P
Pjodd
Gäst
Hade inte Pajeron varit så infernaliskt ful i baken så hade jag köpt den redan när den kom för ca ett år sen, mycket bil för pengen och skulle aldrig välja nåt annat än diesel här och heller aldrig en liten bil.
Gillar du den så bara att slå till men har läst att den inte längre finns med 7 säten, stämmer det? Det fanns ju iaf i dom man kunde beställa när modellen kom.
Eller hur! Ser ut som två ögon gråter blod. Förutom det så är den skitsnygg.
Den jag provkörde, GT-Premium hade säten längst bak.
Håller med dig vad gäller diesel. En dieselmotor drar mindre bränsle och är dessutom (om än lite) billigare än bensin. Motorerna håller längre och jobbar fint på låga varvtal. Diesel är manligt (men det kan vara relaterat till en arbetsskada).
Aldrig mer konvertera en bensinmotor till LPG (tips till er som funderar på det). Billigt att tanka, ja, men räknar man in tätare serviceintervaller, service på LPG-paketet, slitage på motorn (vi fick byta ett par ventiler) så lönar det sig inte i längden. Lägg till sämre andrahandsvärde på det så är det en ren förlustaffär...
Klart att jag vill ha bilen nu, men förnuftet säger att det blir inget förrän nästa år (hösten dessutom)