Rätt och fel Släkten förstörde vårt hus och tomt. Vad göra?

På tal om släkten! Hos min frus mamma så försvinner det saker hela tiden, en spade, en hink, en kratta, en vattenpump! Hon har talt med sin grannar och dom har ingen aning om vem som gör detta, men enligt en klok man så e det grannbyn som har någon klåfingrig, för han lär ha sagt en gång att det finns faranger som håller fruns mamma med stålar = jag! Fast det är ju frun min som skickar inte jag!

På tal om släkten! Hos min frus mamma så försvinner det saker hela tiden, en spade, en hink, en kratta, en vattenpump! Hon har talt med sin grannar och dom har ingen aning om vem som gör detta, men enligt en klok man så e det grannbyn som har någon klåfingrig, för han lär ha sagt en gång att det finns faranger som håller fruns mamma med stålar = jag! Fast det är ju frun min som skickar inte jag!
Farangen har pengar att köpa nytt är nog vanligt tänk. Under vår frånvaro har kusiner som bor på annan ort kunnat nyttja huset, tyvärr har dom plockat med sig souvenirer i form sängkläder, badlakan, bestick från sve. Listan kan göras lång. Tom. batterier från fjärrkontrollen. Nu är gratis hotellet låst / igenbommat och övervakas med kameror.

Hej

Jag kan åtminstone konstatera att dessa lån inte har avhjälpt dom problem som finns, många barn kan som sagt inte ens läsa och skriva bra när dom går ut grundskolan, kanske borde man börja med att höja nivån på utbildningen där.

Mvh isan lover

Sparka ut alla odugliga lärare och rektorer så kanske det kan bli lite bättre klass på den thailändska skolan.

Hej

Alla länders mat har väl sina fläckar tycker jag, själv rankar jag det Italienska köket som nummer ett men har ändå Thailand med bland dom tre första, tycker att Thailands mat är väldigt variationsrik, exotisk och smakrik, sen är det ju ett plus att man kan äta mat i princip överallt och i alla kostnadslägen i Thailand utan att riskera att bli magsjuk, här skiljer sig Thailand åt jämfört med många andra länder i regionen där magsjuka nästan är mer eller mindre oundvikligt.

Mvh isan lover

Håller med. Italien, Thailand och Japan tar nog medaljerna i mitt mat-VM med Spanien, Frankrike och Kina på poängplats.

Lyckligtvis kan man ju variera sig och då finns det även plats för lite mexikanskt, indiskt, vietnamesiskt och svenskt; inget norskt eller brittiskt dock.

Håller med. Italien, Thailand och Japan tar nog medaljerna i mitt mat-VM med Spanien, Frankrike och Kina på poängplats.

Lyckligtvis kan man ju variera sig och då finns det även plats för lite mexikanskt, indiskt, vietnamesiskt och svenskt; inget norskt eller brittiskt dock.

För mig blir det svårt att välja något specifikt.
Italienskt är gott, men frågan är hur länge.
Även där hemma varvas det friskt då både fru och jag föredrar...allt.
Måste jag välja ett land så blir det nog thaimat...eller...vette fan, jag gillar fina stekar och det är inte direkt thailändskt.

För mig blir det svårt att välja något specifikt.
Italienskt är gott, men frågan är hur länge.
Även där hemma varvas det friskt då både fru och jag föredrar...allt.
Måste jag välja ett land så blir det nog thaimat...eller...vette fan, jag gillar fina stekar och det är inte direkt thailändskt.
Varför välja när man har det bästa av alla världar samlat.
Alla har det ju inte lika bra förspännt men både i Sverige och Thailand finns ju hur mycket god mat som helst.

Krabba?
Nej tack!

Sparka ut alla odugliga lärare och rektorer så kanske det kan bli lite bättre klass på den thailändska skolan.

Hej

Att sparka korrupta rektorer som mer berikar sig själva än ser till skolan och barnens bästa är jag för, men att sparka lärare tror jag vore kontraproduktivt eftersom det behövs lärare, man borde nog kontrollera lärarnas kunskaper och fortbilda dom som inte har rätt kompetens, men man borde nog sluta anställa nya lärare som ex.vis inte kan engelska om man söker just engelskalärare o.s.v.

Mvh isan lover

Liknande trådar

A
Svar
88
Visningar
14 K
R
A
Svar
3
Visningar