Rätt och fel Släkten förstörde vårt hus och tomt. Vad göra?

Inget fel på krabba.
Inte sålänge man tjänar pengar på den och slipper äta den.
Kommer ihåg en gång i ungdomen på midsommarafton jag och en polare åkte ut tidigt på morgonen med jollen och drog våra krabbegarn.
Körde iland och vittja dom med ett par pilsner till hands utanför fiskauktion, blev par hundra krabbor, fick sålt allt svart till fiskhandlarn, blev en bra fest den midsommarafton ;)

Farangen har pengar att köpa nytt är nog vanligt tänk. Under vår frånvaro har kusiner som bor på annan ort kunnat nyttja huset, tyvärr har dom plockat med sig souvenirer i form sängkläder, badlakan, bestick från sve. Listan kan göras lång. Tom. batterier från fjärrkontrollen. Nu är gratis hotellet låst / igenbommat och övervakas med kameror.
Än så länge har vi klarat oss hyffsat bra, telefonladdare och förlängnigskablar är hetvara hos oss, något annat har inte försvunnit ;)

Dom saker vi blivit av med här har jag vart glad för.
En gång en halv säck med kärringens gamla skor som en kusin tog med sig.
Och en gång när vi la 5 säckar med gamla kläder på utsidan som vi skulle skänka bort till behövande men sa att städkärringen fick ta det hon ville ha först, när vi kom hem hade hon tagit alla säckar med kläder, ok för mig.

Dom saker vi blivit av med här har jag vart glad för.
En gång en halv säck med kärringens gamla skor som en kusin tog med sig.
Och en gång när vi la 5 säckar med gamla kläder på utsidan som vi skulle skänka bort till behövande men sa att städkärringen fick ta det hon ville ha först, när vi kom hem hade hon tagit alla säckar med kläder, ok för mig.
Där slapp du besväret med att köra iväg med dem

Inte sålänge man tjänar pengar på den och slipper äta den.
Kommer ihåg en gång i ungdomen på midsommarafton jag och en polare åkte ut tidigt på morgonen med jollen och drog våra krabbegarn.
Körde iland och vittja dom med ett par pilsner till hands utanför fiskauktion, blev par hundra krabbor, fick sålt allt svart till fiskhandlarn, blev en bra fest den midsommarafton ;)

Hej

Själv gillar jag att både fiska och äta krabbor, för mig är det något av en delikatess som jag har ätit sedan barnsben, gillar både kött, smör och rom.

Var ute och drog hummertinor idag och fick 6 humrar och ca 50 krabbor, det var meningen att vi skulle ta på land, men vi fick två humrar i första tinan och då ville kompisen dra en gång till, så vi tog iland våra krabbtinor idag och tar upp våra hummertinor och båt nästa helg.

Mvh isan lover

Då hoppas jag att du eller hon har sagt något om detta till din familj om nu dom inte begriper att man ska tvätta och duscha.
Dom kan ju inte lära sig att sköta sin hygien om ingen informerar dom.

Jag utgår ifrån att din fru byter och tvättar era sängkläder och hand dukar minst en gång i veckan, annars är det ju meningslöst,
Och även byter tandborste minst en gång i månaden mm?

Tandborsten ska köras i diskmaskinen minst en gång i veckan.

Den var ny. Skulle aldrig komma på tanken att köra tandborsten i diskmaskinen faktiskt. Skulle vara mer orolig för att det skulle vara kvar rester av maskindiskmedel på borsten än att tandborsten skulle vara ohygienisk.

Så om det skulle vara rester av maskindiskmedel på din tandborste så skulle du inte må bra av det?

... inte konstiga att folk blir sjukare och sjukare, ni tål väl ingenting efter levt så renligt.

Bakterier är fina grejer som vi lever i symbios med. Utan dem skulle vi inte överleva. Idag har man t o m börjat mata nyfödda barn, som förlöses med kejsarsnitt, med moderns tarmbakterier. Själv fick jag torka flickan i smyg med disktrasan när modern inte såg, annars hade hon säker varit både allergisk och sjuklig i dag. ;)

Liknande trådar

A
Svar
88
Visningar
14 K
R
A
Svar
3
Visningar
3 K