Överföring av penningamedel till Thailand??

 
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
A

Anonym

Gäst
Hej!!

Jag undrar om det finns nån bra lösning på att föra över pengar till thailand har köpt hus där och det är en rejäl hacka som skall ner, men man får ju endast föra över en viss summa per år/bank.
Några bra tips vore tacksamt att fås om nån har det.

mvh Wonnie ;)
 
ingen som har nåt tips går i väntans tider ju... :paranoid:
 
Om det är legala pengar får du föra över hur många miljoner du vill om du bara gör klart med banken var dom kommer från. Om det inte är skattade pengar kan du t.ex. köpa ett antal flygbiljetter som du sedan löser in när du kommer till LOS.
 
Du bestammer!

Det aer DU som bestaemmer hur mycket du vill foera over. Jag har foert over en hel del pengar, stora belopp fran bank i Sverige till min bank i haer i Thailand. SCB.
Det har ALDRIG varit nagon fraga om varifran pengar kommer eller nat liknande. Daeremot gjorde banken en notis till Riksbanken, men det behover jag personligen inte bry mej om!
Sa....det aer du som bestaemmer hur mycket pengar du vill foera over.

Lycka till
:nod:
 
Min fråga kanske inte riktigt hör till detta ämnet men jag undrar om något har erfarenheter av att föra över pengar till någon i Thailand? Alltså inget eget konto utan till ett konto tillhörande en thailändare. Hur gör man, vad kostar det, e t c?
 
Hej,
Jag har just skickat pengar till en person i Bangkok via Swedbank. Det du behöver, förutom pengarna du ska skicka, är bankens namn och kontonummer, namn och adress för den du ska skicka pengar till. Det kostar 115 kronor.
J-L
 
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
 

Liknande trådar

 
Tillbaka
Topp