Ekonomin som pensionär i Thailand

När vi kommer till Bangkok skal vi titta på bil , här är en Toyota Vios
Pris från 559.000 till 734.ooo
Är det inte så att din Frus dotter bor i bkk? Hur har du tänkt att den delningen av bil ska gå till?

PS!
Hon är snygg din Frus dotter men har du inga nyare bilder?

Är det inte så att din Frus dotter bor i bkk? Hur har du tänkt att den delningen av bil ska gå till?

PS!
Hon är snygg din Frus dotter men har du inga nyare bilder?

Hon kallar mig pappa och hennes far har hon inte kontakt med . Och när hon var på Universitetet
presenterade hon mig som sin far , se foto
Vi skall dela bruken av bilen , och vi är cirka 5 månader av året i Thailand , och dom 7 månader vi
är i Sverige för året står bilen säkrare i Bangkok där hon har två platser i hus till bilen , en på jobben
och en till lägenheten , och för jobben reser hon mycket till Kina , Japan , Sydkorea , så bilen är ledig
mycket av tiden vi är i Thailand . Vi har alla tre körkort for bil och vi skall bruka bilen till turer till
norr Thailand och söder i Thailand , Det blir ingen problem , här diskuterar vi när vi vill ha bilen .

P1120443.JPG

P1120445.JPG

IMG_2151.JPG

PA070028.JPG

IMG_2042.JPG

Kanske beror på att world bank sänkte Thailands tillväxt prognos från 3.5 till 2.5 idag för i år.

Tänkte jag skrivit att återhämta ju sig bathen på kvällen men ser att Norska kronan gick ner på kvällen och inte bathen som återhämta sig. Sitter i valet eller kvalet växla eller ej. Norska riksbanken har sagt att det kommer mer räntesänkningar innan årskiftet men jag hoppas på 4.40 på Fredag då växlar jag de ja har.
Ser inte ut som vi får en stark norsk krona på ett tag, flera faktorer Norska företag står och stampar inget nytänkande, många beroende av olja, Räntan skall ner för att försöka få export av något som inte behövs om olje priset står lågt då Norge saknar produktion av reda varor, fisken här kan det bli ett uppsving Norsk krona svag och världens näst största land inom fiske och export låg krona mer export, sist oljan kronan står lågt så Norge förlorar faktist inte så mycket i inhemsk valuta, men så länge oljepriset är lågt vill dom göra allt för att sänka valutan, kan sluta med att Norrmännen är ännu rikare om ett par år.

Turistnäringen i Norge jublar efter en rekord sommar och den svaga kronan håller optimismen på topp
Norge har haft en nackdel av att varit ett dyrt land att semestra i , men när växelkursen är sådan att nu
är det inte längre fallet .På tre månader juni -juli och augusti har det varit 8,7 miljoner turistar till Norge
Det är trolltunga och Norsk natur som fånga mest , dom flesta turistar kommer från Kina och USA
Dette gör pengar i statskassen till Norge på over 70 miljarder kronor och arbete till många Svensk
ungdom

Nordlys.jpg

trolltunga036.jpg

Turistnäringen i Norge jublar efter en rekord sommar och den svaga kronan håller optimismen på topp
Norge har haft en nackdel av att varit ett dyrt land att semestra i , men när växelkursen är sådan att nu
är det inte längre fallet .På tre månader juni -juli och augusti har det varit 8,7 miljoner turistar till Norge
Det är trolltunga och Norsk natur som fånga mest , dom flesta turistar kommer från Kina och USA
Dette gör pengar i statskassen till Norge på over 70 miljarder kronor och arbete till många Svensk
ungdom

Nordlys.jpg

trolltunga036.jpg
Fortfarande för dyrt. Jag ger inte 65 kronor för korv med bröd och en läsk på Statoil ...

Slaget om världshandelns , USA - Australien - Japan och nio andra länder ar på måndagen endas
Trans -Pacit Partnership T P P ett avtal om att etablera gemensamma reglar för handel och investeringar
Avtalet kommer att omfatta 40 % av världshandeln .
Genom att gå samman kommer T P P länder stärkas mot allt mäktigare Kina som står utanför avtalet
Thailand fick inte bli med , det är sälvklart att Europa lider också .

Idag är Norska kronan starkare än Svenska igen och stärkts mot bathen, hoppas vi på lite till.

4.30375 får jag för Norska nu om jag växlar på min Bangkokbank internetbank från valuta kontot men XE-kursen så har Norska kronan stått lite starkare idag men kollade oljepriset och det har gått upp lite idag så är nog förklaringen. Vilket som en förbättring för min del mot förra veckan.

Dom kanske inte uppdaterar i realtid vilket som XE kursen säger nu 1.0038 Svenska kronor för en Norsk.
Har nog varit livligt på valutamarknaden i dag,Bkk Bank hade 9 (nio) uppdateringar mot max 3, dom uppdatera första 0830 sista 1630.
Det är inte samma, att köra N kr mot Swe som att köra Swe och Nkr mot Tbh som jag gjorde.

Liknande trådar

H
Svar
14
Visningar
2 K
Hans Svensson
H

Tillbaka
Topp