpg

8.jpg

9.jpg

10.jpg
 
Blev kvar i 3-4 dagar.
1.jpg

Innan färden gick vidare.
2.jpg

Och hamnade i Monaco men på det där fattigmansstället gick vi inte in.
3.jpg


Vi tog en vandring i hamen i stället.
4.jpg


Då såg vi en uppståndelse när någon fattiglapp skulle köra av sin merca från sin skuta.
5.jpg

6.jpg


Efter några timmar i Monaco så gick färden åter mot norden.
8.jpg


Nu närmar vi oss Puttgarden med dess köer på sommaren och som jag upplevt flera gånger på senare år då jag besökt flertalet av butikerna i nordtyskland.
7.jpg

9.jpg


Då var den här dagsturen slut men jag tror det ligger fler foton här och dräller som jag inte scannat av så det kanske kommer mera blandat från våran tripp.



 
Berg och dalbanan fortsätter.
2.jpg
4.jpg


Stannade till för en matbit på färden mot Nice.
1.jpg

3.jpg


Framme vid målet.
5.jpg


Det var ett jäkla letande om hotell som inte var så dyrt och fann detta som hade ett rum för fyra personer viket vi var och billigt var det, 425 franc som var ungefär det samma i svenska pengar.
6.jpg


Och dessutom var det bra beläget, då jag nästan hade fötterna i Medelhavet när jag fotograferar hotellet.
7.jpg

8.jpg

9.jpg

10.jpg
De har finare polishojar i Thailand.
1.jpg

2.jpg


Vi fick syn på den här pelaren över hustaken så mot den gick vi, vi gick vi gick och vi gick och pelaren blev högre högre och högre, det var en lång vandring men till slut kom vi fram och upp skulle vi.
3.jpg
4.jpg

5.jpg

6.jpg

7.jpg


Efter 2 dagar skulle vi ut från gyttret i Paris men vi visste inte riktigt var men då såg vi en skylt med Nice så däråt styrde vi.

Det blev många mil berg och dalbana.
9.jpg
post-3132-0-78320000-1351584652_thumb.jpg

8.jpg
 
Berg och dalbanan fortsätter.
2.jpg
4.jpg


Stannade till för en matbit på färden mot Nice.
1.jpg

3.jpg


Framme vid målet.
5.jpg


Det var ett jäkla letande om hotell som inte var så dyrt och fann detta som hade ett rum för fyra personer viket vi var och billigt var det, 425 franc som var ungefär det samma i svenska pengar.
6.jpg


Och dessutom var det bra beläget, då jag nästan hade fötterna i Medelhavet när jag fotograferar hotellet.
7.jpg

8.jpg

9.jpg

10.jpg
Jag gjorde nån liknande resa på mitten av 70talet var du uppe högst upp i Eiffeltornet? Sista biten fick man gå på nån stege har jag för mig, nu för tiden får man vist inte gå allra högst upp
 
Jag gjorde nån liknande resa på mitten av 70talet var du uppe högst upp i Eiffeltornet? Sista biten fick man gå på nån stege har jag för mig, nu för tiden får man vist inte gå allra högst upp
Har för mig att det var 2 eller 3 hissar upp till toppen.
 
 

Liknande trådar

A
Svar
322
Visningar
14 K
A
A
Svar
142
Visningar
10 K
Bossej
B
A
Svar
14
Visningar
2 K
Anonym
A
 
Tillbaka
Topp